اقتصادیتازه های کسب و کارعمومی

کاربرد فیزیوتراپی در درمان و کنترل بیماری ها

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپیست ها اشخاصی هستند  که  با ارزیابی وضعیت بالینی بیماران و شرایط کاری و اجتماعی و روانی آنها درمان های مورد نظر را طبق برنامه زمانی منظم  تجویز میکنند تا به کاهش مشکلات جسمی  آنها بی انجامد. این درمان ها میتواند با استفاده از دستگاه های مدرن تحریک سلولی  یا ماساژهای خاص و یا تجویز فعالیت های کششی و ورزشی مناسب برای تقویت عضلات و کاهش درد صورت بگیرد

کاربردها و اثرات درمانی فیزیوتراپی

کاهش درد های عضلانی و اسکلتی

بهترین فیزیوتراپی شیراز: یک فیزیوتراپیست با تحریک کردن بافت های آسیب دیده بدن به وسیله دستگاه های مدرن ، ماساژ و تمرینات خاص ورزشی فرایند های طبیعی ترمیم را در بدن فعال میکند که با افزایش خون رسانی به کاهش درد و فروکش کردن التهاب های مزمن می انجامد

افزایش توانایی جسمانی به وسیله فیزیوتراپی

منشاء بسیاری از دردها در بدن ریشه در ضعف های جسمی و عضلانی در افراد دارد فیزیوتراپیست ها با انجام روش های توانبخشی و تجویز حرکات ورزشی مناسب و همچنین اصلاح فعالیت های روزانه به تقویت عضلات ضعیفی که منجر به ایجاد درد شده است کمک می کنند و عوامل اصلی ناتوانی و احساس درد را هدف قرار می دهند .

درمان و کمک به بهبودی  مشکلات اسکلتی و عضلانی

فیزیوتراپی در درمان بیمارهای همچون آرتروز ، دیسک کمر ، کشیدگی و پارگی تاندونها و رباط ها ، خشکی مفاصل ، اسکولیوز ، زانوی پرش کننده ، پارگی منیسک ، درد های گردن ، خار پاشنه ، التهاب فاشیای کف پا ، سرخوردن مهره ها ، بورسیت ها، شانه یخ زده ، آرنج تنیس بازان ، مشکلات مفصل فک ،، رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی هاو…  بسیار کارآمد است و از آنجا که روش های درمانی غیر تهاجمی و بدون عوارض است افرادی زیادی برای درد های فوق به مراکز فیزیوتراپی مراجعه میکنند که اثرات درمانی مناسبی را نیز دریافت میکنند .

کمک به درمان مشکلات و بیمارهای سیستم عصبی

افرادی  که دچار بیمارهای چون ام اس ، سکته مغزی ، پارکینسون ، قطع نخاع و… میشوند معمولا با کاهش توانایی های حرکتی مواجه میگردند  که جهت بهبود وضعیت جسمی بیمار  فیزیوتراپیست ها با انجام متدهای درمانی و استفاده از روش های مهاری اعصاب و تجویز الگوهای حرکتی  میتوانند در باز توانبخشی این بیماران نقش بسیار مثبتی را ایفا میکنند  .

کمک به بیمارهای قلبی و تنفسی

پس از انجام جراحی های قلبی عملکرد قلب معمولا با اخلال مواجه میشود ، فیزیوتراپیست با انجام متد های بازتوابخشی قلبی به قلب  برای یافتن توان از دست رفته خود کمک میکند که طی شدن این دوره بازتوابخشی احتمال ابتلای مجدد بیمار را به عارضه های قلبی کاهش میدهد . علاوه بر این فیزوتراپی در تقویت عضلات دنده و دیاگفرام اثرات مثبتی را نشان داده که جهت درمان بیماری های تنفسی به مانند آسم و… بسیار اثرگذار است .

درمان بیمارهای پوستی

درمان بیماری های پوستی همچون آکنه ، آلوپسی  ، زگیل ، هیدرادنیت ، پسوریازیس ، ویتیلیگو و… با انجام روش های فیزوتراپی امان پذیر است .

نقش فیزیوتراپی در زنان و در دوره زایمان

پس از زایمان بعضی از زنان به مشکلاتی همچون عدم کنترل ادرار ، دردهای لگن و کمر ، ضعیف شدن عضلات شکم و… مبتلا میشوند که روش های درمانی فیزوتراپی میتوانند در بهبود این مشکلات موثر باشد

فیزیوتراپی شامل چه مواردی می باشد ؟

فیزیوتراپیست کار خود را با اخذ تاریخچه ی طبی دقیق و ارزیابی بیماری فرد شروع می کند. ارزیابی می تواند شامل مشخص کردن موارد زیر باشد : میزان قدرت و انعطاف پذیری عضلانی، این که شما قادر به رفتن و بیرون آمدن از رختخواب هستند و نیز این که بدون کمک راه میروید یا نیاز به عصا یا چهار چوب کمک کننده یا صندلی چرخدار دارید. فیزیوتراپیست یک طرح درمانی را با استفاده از یک یا چند روش فیزیوتراپی طرح ریزی می کند که به شرخ زیر است :

اثرات نرمش در فیزیوتراپی :

معمولا کمک نرمش شامل قوی کردن عضلات و افزایش انعطاف پذیری است. درمان نرمشی برای هر فردی که حرکت اندام او کاهش یافته است سودمند است. مثلا فردی که به دنبال جراحی زانو حرکت محدودی دارد، فردی که اندامش برای شکستگی بی حرکت شده است و یا بعد از سکته مغزی، هر فردی که در نتیجه ی بیماری خطرناک یا طولانی مدت زیادی در بستر خوابیده است به طور معمول توده ی عضلانی اش را تا حدی از دست می دهد و اگر قادر به حرکت دادن مفصل یا اندام نبودید ممکن است فیزیوتراپیست آن را دستکاری کند تا محدوده ی حرکتی شما را افزایش دهد.

همچنین بخوانید:

سرما و گرما درمانی در فیزیوتراپی :

معمولا فیزیوتراپیست از گرما برای درمان آسیب های عضله و خشکی عضلانی ایجاد شده در اثر ورزش بیش از حد یا التهاب مفاصل استفاده می کند. گذاشتن کیسه ی آب گرم بر روی نواحی مبتلا، موجب بهبود جریان خون، شل شدن عضلات و بهبود درد می شود. سرما درمانی با استفاده از کیسه آب های سرد یا یخ برای بهبود درد و تورم استفاده می شود.

آب درمانی در فیزیوتراپی :

معمولا این شکل از درمان در حوضچه ی آب گرم صورت می گیرد که در آن از آب به منظور کمک به بدن استفاده می شود که حرکات را راحت تر ساخته و یا در طی تمرین در مقابل حرکت مقاومت ایجاد می کند. نرمش ملایم می تواند به قدرت و انعطاف عضلانی و تناسب کلی کمک کند. در صورتی که شما به دلیل آسیب یا یک بیماری مانند التهاب مفاصل قادر به تحمل وزن بر روی یک اندام نیستند به شما کمک خواهد کرد.

تحریک الکتریکی در فیزیوتراپی :

در این نوع درمان، جریان الکتریکی ملایم از طریق پدال هایی به سطح پوست رسانده می شود تا تولید گرما نماید که سفتی را بهبود می بخشد و موجب بهتر شدن تحریک مفاصل آسیب دیده در اثر آسیب یا بیماری می شود.

ماورا صوت :

در این نوع درمان از امواج صوتی دارای انرژی بالا به منظور ایجاد گرما در بافت ها استفاده می شود که به بهبود درد و التهاب کمک می کند. این روش اغلب به منظور درمان آسیب های رباط، عضله به کار می رود و ممکن است در چند جلسه انجام شود. یک ژل بر روی پوست قرار داده می شود و بر روی ناحیه ی فوق حرکت داده می شود. بعد از هر جلسه درمان با درمان ماورا صوت، ممکن است شما در ناحیه ی مبتلا احساس مورمور خفیف داشته باشید.

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت نظراتبا ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

پودر میوه سنجد را با خواص ترمیم شکستگی و ترک استخوان، درمان پوکی استخوان، غضروف‌ساز، ترمیم مفاصل، درمان کمردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد

دکمه بازگشت به بالا