علمی و پزشکی

خطر بالای سکته مغزی در جوانان مبتلا به میگرن

اطلاعات تکمیلی:

به گزارش MedicineNet، میگرن مهمترین عامل خطر غیر سنتی برای سکته مغزی در بزرگسالان 18 تا 34 ساله است که 20 درصد از سکته مغزی در مردان و نزدیک به 35 درصد در زنان را شامل می شود.

به طور کلی، محققان دریافتند که عوامل خطر غیر سنتی با سکته مغزی در نوجوانان بیش از عوامل مرتبط با عوامل خطر سکته مغزی، مانند چاقی، خون یا سیگار کشیدن مرتبط است.

دکتر میشل لپرت، محقق ارشد در دانشگاه کلرادو گفت: «بیشتر توجه ما بر روی عوامل خطر سنتی متمرکز است. ما نباید عوامل خطر سکته مغزی غیر سنتی را نادیده بگیریم و فقط روی عوامل خطر سنتی تمرکز کنیم. هر دو در ایجاد سکته مغزی در جوانان مهم هستند.

به گفته محققان، عوامل سنتی مرتبط با افزایش خطر سکته مغزی عبارتند از فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع 2، سیگار کشیدن، چاقی، کم تحرکی، اعتیاد به الکل و یبوست.

به گفته محققان، با این حال، داده های اخیر نشان می دهد که سکته مغزی در میان نوجوانانی که این عوامل خطر را ندارند، در حال افزایش است.

محققان از داده های بیمه سلامت برای مقایسه بیش از 2600 قربانی سکته مغزی با بیش از 7800 نفر بدون سکته استفاده کردند.

محققان دریافتند که سکته مغزی در مردان و زنان بین سنین 18 تا 44 سال به طور قابل توجهی با عوامل خطر غیر سنتی مانند میگرن، لخته شدن خون، نارسایی کلیه و سکته مغزی مرتبط است.خودایمنی و سرطان.

به گفته محققان، این ارتباط بین عوامل خطر غیر سنتی در بزرگسالان زیر 35 سال حتی قوی تر است.

در میان افراد 18 تا 34 ساله، عوامل خطر غیرسنتی حدود 31 درصد از سکته های مغزی در مردان و 43 درصد در زنان را تشکیل می دهند.

در مقایسه، خطر سنتی برای سکته مغزی در مردان 25 درصد و برای زنان 33 درصد بود.

لپرت گفت: «در واقع، جوانان، زمانی که سکته می‌کنند، بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.» مغز به دلیل عوامل خطر غیر سنتی. ما باید مکانیسم های اساسی این عوامل خطر غیر سنتی را برای توسعه مداخلات هدفمند درک کنیم.

محققان دریافته‌اند که میگرن نقش مهمی در بسیاری از سکته‌های مغزی در میان نوجوانان دارد.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا