اقتصادی

سفرهای مردم کمتر شد – سلام آنلاین

ترافیک جاده های عمومی در هفته گذشته کم بود و ترافیک بین استانی در این هفته به بیش از 1.6 میلیون وسیله نقلیه در روز رسید.

به گزارش سلام آنلاین، بر اساس اعلام سامانه هوشمند حمل و نقل مرکز مدیریت راه های کشور، از 30 اردیبهشت لغایت 5 خردادماه امسال یک میلیون و 623 هزار و 425 دستگاه خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در همان زمان سال در مرکز حمل و نقل کشور تردد داشتند. قبلا 17 درصد اما نسبت به هفته گذشته 2 درصد کاهش داشت.

سفر مردم در حال کاهش است

بر اساس طرح حمل و نقل استانی از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد، برخی استان ها شاهد کاهش ترافیک و برخی افزایش این آمار بودند. لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب با 6 درصد، 6 درصد و 5 درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین رشد را تجربه کردند. اما بوشهر، هرمزگان و فارس به ترتیب 11 درصد، 10 درصد و 7 درصد سقوط کردند.

سفر مردم در حال کاهش است

اما همین آمار حاکی از افزایش مطلق سفرهای جاده ای در تمامی استان ها نسبت به هفته مشابه سال گذشته است. این در حالی است که خوزستان، قم و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 30، 26 و 26 درصد افزایش، بیشترین رشد را در هفته مشابه سال گذشته و کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، زنجان و لرستان با 2 درصد افزایش داشتند. چهار درصد، شش درصد و پنج درصد تجربه داشتند.

سفر مردم در حال کاهش است

اطلاعات پلاک ثبت شده در دستگاه پلاک خوان در مدت یاد شده نشان می دهد که بیش از هفت میلیون و 419 هزار پلاک با ترکیبی از مبدا استان های مختلف در محور حاشیه شهر مشاهده شده است. این در حالی است که اتوبوس های تهران و البرز که بیش از 20 درصد را به خود اختصاص داده اند، بیشترین سهم را از این ترددها به خود اختصاص داده اند و پس از آن پلاک مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا