ورزشی

کشتی امید آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال جهان از 29 مهرماه تا یکم آبان ماه در این شهرستان برگزار می شود. پرش کنید ودارا اسپانیا در پایان ایران توسط محمد صادق انجام می شود فیروسپور امیرحسین در وزن 74 کیلوگرم فیروسپور در وزن 92 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم مدال طلا، امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم و امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند.

در رده بندی گرجستان با 141 امتیاز است قهرمان این مسابقات ایران با 134 امتیاز و آمریکا با 112 امتیاز هستند.

نتایج کشتی گیران ایران و رده بندی انفرادی و تیمی این دیدارها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد در دور نخست با نتیجه 5 بر 4 مقابل مانوئل دم پیروز شد. خاندزارتسیان از ارمنستان گذشت. او در دور بعد به مصاف هرست می رود لهور قهرمان زیر 23 سال اروپا با نتیجه 9 بر 4 مغلوب آلمان شد و در نتیجه شکست در دور بعد، تیم ملی کشورمان کنار رفت.

در وزن 61 کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور نخست با نتیجه 8 بر یک شکست خورد. اسید. ایتاکین وی اهل قزاقستان است و به دلیل ناکامی این کشتی گیر در مرحله بعد از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم کیان محمودجانالو در اولین کشتی با نتیجه 7 بر 8 مغلوب حمزه شد. آلاچا وی اهل ترکیه است و با توجه به حضور این کشتی گیر در آخرین دیدار به مصاف تیم بازنده رفت. محمود جانلود وی در این گروه سید اسلام حسینی از فنلاند را در اولین دیدار با 10 امتیاز شکست داد. او در دور بعد ساموئل را 9-4 شکست داد. آلوارز پورتوریکو را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. محمودجانلو در این دیدار با نتیجه 8 بر 11 به پایان رسید اریک عروسانی او به اوکراین باخت و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 15 بر 5 تاگالوگ صربستان وی قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله با نتیجه 17 بر 7 از سد بیرون آمد سهمیه، سهم تاکاهاشی ژاپن را پشت سر گذاشت و به نیمه نهایی رسید. یزدانی در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 یحیی توماس از آمریکا را شکست داد و به فینال راه یافت. او این دیدار را با نتیجه 8-4 شکست داد جورجی آلباسیدس او از گرجستان قهرمان زیر 23 سال اروپا شد و مدال نقره گرفت.

در ۷۴ کیلوگرم محمد صادق فیروسپور در دور اول با نتیجه 10-0 آتامیرات شارلیف ترکمنستان را فتح کرد. او در دور دوم 6 بر 4 بی گناه بود گیتفجی ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. او در این مرحله مقابل است وادیم کوریلنکو او اوکراین را 4 بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. فیروسپور در این مرحله به دلیل عدم مشارکت تموری بروس ویلیس او با مصدومیت از گرجستان برد و راهی فینال شد. در این دیدار 5 بر 2 پیروز شدند کود مراد گاجیف از آذربایجان قهرمان شد و مدال طلا گرفت.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی به دلیل افزایش وزن قانونی از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول 15 بر 6 شکست خورد. قطار – تعلیم دادن پنهان شدن او اهل آمریکاست و با توجه به حضور این کشتی گیر در آخرین مسابقه به تیم بازنده رفت. به گفته وی، به دلیل سواستفاده پزشکی در محل برگزاری مسابقات توسط مسئولان برگزاری مسابقات رد صلاحیت و از بازی کنار بکشید.

در وزن 92 کیلوگرم آمیا هیسان فیروسپور در دور اول با نتیجه 11 بر 2 رضابک ایث موخان وی در دور دوم قزاقستان را ۱۱ بر ۱ شکست داد آلن ویسخانوف او فرانسه را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. او در این مرحله 12-0 به گل رسید. Tver بول. کانادا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. فیروسپور در این مرحله با نتیجه 17-6 فیض خداوند آکتورک قهرمان اروپا از ترکیه را شکست داد و به فینال رسید. او در آخرین بازی 10-0 پیروز شد یعقوب کارشناس او آمریکا را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 12 بر 2 وازلین سووا اوکراین را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله ریچارد را 10 بر صفر شکست داد. راه رفتن مجارستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. آذرپیرا در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر از سد هوا گوگل آچا او به آلمان رفت و به فینال رفت. او در این دیدار 5 بر 3 از سد گلزنی کرد تانر اسلون از آمریکا گذشت و مدال طلا گرفت.

امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 11 بر صفر ادل تو برو ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. در این مرحله او میلان را 10-0 شکست داد کورسوگ مجارستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله علیشیر یاگالی دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه 6 بر 3 قزاقستان را شکست داد و به فینال راه یافت. معصومی در این دیدار. سلیمان ماناس ویلی قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان با نتیجه 13 بر 2 به مدال طلا دست یافت.

طبقه بندی های فردی به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- آمیتیست دومان (ترکیه) 3-کامیل. کریم اف (اوکراین) و بر هم زدن الماس اولین (قرقیزستان) … 9- احمد محمدنژاد جوان (ایران)
61 کیلوگرم: 1-آرسنیک هاراتونیان (ارمنستان) 2- خستگی توماس بک اولین (قرقیزستان) 3- اسید. ایتاکین (قزاقستان) و سفارش اورمان اوغلو (ترکیه) … 16- آرمین حبیب زاده (ایران)
65 کیلوگرم: 1- واژن می توان (ارمنستان) 2- حمزه آلاچا (ترکیه) 3- ریما اونراکو (ژاپن) و اریک عروسانی (اوکراین) 5 – کیان محمودجانلو (ایران)
70 کیلوگرم: 1- جورجی آلباسیدس (گرجستان) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- سهمیه، سهم تاکاهاشی (ژاپن) و کنعان حیرت زده (آذربایجان)
74 کیلوگرم: 1- محمدصادق فیروسپور (ایران) 2- کود مراد گادزیو (آذربایجان) 3- وادیم کوریلنکو (اوکراین) و وازلین شماس (مولداوی)
79 کیلوگرم: 1- ولادیمیر صمغ کالیت زئوس (گرجستان) 2- دولت یوگا (قزاقستان) 3-امان آوگیان (ارمنستان) و کارتر استاروکی (ایالات متحده)
86 کیلوگرم: 1- تا سویا سیراکوز (ژاپن) 2- قطار – تعلیم دادن پنهان شدن (ایالات متحده آمریکا) 3-ایوان اکیسلی (مولداوی) و سفارش GF (بوقلمون)
92 کیلوگرم: 1- آمیا حسین فیروسپور (ایران) 2- یعقوب کارشناس (ایالات متحده آمریکا) 3- میریمانی میسورادزه (گرجستان) و فیض خداوند آکتورک (بوقلمون)
97 کیلوگرم: 1- امیرعلی آذرپیرا (ایران) 2- تانر اسلون (ایالات متحده آمریکا) 3-اسلام ایلیا (آذربایجان) و وازلین سووا (اوکراین)
125 کیلوگرم: 1- امیررضا معصومی (ایران) 2- سلیمان ماناس ویلی (گرجستان) 3-آلیسیا یاگالی (قزاقستان) و آنتونی کاسیوپیا (ایالات متحده)

رده : گرجستان 141 امتیاز 2 – ایران 134 امتیاز 3 – آمریکا 112 امتیاز 4 – اوکراین 104 امتیاز 5 – ترکیه 95 امتیاز 6 – قزاقستان 92 امتیاز 7 – ارمنستان 85 امتیاز 8 – ژاپن 72 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا