علمی و پزشکی

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

سلام آنلاین/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی دوره آموزشی هنرهای پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» برای اولین بار گفت: همه ما به دولت معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا پشتیبان دولت و ما هستند.

وی افزود: سابقه پزشکی و تلاش ما تنها به دو سال ختم نمی شود. در دفاع مقدس نیز نیروهای بهداری ما در کنار رزمندگان سابقه پزشکی خوبی داشتند اما آنطور که باید این موضوع ثبت نشد و وارد عرصه هنر نشد.

عین اللهی ادامه داد: در پدافند ناب، تیم پزشکی در نزدیک ترین نقطه خدمات زیادی به دشمن ارائه کرد و این حماسه ادامه یافت و بعد از انقلاب نیز متبلور شد.

وی گفت: با وجود فاجعه، کرونا چیزهای زیادی را کشف کرده و به نظر می رسد گرد و غبار از کشور پاک شده است. کشورهایی که می توانند مردم خود را از این بحران نجات دهند، مقاومت خود را نشان داده اند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در دوران کرونا آشکار شد.

عین اللهی افزود: یک هفته به اندازه جمعیت امارات در اثر حضور در کنار مردم و انجام کارهای مردمی واکسن زدیم که برای ما درس عبرت است.

وی تصریح کرد: قبل از فوران کرونا، دشمن سعی داشت کادر پزشکی را نابود کند، اما کادر پزشکی در کرونا حماسه آفریدند و خود را نشان دادند. اوایل انقلاب برای بسیاری از خدمات پزشکی خود به خارجی ها متکی بودیم، اما امروز کمتر دیده می شود.

عین اللهی گفت: هویت ما ملتی است که به ولایت ایمان دارد و به مردم خدمت می کند. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و کار روابط عمومی ما با هنرمندان است زیرا خدمتی به هنرهای درخشان است و ما حاضریم در همه زمینه ها از هنرمندان حمایت کنیم.

وی گفت: کیفیت ایجاد شده در علم پزشکی در کشور باید ادامه یابد و به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. برخی از بیمارستان های ما در نتیجه استقلال ما کمتر از اروپا و آمریکا نیستند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در مرحله دوم انقلاب نیازمند الگویی از ایثار، فداکاری و معرفت هستیم که سردار سلیمانی نمونه موفقی است، تاکید کرد. تاکنون 205 شهید در کرونا داریم.

وی از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این رشته را برای آشنایی با علم پزشکی با هنرمندان و بالعکس ایجاد خواهیم کرد. این جشنواره شروع خوبی است و امیدواریم هر ساله جشن گرفته شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشیده و سرآمد کشور شده است. ما همیشه به عهد و پیمانی که با مردم بسته ایم پایبند هستیم و لحظه ای ساکت نمی نشینیم و به حرکت ادامه می دهیم این تا حضور امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا