عمومی

گرمایش جهانی عامل تسریع انتقال بیماری‌ها

یافته های علمی نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی باعث تسریع گسترش ویروس می شود.

به گزارش سلام آنلاین در یادداشت های روزنامه پیام ما سیاره ما اکنون 1.1 درجه گرمتر از قرن نوزدهم است. گرمایش جهانی می تواند بر سلامت افرادی که به آنها وابسته هستیم تأثیر بگذارد. یافته های علمی نشان می دهد که تغییرات آب و هوا تغییرات آب و هوا و بارندگی می تواند بر توزیع و انتقال بیماری تأثیر بگذارد. تغییرات آب و هوا. با مشکلات اجتماعی، بهداشتی و روانی مرتبط است و تهدیدی برای سلامتی و رفاه است. کارشناسان هشدار می دهند که به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است در دهه آینده با هزاران بیماری جدید روبرو شویم. مطالعه دانشگاه جورج تاون پیش بینی می کند که مهاجرت بین گونه ها می تواند افزایش یابد. به طور چشمگیری در مناطقی مانند آسیا و آفریقا.

گونه ها در حال حرکت هستند و با حرکت آنها فرصتی برای اشتراک گذاری ویروس خواهند داشت. یک مطالعه دانشگاه جورج تاون با عنوان “تغییر آب و هوا خطر ابتلا به برخی عفونت ها را افزایش می دهد” منتشر شده در Nature پیش بینی می کند که حداقل 15000 گونه جدید تا سال 2070 آلوده خواهند شد. اختلاط ویروس ها در میان حیوانات ممکن است خطر جهش و انتقال به انسان و ایجاد اپیدمی های جدید را افزایش دهد. اگر دمای زمین به دو درجه سانتیگراد برسد.

تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین باعث می شود تعداد زیادی از حیات وحش در تلاش برای سازگاری با تغییرات اقلیمی باشند. در حالی که این نوع سناریوها احتمالاً ادامه دارند. بسیاری از حیوانات انگل ها و پاتوژن های خود را به مناطق جدید منتقل می کنند و می توانند باعث واکنش های زنجیره ای، ویروس ها و بیماری شوند.

به گفته محققان جنبش حیوانات، این بدان معنی است که گونه ها اغلب برای اولین بار با هم ملاقات می کنند و فرصتی منحصر به فرد برای عفونت ایجاد می کنند. با افزایش دما، انتظار می رود حیوانات بیشتری از مناطق گرمسیری دور شوند و به دنبال زیستگاه های راحت تر باشند. دیگران می توانند برای یافتن ارتفاعات خنک تر از کوه ها و تپه ها از کوه ها بالا بروند. هنگامی که گونه های مختلف برای اولین بار با هم تماس می گیرند، ویروس می تواند به میزبان های جدید منتقل شود.

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که به دلیل نفوذ پروانه‌ها، در 50 سال آینده افزایش ابتلا به بیماری‌های عفونی از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شود. دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که گرمایش زمین می‌تواند باعث افزایش بیماری‌ها شود. به عنوان مثال، انتظار می رود که مالاریا با گسترش پشه های آن به مناطق گرمتر سرایت کند. اما با ورود میکروب ها به گونه های جدید، تغییرات آب و هوایی نیز می تواند بیماری های کاملا جدیدی ایجاد کند. یا جوندگان نادری که امروزه ارتباط کمی با انسان دارند می توانند ویروس را به جوندگانی که به راحتی در مناطق شهری زندگی می کنند منتقل کنند. و راه کاملا جدیدی را برای ویروس ها برای آلوده کردن انسان ها باز می کند.

همانطور که همه ما می دانیم، مهم نیست که یک بیماری از کجا شروع می شود، ما در امان نیستیم. با توجه به وحدت محیط، همه چیز بر همه چیز تأثیر می گذارد و آثار آن را در هر جای دنیا می توان دریافت».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا