اجتماعی

کیفیت هوای«ناسالم» تهران طی امروز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به دلیل وزش باد موثر تا بامداد یکشنبه (31 آبان) میزان آلودگی با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی تا حد مشخصی کاهش یافته است، اما کیفیت هوای بالا در تراکم‌ها وجود دارد. انتظار می رود مناطق در محدوده ناسالم باشد. برای گروه های حساس قرار داده شده است.

به گزارش سلام آنلاین. بر اساس پیش بینی شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران، به دلیل وزش باد موثر تا بامداد یکشنبه (31 آبان)، غلظت سموم حتی همزمان با زمان تردد تا حد مشخصی کاهش یافته است. . پیش بینی می شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های آسیب پذیر باشد.

تداوم تثبیت جو و عدم تهویه موثر در طول روز باعث تجمع آلاینده ها می شود. این شرایط جوی تا پایان روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و همزمان با افزایش ترافیک عصرگاهی، پیش‌بینی می‌شود غلظت ذرات معلق افزایش یافته و در نتیجه شرایط نامساعدی در مناطق پرتردد ایجاد شود.

بامداد دوشنبه (3 آبان) با عدم تهویه موثر و شروع تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت سموم در اکثر مناطق پایتخت به ویژه در مناطق پرترافیک خواهیم بود تا سلامت را تحت تاثیر قرار دهد. شرایط در طول روز شرایط جوی پایدار و آسمان صاف از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می کند.

با افزایش سرعت باد، غلظت آلودگی تا پایان روز دوشنبه تا حدودی کاهش می‌یابد، اما با افزایش ترافیک عصرگاهی و انباشته شدن آلودگی طی ساعات گذشته، وضعیتی را به وجود می‌آورد که چندان خوب نیست. برای گروه های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت پایش کیفیت هوا، شاخص آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هم اکنون 112 است و این یعنی شرایط مناسبی برای گروه های آسیب پذیر نیست. آیا ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 127 و کیفیت هوای پایتخت برای گروه های آسیب پذیر در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

بر اساس دستورالعمل‌های اولیه صادر شده از سوی شرکت پایش کیفیت هوای تهران، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند و باید فعالیت‌های طولانی مدت یا شدید در فضای باز را کاهش دهند. فعالیت طولانی مدت به هر فعالیتی در فضای باز گفته می شود که افراد ساعت ها به طور مداوم انجام می دهند و باعث ایجاد مشکل در تنفس می شوند. کار در باغ فعالیت های شدید در فضای باز مانند دویدن از جمله این نمونه ها هستند.

لازم به ذکر است کیفیت هوا (AQI) بر اساس تنظیم از 0 تا 50 در بازه هوای تازه از 51 تا 100، قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و 101 تا 150 باد بد برای اقشار آسیب پذیر به 5 دسته اصلی تقسیم می شود. گروه ها. بادهای بین 151 تا 200 در دامنه بد برای همه گروه ها و بین 201 تا 300 باد در دامنه بسیار بد قرار دارند. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا