اقتصادی

گستردگی مشکلات در خوزستان، دامن بخش خصوصی را هم گرفته است

ISA / کوزسان اهواز ، رئیس اتاق بازرگانی گفت: “میزان مشکل در خوزستان بر بخش خصوصی نیز تأثیر گذاشته است.”

شهلا عموری در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی-دولت که در 4 آگوست در اهواز برگزار شد ، اظهار داشت که دستمزد کارگران یکی از موضوعاتی است که بیشتر دستگاه ها و سازمان های کشور را درگیر کرده است. خوزستان.

به گزارش سلام آنلاین ، وی با بیان اینکه گسترش مشکل در کوزسان بر بخش خصوصی نیز تأثیر می گذارد ، افزود: طبق مواد 48 و 49 قانون کار ، وزارت فواید عامه ، کار و رفاه اجتماعی موظف به اجرای ارزیابی و سیستم طبقه بندی. برای حل این مشکلات.

دبیر شورای گفتگوی دولتی-خصوصی کوزسان گفت: “طبق قانون ، ما دو نوع کارفرما داریم.” دسته اول کارفرمایانی هستند که وظیفه کار را بر عهده دارند و باید طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کنند. دسته دوم کارفرمایانی هستند که مشمول سیستم قانون کار نیستند و از این نظر حمایت نیروها از طریق قراردادهای قراردادی صورت می گیرد.

عموری گفت: “طبق قانون ، پیمانکار هنگام استخدام توسط کارفرما ملزم به توسعه مجدد و سپس تصویب طرح طبقه بندی مشاغل است و این امر باید در همه پروژه ها انجام شود.”

وی افزود: سازماندهی مجدد طرح توسط پیمانکار مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند ، از همه مهمتر هزینه های اضافی را برای پیمانکار ایجاد می کند.

اهواز ، رئیس اتاق بازرگانی گفت: “صدور گواهینامه پیمانکار موضوع یک طرح طبقه بندی کار است و با توجه به همه این موارد ، بخش خصوصی با این امر مخالف است.”

آموری گفت: “برای رسیدگی به این مسائل ، ما پیشنهاد می کنیم که نیازی به تقسیم کار جداگانه برای هر پیمانکار در هر پروژه نیست ، مگر اینکه همه کارها در طرح همراه دیده شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا