اجتماعی

“تونل متوسلیان” چشم انتظار بخش خصوصی

مدیریت شهری سال هاست که سعی کرده است بزرگراه صیاد شیرازی را از بن بست خارج کرده و به کارکرد اصلی خود بازگرداند و جریان ترافیک را تسهیل کند. اما هنوز موفق نشده است.

به گزارش سلام آنلاین. بزرگراه شهید صیاد شیرازی یکی از معدود بزرگراه هایی است که به میدان اصلی شهر ختم می شود. بزرگراه از بزرگراه ارتش شروع می شود و به میدان سپه ختم می شود و این باعث می شود در طول روز شاهد ترافیک سنگین اطراف میدان سپه و معروف ترین چراغ قرمز باشیم.

تعداد زیادی خودرو در جاده صیاد همزمان با چند خط وارد میدان کوچک سپاه می شوند و با توجه به تردد خودروهای مختلف در نقاط مختلف میدان شاهد تردد زیاد به خصوص در شب در این بزرگراه هستیم. . بنابراین صف ماشین های پارک شده می توانند وارد میدان شوند. ترافیک سنگین صیاد شیرازی در شب، مسئولان شهری را بر آن داشته تا طبق برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به موقعیت بازار مجلس و بافت های قدیمی و میراث تهران، بازسازی بزرگراه صیاد شیرازی و اتصال بزرگراه به آزادگان را در نظر بگیرند. قرار بر این شد که ادامه مسیر به صورت تونل سه طبقه از زیرزمین خارج شود.

اقبال شاکری رئیس سابق شورای عمران شورای شهر وی اعلام کرد: این تونل بیش از هشت کیلومتر طول، سه طبقه و دو طبقه متصل به ترافیک خواهد بود و طبقه همکف نیز برای بحث سیستم های تهویه و تونل ها پیش بینی شده است. ضمن تلاش برای اتصال این تونل در نقاط شلوغ شهر و بازار.

بررسی ها نشان داده است که اگرچه تونل های متوسلیان در زیر زمین ساخته خواهد شد، اما مخالفت چندانی وجود ندارد. با این حال، ساخت آن بسیار گران است و هزینه ای برای شهرداری ندارد، بنابراین پیشنهاد می شود تونل با استفاده از روش BOT ساخته شود. این تونل با تمرکز بر آزادسازی اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی و دسترسی به فناوری پیشرفته، به دولت ها اجازه می دهد و موسسات بزرگ برای هدایت منابع مالی، مدیریت و ظرفیت بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور به پروژه های بزرگ.

مدتی بحث ساخت تونل متوسلیان آرام گرفت و اتفاقی نیفتاد تا اینکه علیرضا زاکانی شهردار تهران در یک برنامه خبری از اجرای پروژه تونل شهید متوسلیان در این شهر خبر داد و گفت: به دنبال پروژه بزرگراه هستیم. گفت. شهید متوسلیان را که از بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا بزرگراه آزادگان و حدود 9 کیلومتر زیر زمین امتداد دارد، در نظر بگیرید تا به شکل تونل شهری ساخته شود و یک دهانه شمال به جنوب در مرکز تهران ایجاد شود.

پس از این سخنان عنوان شد در یک جلسه راهکار تامین منابع مالی لازم برای اجرای پروژه تونل شهید متوسلیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تغییر کرد و مجدداً برجسته شد، تونل باید به شکلی ساخته شود. از پروژه های مشترک این در حالی است که کمیته فرعی فنی و عمران تهران می گوید بر اساس مصوبه شورای شهر نمی توان حتی یک ریال برای ساخت تونل متوسلیان هزینه کرد و باید بخش خصوصی وارد عمل شود.

عباس شعبانی در گفت وگو با سلام آنلاین، وی در خصوص تصمیم نهایی شهرداری در خصوص احداث تونل شهید متوسلیان گفت: احداث تونل شهید متوسلیان عاملی ضروری است زیرا محور را از گیر خارج می کند و باید مراقب مردم بود. محدوده بزرگراه صیاد شیرازی به سمت جنوب، برای حرکت به سمت تهران باید از جاده های پرتردد در شهرهایی مانند میدان بهارستان، میدان سوش عبور کرده و یا برای مسافت های طولانی از بزرگراه امام علی (ع) استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اتوبان صیاد شیرازی به اندازه فعلی کارایی ندارد، اضافه کرد: پس از اتمام مسیر از بزرگراه صیاد شیرازی که میدان کوچکی است وارد سپاه می شوید و ورود تعداد زیادی خودرو به پارک باعث اختلال در تردد خودروها می شود. . آره.

به گفته معاون شهردار تهران، اعتبار ساخت تونل متوسلیان باید توسط بخش خصوصی تامین شود. حتی یک ریال از وام های بخش خصوصی آن.

شعبانی با بیان اینکه ساخت تونل می تواند به کاهش ازدحام ترافیکی در این منطقه کمک کند، گفت: در حال حاضر محور بزرگراه صیاد شیرازی قطع شده و خودروها از عرض بزرگراه باریک وارد سطح دوم می شوند. میدان نمی تواند جاری شود. تردد وسایل نقلیه ورودی را مسدود می کند و در نتیجه ترافیک ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه چاره ای جز ادامه در بزرگراه صیاد شیرازی نداریم، افزود: در ادامه تونل متوسلیان از محورهای شلوغ بازار، مولوی، بهارستان و سوش عبور می کنیم و باید از میدان سپاه به بزرگراه خارج شد. آزادگان، بزرگراه صیاد شیرازی به نام شهید متوسلیان ادامه یابد.

معاون فنی و امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه این شهر نقش هماهنگ کننده دارد و می تواند به سرمایه گذاران کمک کند و مجوز و مدارک قانونی را ارائه کند، گفت: البته در فاز اول تونل متوسلیان احداث شد. برای سرمایه گذاران ساخته شده است. جذاب.

در نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری شهری در تیرماه، تونل متوسلیان را معرفی خواهیم کرد و در صورت استقبال از سرمایه گذاری، همکاری لازم را برای تحقق این امر با آنها خواهیم داشت.

به گزارش سلام آنلاین، در آخرین جلسه شورای ترافیک تهران مجوز ساخت تونل شهید متوسلیان به شرط تامین منابع خارج از تهران تصویب شد و حالا باید دید سرمایه گذاری برای ساخت این تونل انجام می شود یا خیر. تونل

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا