علمی و پزشکی

کروناویروس سلول‌های دهان را نیز آلوده می کند

محققان شواهدی یافته اند که صرع سلول های دهان را نیز آلوده می کند.

به گزارش سلام آنلاین. یک تیم بین المللی از محققان شواهدی یافتند که ویروس کرونا ، عامل ایجاد کننده Covid-19 ، سلولهای دهان را آلوده می کند.

در حالی که به خوبی شناخته شده است که دستگاه تنفسی فوقانی و ریه ها مکانهای اصلی عفونت ویروس کرونا هستند ، هنوز نشانه هایی وجود دارد که ویروس می تواند سلولهای سایر قسمت های بدن مانند سیستم گوارشی ، رگ های خونی ، کلیه ها را آلوده کند. در نتایج یک مطالعه جدید ، آن را نیز به صورت خوراکی منتقل می کند.

عفونت های جدید ویروس کرونا در قسمت های مختلف بدن توضیح می دهد که چرا بسیاری از علائم ، از جمله از دست دادن چشایی ، خشکی دهان و تاول در بیماران مبتلا به Covid-19 مشاهده می شود.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که دهان می تواند از طریق بزاق حاوی ویروس در انتقال ویروس به ریه ها یا سیستم گوارش نقش داشته باشد. درک بهتر از نقش دهان می تواند ما را از راهکارهای م effectiveثر برای کاهش انتقال ویروس در داخل و خارج بدن آگاه سازد.

محققان دریافته اند که بزاق در افراد مبتلا به Covid-19 می تواند حاوی مقادیر زیادی ویروس کرونا باشد و مطالعات نشان داده است که آزمایش بزاق می تواند یک روش تشخیصی مطمئن باشد. آنچه محققان دقیقاً نمی دانند محل ویروس بزاق است.

محققان در یک مطالعه جدید گفتند: “داده های آزمایشگاهی نشان می دهد برخی ویروس های بزاق ممکن است از بافت های آلوده در دهان نشات بگیرند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا