عمومی

گذرگاه لوهانسک _ دونسک، گذر تاریخی دیکتاتوری

در ژوئن 1941، در سیصدمین سالگرد تهاجم ناپلئون بناپارت به روسیه، نیروهای هیتلر به مرز شوروی حمله کردند زیرا نیروهای ناپلئون به راحتی به اوکراین و از طریق لوهانسک-دونتسک در شرق اوکراین عبور کردند. به قلمرو اصلی اتحاد جماهیر شوروی رسیدند، اما در عواقب آن. از جنگ، مشکلات آذوقه و آذوقه ارتش هر دو کشور را در آن زمان گرفتار کرد و از این مسیر به میهن خود بازگشتند و سرانجام ناپلئون هیتلر و مردمش ملتشان دچار ناکامی ها و فجایع بزرگی شدند.

پس از 80 سال، تقاطع لوهانسک-دونتسک شاهد یک کارزار بزرگ دیگر است، تنها جهتی که تغییر کرده است.

حملاتی مانند ناپلئون و هیتلر قرار بود حملات برق آسا توسط مدافعان آغاز شود و ارتش پوتین کیف اوکراین را به مدت سه روز اشغال کرد، مانند جنگ های گرجستان و شبه جزیره کریمه. آن را عملی کنید، اما تاریخ تکرار شده است و مهاجم در محاسبات خود اشتباه کرده و در باتلاق افراط و تفریط خود گیر کرده است.

به گفته برخی از تحلیلگران، روسیه تا کنون در جنگ با اوکراین 800 میلیارد دلار خسارت اقتصادی متحمل شده است (افت روبل، سقوط بورس مسکو، تحریم های اقتصادی، هزینه های حمل و نقل جنگی و غیره). و اقتصاد اینگونه نیست. مشخص است که روسیه تا چه زمانی می تواند این جنگ را کنترل کند، اما آنچه مشخص است این است که شروع جنگ به معنای از هم پاشیدگی اقتصاد روسیه و رکود شدید برای این اقتصاد است که سال ها ناراضی بوده است. اخیراً.

جنگ در هر نقطه از جهان، صرف نظر از رنگ چشم و موی شما که تحت تأثیر آن قرار گرفته باشد، امری انکارناپذیر و انکارناپذیر است و امید است هر چه زودتر وحشت جنگی دیگر از دنیا برود. و روسیه مایل به برقراری صلح، امنیت جهانی و پایان دادن به حملات خود خواهد بود.

دکترای روابط بین الملل، مدرس دانشگاه و رئیس گروه مطالعات تعارض و همکاری در خاورمیانه، امروز در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه.

دکمه بازگشت به بالا