عمومی

گسترش مناسبات قضایی ایران و عراق در سفر رئیس قوه قضائیه به عراق

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

رئیسی در توضیح هدف از این دیدار ، قبل از عزیمت به عراق در یک کنفرانس خبری گفت: “این دیدار به دعوت فائق زیدان ، رئیس شورای قضایی عراق انجام خواهد شد و هدف آن خواهد بود. بغداد ما یک شورای قضات ارشد ، رئیس جمهور ، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی خواهیم داشت.

وی گفت: “ایران در زمینه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی با عراق و همسایگانش ارتباط تنگاتنگی دارد. ما ارتباط کمتری با عراق داریم. “یک کشور وجود دارد.

رئیسی گفت: بین مردم ایران و عراق رابطه فرهنگی عمیقی وجود دارد و این رابطه روز به روز در حال افزایش است ، رئیسی یکی از مهمترین روابط با کشور را رابطه قانون و عدالت دانست.

وی گفت: “مرز با عراق ، مبادله مرزها ، تجارت ، ترافیک و اعزام زائران روابط قانونی و عادلانه ای برقرار می کند و در این بازدید مذاکرات با مقامات دادگاه برای بهبود اوضاع انجام می شود.” روابط . “

رئیسی موضوع زندانیان عراقی و ایرانی را یکی از ارکان این سفر عنوان کرد و گفت که با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری دو کشور در جریان سفر ، امضای این توافق نامه ها و اجرای آنها موجب تقویت روابط بین دو کشور و کمک به بهبود آن

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر ، ضمن دیدار با مقامات عراقی ، موضوع روابط ایران و عراق در دادگستری و قضایی بهتر مشخص شود.

رئیس پرونده قتل ناجوانمردانه کااسم سلیمان و متحدانش ، که توسط ایالات متحده انجام شد ، به عنوان موضوع اصلی این جلسه ذکر شد و گفت: “این اقدام جای تشکر دارد. و متشکرم.

وی گفت: “این مسئله مهمی است كه ما در حال رصد آن هستیم و این احساس را در دادگستری و مقامات عراق می بینیم.” امیدواریم که این موضوع به روشنی خاتمه یابد تا بتوانیم پاسخ روشنی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا