عمومی

چای و دیابت؛ از فواید تا خطرات

فقط انواع بسیاری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، برخی از آنها مزایای سلامتی بی نظیری دارند.

طبق گفته Healthline ، “برخی از انواع برای افراد دیابتی به ویژه مفید هستند و به کنترل قند خون ، کاهش التهاب و افزایش مقاومت به انسولین کمک می کنند. همه این موارد برای جلوگیری از دیابت استفاده می شود.” دیابت را مدیریت کنید. ” آنها لازم هستند.

چای چگونه بر دیابت تأثیر می گذارد؟

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است که توسط بیش از دو سوم جمعیت جهان مصرف می شود.

انواع مختلفی وجود دارد ، از جمله چای واقعی تهیه شده از برگ های کاملیا سیننسیس ، مانند چای سیاه ، چای سبز و صدف و چای های گیاهی مانند فلفل و مایع.

هر دو چای و چای گیاهی به دلیل داشتن داروهای قدرتمند دارویی در واقع با انواع فواید سلامتی همراه هستند و تحقیقات نشان داده است که برخی چای ها خصوصاً برای کسانی که دارای خواص مفید هستند ابتلا به دیابت.

دیابت شامل گروهی از بیماری های مرتبط با هیپوگلیسمی مزمن می شود و منجر به ترشح ناکافی هورمون ها که تنظیم قند خون ، انسولین ، کاهش حساسیت به انسولین یا هر دو را می کند ، می شود.

برای مبتلایان به دیابت ، تنظیم دقیق قند خون از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، و انتخاب غذاها و نوشیدنی هایی که به حفظ قند خون سالم کمک می کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب نوشیدنی های کم کالری ، مانند چای غیر شیرین ، به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و قهوه راهی عالی برای بهینه سازی مدیریت دیابت است.

علاوه بر این ، برخی چای ها حاوی ترکیبات گیاهی هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و باعث کاهش التهاب و قند خون می شوند. بنابراین ، آنها گزینه مناسبی برای مبتلایان به دیابت هستند.

نوشیدن چای غیر شیرین همچنین می تواند به مرطوب شدن بدن کمک کند. تامین آب مورد نیاز بدن برای هر فرآیند در بدن از جمله کنترل قند خون ضروری است.

مطالعات نشان می دهد که کمبود آب بدن با قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت همراه است و این اهمیت مصرف منظم مایعات را نشان می دهد.

چای برای افراد مبتلا به دیابت بهترین است

مطالعات نشان می دهد که برخی از انواع چای دارای خاصیت ضد التهابی ، قند خون و کنترل انسولین هستند که آنها را برای مدیریت دیابت ایده آل می کند.

چای سبز

چای سبز فواید سلامتی زیادی دارد که برخی از آنها به ویژه برای دیابت مفید هستند. به عنوان مثال ، نوشیدن چای سبز می تواند آسیب سلولی و التهاب را کاهش داده و کنترل قند خون را بهبود بخشد.

نشان داده شده است که برخی ترکیبات موجود در چای سبز مانند اپی گالوکاتینین گالات باعث افزایش جذب گلوکز به سلولهای ماهیچه ای می شود که به نوبه خود میزان قند خون را کاهش می دهد.

همچنین مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سبز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

لطفا توجه داشته باشید که این مطالعات معمولاً نوشیدن سه تا چهار فنجان چای سبز در روز را برای مزایایی که در بالا گفته شد توصیه می کنند.

چای سیاه

چای سیاه حاوی ترکیبات دارویی قدرتمندی همچون تیافلاوین و تیاروباژین ها است که عملکرد ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و قند خون دارند.

مطالعات در مورد حیوانات نشان داده است که نوشیدن چای سیاه آنزیم های خاصی را که باعث اختلال در جذب کربوهیدرات ها می شوند از بین می برد و ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که چای سیاه با محافظت از سلولهای ترشحی لوزالمعده لوزالمعده می تواند به انسولین سالم کمک کند.

همانند چای سبز ، مطالعات به طور کلی توصیه می کنند روزانه سه تا چهار فنجان چای سیاه بنوشید تا از مزایای آن استفاده کنید.

چای هیپی

چای Hibiscus ، معروف به چای ترش ، خوشمزه است و از هیپی Sabdariffa تهیه می شود.

گلهای گیاه هیبیسک حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنلی مفید از جمله اسیدهای آلی و آنتوسیانین ها هستند که رنگ روشن تری می دهند.

نوشیدن چای هیبیسکوس مزایای سلامتی بسیاری از کاهش فشار خون تا کاهش التهاب دارد. فشار خون بالا در افراد مبتلا به دیابت رایج است و مصرف چای می تواند به کنترل فشار خون آنها کمک کند.

همچنین مطالعات نشان داده است که اشیاء قارچ ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

لازم به ذکر است که چای هیبیسک می تواند در هیدروژناسیون فشار خون تداخل داشته باشد ، یک ادرارآور رایج برای افرادی که فشار خون بالا دارند تجویز می شود.

چای دارچین

دارچین یک ادویه محبوب با خواص ضد دیابتی است.

بسیاری از افراد دارچین را برای کمک به کاهش قند خون مصرف می کنند ، اما مطالعات نشان می دهد نوشیدن یک فنجان چای دارچین نیز می تواند کمک کننده باشد.

مکانیسم های مختلفی برای کاهش ترشح گلوکز ، بهبود جذب گلوکز سلولی و افزایش حساسیت به انسولین وجود دارد که ممکن است سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

با این حال ، برای تأیید تأثیر دارچین بر میزان قند خون ، تحقیقات بیشتری با افراد انسانی لازم است.

چای زردچوبه

زردچوبه یک ادویه پرتقال است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده است. کورکومین ، یک ماده فعال در زردچوبه ، برای کاهش قند خون مورد مطالعه قرار گرفته است.

مطالعات نشان داده اند که کورکومین با بالا رفتن سطح انسولین و جذب گلوکز به بافت می تواند به حفظ سطح قند خون سالم کمک کند.

لازم به ذکر است که پاپستین ، یکی از مؤلفه های مهم فلفل سیاه ، اثرات بیولوژیکی زنجبیل را تقویت می کند ، بنابراین می توانید کمی فلفل سیاه اضافه کنید تا فواید چای زردچوبه را تقویت کند.

درخت چای

شنبلیله آرام بخش است که به خانواده نعناع تعلق دارد. تحقیقات نشان داده است که روغن اساسی رازیانه می تواند به جذب گلوکز و جلوگیری از تولید گلوکز کمک کند و منجر به کاهش قند خون شود.

چای بابونه

چای بابونه با فواید مختلف سلامتی ، از جمله کمک به کنترل قند خون مرتبط است.

چای بابونه نه تنها توانایی بهبود قند خون را دارد بلکه می تواند به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو نیز کمک کند ، عدم تعادل که می تواند منجر به عوارض ناشی از دیابت شود.

خطرات احتمالی مرتبط با استفاده فقط برای مبتلایان به دیابت

در حالی که انواع مختلف چای می تواند سلامتی مبتلایان به دیابت را بهبود بخشد ، نوشیدن چای به روش هایی که باعث حفظ سطح قند خون می شوند نیز حائز اهمیت است.

بسیاری از افراد برای تقویت طعم دهنده چای شیرین را با شکر یا عسل ترجیح می دهند. با وجود نوشیدنی های شیرین گاه بعید است که تأثیر قابل توجهی بر روی قند خون داشته باشند ، انتخاب چای غیر شیرین بهترین گزینه برای مبتلایان به دیابت است.

شکر اضافه شده ، به خصوص در قالب نوشیدنی های قندی ، سطح قند خون را بالا می برد که با گذشت زمان می تواند کنترل قند خون را مختل کند.

رژیم غذایی با قند زیاد می تواند منجر به عوارض جانبی دیگری مانند افزایش وزن و فشار خون بالا شود.

مصرف چای غیر شیرین برای همه مناسب است ، خصوصاً افرادی که به دیابت قند خون بالایی دارند. به جای اضافه کردن شکر ، می توانید مقداری آب لیمو تازه یا کمی دارچین به آن اضافه کنید تا طعم چای شما بیشتر شود.

نکته دیگری که هنگام خرید چای دیابتی باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از چای های گیاهی می توانند با داروهای تجویز شده برای دیابت تداخل کنند.

به عنوان مثال ، آلوئه ورا ، ریواس ، گلابی خاردار ، گیمینا سیلوستر و شنبلیله برخی از داروهای سنتی موجود در فرم چای هستند که ممکن است در استفاده از داروهای دیابت رایج مانند متفورمین و گلیبورید اختلال ایجاد کند.

قبل از مصرف هرگونه مکمل یا نوشیدن چای گیاهی جدید ، با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا