اجتماعی

کانون طغیان کرونا در جنوب و جنوب‌شرقی کشور/ کمبود نیروی تخصصی در سیستان‌وبلوچستان

رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی و رئیس تیم واکنش سریع کوید 19 وزارت بهداشت ، ضمن توضیح وضعیت پنجم قلب در سطح بالا ، و همچنین وضعیت در استان های جنوبی ، از جمله گوش سوریه بالو ، نیز. ، ضعیف ، و این نشان دهنده نگرش منفی نسبت به واکسن در برخی از افراد است که باید خود را تنظیم کنند.

دکتر حمید سوری در مصاحبه با سلام آنلاین وی با اشاره به اینکه مرکز کرونا در جنوب و جنوب شرقی ایران مشاهده شده است ، گفت: “اقدامات برای کنترل این امر در حال انجام است.” نمونه ای که اکنون در حال توسعه است Varnish Van یا Varina Varna با قدرت انتقال اضافی است.

نیاز به کنترل ترافیک مرزی و بین استانی

وی افزود: “فقط بخشی از وضعیت موجود به فعالیت های وزارت بهداشت برمی گردد و بقیه موارد از عهده وزارت بهداشت مانند مدیریت مرزها و كنترل ترافیك غیرقانونی ، كنترل ترافیك خارج است.” و بین سفر استانی. افزایش انطباق پروتکل ها و غیره

نقش افراد محلی تأثیرگذار در ترویج ایمن سازی و پیوستن به پروتکل ها

واکسیناسیون نامناسب در سیستان و بلوچستان

نماینده کامل ظرفیت وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان ، با اشاره به نقش مردم محلی در تأثیرگذاری بر جمعیت برای ارتقا compliance مطابقت با پروتکل ها و واکسن ها. در طی دو هفته گذشته ، ما هیچ مرگ و میر ناشی از واکسیناسیون ، به خصوص برای افراد مسن و کسانی که بیماری اصلی دارند ، نداشته ایم. متأسفانه ، در بعضی از مناطق سوریه و بلوچستان ، دسترسی به واکسن با وجود در دسترس بودن واکسن ضعیف است ، و این نشان دهنده نگرش منفی نسبت به واکسن برای برخی از افراد نیاز به اصلاح است. هرچه افراد مسن ، به ویژه مبتلایان به بیماری زمینه ای را واکسینه کنیم ، تعداد مرگ و میر و بستری در بیمارستان کمتر می شود. نگرانی اصلی ما در یک اپیدمی مرگ افرادی است که کنترل یا اقدامات آنها ، مانند تشخیص فعال بیماری ، باعث تقویت کلینیک های سرپایی ، بهبود خدمات پزشکی ، افزایش آزمایش و واکسیناسیون می شود.

سایر آژانس ها باید وزارت بهداشت را در مدیریت تاج جدید یاری دهند

وی با اشاره به افزایش تجربه عروقی در سال گذشته ، گفت: “ما با شروع شیوع بیماری دیگر نابینا و ناشنوا نیستیم.” اما از آنجا که بسیاری از کنترل بیماری ها به سبک زندگی و تعاملات انسانی برمی گردد ، وزارت بهداشت نمی تواند انتظار داشته باشد که تمام ابزارهای لازم برای کنترل شیوع را داشته باشد. محدودیت شدید در ترافیک بین المللی و کنترل مرزها تعهدات قانونی سایر م institutionsسساتی است که برای کنترل شیوع نوع جدید باید به کمک وزارت بهداشت بیایند. سلامدر حال حاضر ، روند بیماری کرونا در استان های جنوبی سیستان و بلوچستان در حال کاهش است ، اما ما نگران شیوع بیماری به قسمت شمالی استان و همچنین استان های همجوار هستیم.

علل شیوع بیماری کرونا در استانهای جنوبی

وی در مورد علل شیوع در استانهای جنوبی کشور گفت: “دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از آنها به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی استانهای جنوبی و وجود مرزهای آبی و آبی است.” با کشورهای همسایه. همسایگان شرقی ما آنها كنترل و پایش روشنی بر شیوع بیماری ندارند و ترافیك غیرقانونی در جنوب باعث می شود كه افراد ویروس را به داخل كشور منتقل كنند ، خصوصاً در دلتا و فقط درصد كمی. جمعیت شناسایی و به کشور مبدا خود تبعید شدند. چرخش این افراد در کشور و شناسایی نکردن آنها می تواند منجر به شیوع بیماری شود و طبیعتاً این مشکل نقطه آغاز شیوع در آن منطقه خواهد بود و در صورت سفر آنها به سایر مناطق کشور ، بیماری به مکان های دیگر. اما این تنها عامل نیست. ما باید ترافیک بین استانی را از استان های بسیار آلوده به استان های کم آلوده کنترل کنیم تا از حرکت عوامل بیماری زا به جلو جلوگیری کنیم.

انواع هند و آفریقای جنوبی در سیستان و بلوچستان

سوری با تأکید بر اینکه به نظر می رسد انواع غالب در استانهای سیستان و بلوچستان مربوط به دلتا و آفریقای جنوبی است ، افزود: “این نشان می دهد که انواع ذکر شده از مناطق شرقی و مرکزی وارد شده است. و شمال کشور تحت تأثیر قرار دارد اتفاق می افتد در مناطق مختلف کشور در واقع سفر به این مناطق شیوع بیماری را افزایش می دهد.

به سرعت اقدام قابل قبولی انجام دهید

وی با تأکید بر زمان آغاز قله های کرونا و تفاوت آن با قله های قبلی اظهار داشت: هنوز هم نمی توان به طور قطعی گفت که قله پنجم تاج آغاز شده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تغییر در منحنی ما اتفاق می افتد و اوج های بعدی در برخی از استان ها آغاز شده است ، اما مهم این است که ما با سرعت قابل قبولی برای جلوگیری از گسترش بار اقدام کنیم. بیماری و ارتفاع اوج بیماری و شروع به حداقل رساندن پایان

“ویروس کرونا در قسمتهای خالی اتفاق نمی افتد. عوامل بیماری زا افراد زنده آسیب پذیر را برای زنده ماندن جستجو می کنند. استان های سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری تاکنون موارد زیادی را ندیده اند و یکی از موفق ترین استان ها در کنترل همه گیر هستند ، اما از طرف دیگر با مانع دیگری روبرو هستند: مردم به بیماری آسیب پذیر مبتلا هستند و درصد بالایی از افراد با استعداد بیمار هستند و افراد محترم در سیستان و بلوچستان و سایر استانها که انواع جدید آنها باعث شیوع بیماری شده است باید بدانند که احتمال عفونت پس از تماس با افراد مبتلا به بیماری بدون علامت زیاد است و نیست. فرقی نمی کند این رابطه در یک عروسی یا یک مراسم عزاداری یا یک حامل در ردیف کیک. رعایت پروتکل و عدم حضور در جلسات و غیره می تواند به ما کمک کند تا با حداقل بار ناشی از انتشار از این مرحله عبور کنیم.

کمبود کادر پزشکی متخصص در سکاها و بلوچستان

متخصصان مرتبط با کرونا به استانهای خود باز می گردند

وی در مورد وضعیت پزشکی و معالجه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: “در سیستان و بلوچستان موضوع خاصی در این زمینه وجود ندارد و موارد منعکس شده توسط تیم به وزارت ارجاع شده است. بهداشت”. از روز جمعه ، حمل و نقل مورد نیاز استان به طور منظم انجام می شود ، اما برخی از کاستی ها بسیار عمیق است و در طی یک بیماری همه گیر قابل رفع نیست. از جمله این کمبودها کمبود نیروی انسانی و وسعت زیاد این ولایت است که کار را برای همه بخش ها دشوار می کند. بیشتر کارمندان آموزش دیده بهداشت ، علی رغم استفاده از ظرفیت محلی ، به استانهای خود برنگشته اند و در شهرهای دیگر فعال هستند. در شرایط حاد فعلی ، من پیشنهاد می کنم متخصصان ، به ویژه افراد مرتبط با کرونا ، برای کاهش بار ناشی از بیماری های همه گیر ، به استانهای خود بازگردند.

به دلایل سیاسی نمی توان شیوع را کنترل کرد

سوری درباره پیش بینی وضعیت در نزدیکی کشور گفت: “همه چیز به اقدامات ما بستگی دارد.” نسخه کنترل اسپرد روشن است ، اما فقط داشتن نسخه پزشکی کافی نیست و باید با هماهنگی و همدلی انجام شود. با مقابله سیاسی نمی توان همه گیری را از بین برد و کسانی که به دلایل سیاسی اخبار و اطلاعات را در منطقه القا می کنند قطعاً نمی توانند شیوع بیماری را کنترل کنند. به این ترتیب ، بهبود وضعیت بیماری درست نیست ، بنابراین حذف اوضاع صحیح نیست و باید این مسئله به طور منطقی مورد توجه قرار گیرد تا جامعه بیشترین بهره را ببرد.

واکسیناسیون در حال افزایش است ، اما هنوز مناسب نیست

وی به سلام آنلاین گفت: “روند واکسیناسیون در حال رشد است ، اما ما هنوز شرایط مناسبی نداریم.” تهیه و توزیع واکسن یک مسئله اساسی و مهم است. مشكل ما در CIA و بلوچستان عدم پذیرش واكسن توسط مردم ، به ویژه افراد مسن است.. در حالی که مردم باید آگاه باشند که مزایای واکسیناسیون بیشتر از عوارض جانبی احتمالی آن است. از سوی دیگر تصمیم گرفته شده است که سیستان و بلوچستان در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند ، طول عمر واکسیناسیون کاهش می یابد و قرار است افراد بالای 50 سال واکسینه شوند.

احتمال بیماری بیماری کرونا قلب علی رغم واکسیناسیون. آره یا نه؟

سوری گفت: “اقلیت کمی از افراد به ویروس H5N1 آلوده شده اند ، حتی اگر دو بار واکسینه شده باشند.” هیچ کس بلافاصله پس از واکسیناسیون واکسینه نمی شود و آماده شدن سیستم ایمنی بدن برای ویروس زمان می برد. از طرف دیگر ، هیچ واکسنی در دسترس 100٪ بی خطر نیست. بنابراین ، 5 درصد از افراد حتی اگر واکسینه شوند نیز احتمال دارد دوباره بیمار شوند. به همین دلیل برخی از شرکت ها در حال تولید واکسن سوم هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا