اجتماعی

چرایی تغییر هرساله واکسن آنفلوآنزا / موارد منع مصرف این واکسن

مدیر گروه واکسیناسیون وزارت بهداشت با اشاره به دلایل تغییر واکسن آنفلوانزا در هر سال ، از 2 میلیون دوز واکسن برای کارکنان بهداشت خبر داد و گفت:

دکتر سید محسن زهرایی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با تأکید بر اینکه واکسن آنفولانزا خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد ، گفت: در واقع در برخی موارد ، از دوزهای واکسن آنفلوانزا سوused استفاده شده است ، از جمله بروز آلرژی های شدید و نادر. “در دوره قبلی واکسیناسیون آنفلوانزا در چنین مواردی توصیه شده است.” واکسن آنفولانزا دریافت نکنید.

وی در پاسخ به این سال که آیا همه باید علیه آنفلوانزا واکسینه شوند ، گفت: واکسیناسیون آنفلوانزا برای همه افراد ضروری نیست ، اما توصیه می شود واکسن به خصوص برای کسانی که این واکسن را تزریق نمی کنند ، باشد. خطر بالایی وجود دارد. ” گروه های پرخطر باید سالانه واکسینه شوند. این گروه شامل افرادی با سیستم ایمنی ضعیف ، کودکان ، زنان باردار ، کارکنان بهداشت به دلیل حرفه و غیره هستند.

وی گفت: بسته به اینکه کدام گروه نیازهای مختلفی را پوشش دهیم ، اما امسال انتظار داریم 2 میلیون دوز واکسن برای کارکنان مراقبت های بهداشتی داشته باشد که این نیز برای افراد واکسینه شده در اولویت است. تزریق در معرض خطر بیشتری است و تماس بیشتری با بیماران دارد. برای سالهای متمادی ، بسته به شرایط ، بین 200000 تا 400000 واکسن آنفلوانزا به این گروه ارائه می شد.

زهرایی دلیل تغییر واکسن آنفلوانزا در هر سال را توضیح می دهد: مدت زمان واکسن با توجه به نوع واکسن و عوامل بیماری زا متفاوت است. به عنوان مثال ، یک دوز واکسن سرخک ممکن است یک واکسن طولانی مدت ایجاد کند که نیازی به تکرار ندارد ، اما در صورت سرماخوردگی ، کوتاه ترین دوره واکسیناسیون بین 8 تا 12 است. ماه ها. البته همان زمان ذکر شده در افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال ، در گروه های پر خطر با سیستم ایمنی ضعیف یا در افراد مسن ، مدت ایمنی می تواند تا شش ماه باشد.

وی گفت: ویروس آنفولانزا ثابت نیست و هر ساله تغییر می کند. آن تولید می شود. در واقع ممکن است سال آینده ویروس جدیدی وجود داشته باشد که با سالهای گذشته متفاوت باشد. به همین دلیل ، میزان ایمنی در برابر واکسن آنفلوانزا مانند سایر واکسن ها نیست.

مدیر واحد پیشگیری از واکسن وزارت بهداشت گفت: دلایل توصیه واکسن در گروه های پرخطر به این دلیل است که واکسن ها از شدت آنفلوانزا در این گروه و بستری شدن در بیمارستان ها می کاهد. البته ، واکسن آنفولانزا نباید این احساس را در ما ایجاد کند که دیگر نیازی به رعایت نکات بهداشتی نداریم. تمام اقدامات پیشگیرانه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا