علمی و پزشکی

چرت زدن مکرر با خطر بالاتر ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی مرتبط است

اطلاعات تکمیلی:

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 500000 بزرگسال در 40 و 60 سالگی را در مورد اطلاعات ژنتیکی، سبک زندگی و سلامت تجزیه و تحلیل کردند.

به شرکت کنندگان در مطالعه به طور منظم نمونه های خون، ادرار و بزاق و همچنین جزئیاتی در مورد سبک زندگی آنها از جمله چند ساعت خواب آنها در طول روز ارائه شد. شرکت کنندگان بر اساس فراوانی خواب آلودگی به گروه هایی تقسیم شدند: هرگز / به ندرت، گاهی اوقات یا به طور معمول.

در مقایسه با افرادی که هرگز نخوابیدند، خواب‌آلودگی معمول در طول روز با 12 درصد بیشتر خطر فشار خون بالا و 24 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی نسبت به افرادی که نمی‌خوابیدند مرتبط بود.

نتایج همچنین نشان می دهد که اگر دفعات خواب آلودگی افزایش یابد، به عنوان مثال، اگر فردی از دسته «هرگز / نادر» به دسته «گاهی» تغییر کند، خطر ابتلا به فشار خون بالا تا 40 درصد افزایش می یابد.

اما قبل از اینکه تعطیلات خود را لغو کنید، مهم است که بدانید این یافته ها برای همه صدق نمی کند. این مطالعه نشان داد که درصد بیشتری از افراد در گروه محروم از خواب، سطح تحصیلات و درآمد کمتری داشتند، سیگار می‌کشیدند، نمی‌خوابیدند، خروپف می‌کردند یا ادعا می‌کردند که «افراد عصر هستند».

هر یک از این عوامل می تواند بر مدت زمان و کیفیت خواب فرد در شب تأثیر بگذارد که می تواند بر سلامت شما نیز تأثیر بگذارد. انجمن قلب آمریکا اخیرا “مدت زمان خواب” را به عنوان یکی از معیارهای سلامت قلب بهینه اضافه کرده است.

با این حال، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، چرت زدن می تواند هوشیاری را افزایش دهد و بسیاری از کشورها فرهنگی دارند که حول محور چرت زدن می چرخد.

خواب آلودگی را باید به دو دسته تقسیم کرد:

خواسته و ناخواسته.

خواب عمدی را می توان یکی از آن استراحت هایی دانست که جزئی از برنامه است. خواب‌آلودگی ناخواسته، مانند خواب‌آلودگی روی کاناپه یا در حین کار، مشکل‌سازتر است و نشانه مشکلات دیگر است، و این ممکن است چیزی باشد که این مطالعه سعی دارد به آن بپردازد.

اگر فردی اغلب خواب‌آلود است زیرا احساس می‌کند در طول روز به اندازه کافی نمی‌خوابد یا خواب‌آلود است، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد تا علت آن را مشخص کند و مطمئن شود که مشکل خواب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا