اجتماعی

پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در ۱۴۰۳

وی افزود: در حال بررسی افزایش 45 یا 46 درصدی نرخ مالیات در سال آینده هستیم، اما باید منتظر برگزاری جلسه مربوطه باشیم. برای اعلام رقم نهایی

دکتر سعید کریمی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص مالیات پزشکی 1403 توضیح داد: احتمالا هفته آینده جلسه شورای عالی بیمه در این بند تشکیل خواهد شد تا درصد را در شورای تعیین شده خود بررسی کنند.پس اگر تصویب شود. برنامه و بودجه به سازمان ارائه خواهد شد که البته امیدواریم مالیات مصوب در شورای عالی بیمه کمتر نباشد.

وی با اشاره به اینکه در نهایت 15 درصد از تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه در سال گذشته کسر شد، اظهار کرد: در واقع برای سال گذشته 40 درصد افزایش مالیات در نظر گرفته شده بود که تنها 25 درصد در برنامه بودجه بود. سازمان و دفتر هیأت وزیران تصویب شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تورم امسال و 15 درصد کسر شده از سال گذشته به نظر می رسد افزایش مالیات اعلام شده برای سال آینده نباید کمتر از 40 درصد مالیات سال گذشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزایش 45 یا 46 درصدی هزینه های درمانی را برای سال آینده در نظر داریم اما باید منتظر اعلام جلسه مربوطه تا اعلام آمار نهایی باشیم.

به گفته وی، مالیات پزشکی تبدیل به پاشنه آشیل شده است که در صورت عدم اصلاح می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

کریمی ادامه داد: مالیات قبوض پزشکی کم و قبوض پزشکی زیاد است و این دو عامل ناسازگار بوده و باعث افت تدریجی خدمات می شود. اگر تعرفه تعدیل نشود و بیمه به خوبی محاسبه نشود خسارت به درمان وارد می شود.

وی افزود: تمام درآمد ما از مالیات و بیمه است و اگر تعدیل نشود. اقتصاد معکوس نمی‌شود، خدمات به تدریج کاهش می‌یابد و پزشکان ممکن است تمایل بیشتری به جستجوی مشاغل دیگر داشته باشند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا