اقتصادی

کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پرمخاطب

سرویس Radargame پینگ 100 بازی محبوب را بیش از 40 درصد کاهش داده است.

به گزارش سلام آنلاین، بازی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای از جمله اشکال جدید بازی هستند که در دهه‌های اخیر گسترش چشمگیری یافته و برای تمامی سنین و انواع مختلف بازی‌ها تولید می‌شوند و می‌توان گفت که با افزایش محبوبیت بازی‌های رایانه‌ای. ایران برای برخی از بازیکنان به یک حرفه تبدیل شده است.

اما یکی از مشکلاتی که گیمرها در کشور ما اغلب با آن مواجه هستند مشکل سرعت پایین دانلود بازی ها و آپدیت آن ها با پینگ یا تاخیر زیاد بازی های آنلاین است که باعث ایجاد وقفه و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می شود.

لذا با توجه به اهمیت آن در اواخر سال 1401 طبق وعده وزیر ارتباطات سایت و برنامه رادار راه اندازی شد. استفاده از این سایت و نرم افزار آن ضمن افزایش سرعت دانلود و آپدیت بازی، پینگ بازی را تا حد زیادی کاهش می دهد که تجربه بازی آنلاین لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان می آورد. این امر با انتقال CDN های این بازی ها در کشور و کاهش دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی دستگاه های خاص توسط جوانان حرفه ای کشورمان اتفاق افتاده است.

در همین راستا محمد احسان خرمید، سرپرست روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا گزارشی از خدمات هزار روزه و اقدامات کلیدی و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد. در این دولت تایید می شود: راه اندازی سرویس Radargame برای ارتقای تجربه کاربری گیمرها با بیش از 15 میلیون کاربر از این سرویس ها و اقدامات راهبردی وزارت ارتباطات.

وی افزود: این سرویس پینگ 100 بازی محبوب را بیش از 40 درصد کاهش داده است.

بررسی ها نشان می دهد که هر سال بر مخاطبان بازی های رایانه ای افزوده می شود به طوری که 34 میلیون نفر در کشور از بازی های رایانه ای و کنسول های موبایل استفاده می کنند که بیش از 90 درصد آن ها موبایل هستند. در واقع، بیش از 90 درصد از 34 میلیون نفر، بازی های موبایل، بازی های کنسولی حدود 20 درصد و بازی های رایانه ای 20 درصد، و برخی در هر سه زمینه بازی می کنند.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا