اجتماعی

مسافران واکسن و توصیه وزارت بهداشت

کمپین های واکسیناسیون کرونا به صورت آنلاین تبلیغ می شود و برخی از آنها تجربه واکسیناسیون را در کشورهای همسایه به اشتراک می گذارند. سفری با هدف ایمن ماندن در برابر آفت های قرن

به گزارش سلام آنلاین. بیش از 500 روز از ورود ویروس کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده به کشور می گذرد ، علاوه بر این تاکنون تغییرات گسترده ای در سبک زندگی باعث کشته شدن 85 هزار و 95 نفر در کشور شده است.بر اساس آمار رسمی. تصور می شود با واکسیناسیون و واکسیناسیون که از 12 فوریه 2017 آغاز شده است ، می توان تا حدی از این مشکل جلوگیری کرد ، اما با روند واکسیناسیون موجود در کشور ، 4،497،576 نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. در مجموع 2.178809 نفر برای دومین بار واکسینه شدند و تعداد کل واکسن های داده شده در کشور به 6،515،385 دوز رسید و وزارت بهداشت پشت وعده واکسیناسیون گروه هدف بود.

طبق سند واکسیناسیون کرونا ، پس از واکسیناسیون به پزشکان و پرستاران ، واکسن باید به تمام گروه های سنی و بیماران تزریق شود. این فعالیت در ماه مه 1400 با واردات واکسن آغاز شد. این روند از یک سو به دلیل تحریم ها و مشکلات مربوط به واکسیناسیون است و از طرف دیگر به دلیل ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون برخی روزها با مشکل روبرو هستند.

تأخیر و تأخیر در روند واکسیناسیون

علی رغم این واقعیت که ایران یک سبد خرید واکسن در محدوده coxswain قرار داده است و برای رسیدن به کشور تا سقف 16 میلیون و 800000 دوز واکسن پرداخت کرده است ، اما تاکنون فقط دو میلیون واکسن Astrazenka و 100000 دوز به این کشور رسیده است. این بسته و اکنون بقیه اطلاعات نیست. البته تلاش برای تهیه واکسن تنها به بسته Covox ختم نشد و تلاش شد تا از روسیه ، چین و هند واکسن تهیه شود. تاکنون 7،847،800 دوز واکسن از منابع مختلف وارد کشور شده است ، بنابراین تنها بخشی از واکسن مشخص شده در توافق نامه با طرف های خارجی به ایران رسیده است.

بدبختی طرف خارجی تا آنجا ادامه داشت که از اواسط ماه ژوئن ، برخی از افراد مسنی که دوز دوم دریافت کردند ، با دست از مرکز واکسیناسیون بازگشتند زیرا تهیه دوز دوم دشوار بود و پس از تأخیر هنگامی که انجام دادند ، واکسیناسیون انجام شد از سالمندان از سر گرفته شد ، با این حال ، اکنون هجوم متقاضیان و ایجاد صف های طولانی در مراکز واکسیناسیون انتقاداتی را برانگیخته است.

مانند واکسن تاج ایرانی

از آنجا که تاج جهانی است ، از نخستین روزهای شیوع ، جهان به دنبال راه هایی برای واکسیناسیون است و در عین حال ، ایران واکسن را از بسیاری جهات اجرا کرده و مجامع مختلفی داشته است. سرانجام ، اولین مطالعه در مورد ایرانیان واکسن کرونا بنام کوران ایران برکت کار وعده داده شده است که این واکسن را تولید و صادر کند توسط بسیاری از مقامات بهداشت انجام شده است ، بنابراین وزیر بهداشت در یکی از سخنرانی های خود در 10 فوریه 2016 “امیدواریم اولین واکسن را راه اندازی کنیم”. بازار ملی ما به بازار آمده و سایر محصولات می توانند در اوایل تابستان به این گروه بپیوندند و علاوه بر تأمین واکسن های مورد نیاز محلی ، می توان به عنوان قطب صادرات واکسن شناخته شد. به همه کشورهای منطقه و جهان. وعده نهایی در 15 ژوئن با صدور مجوز اضطراری واکسن باریم در ایران تحقق یافت و بعداً (29 ژوئیه) واکسن مشترک ایران و کوبا با نام Pastocuk با موفقیت به دست آمد. . با این حال ، اطلاعات روشنی در مورد ورود این واکسن ها به بخش ایمن سازی عمومی و واکسیناسیون گسترده آنها وجود ندارد.

مسافران واکسیناسیون

با این حال ، تأخیر در ایمن سازی عمومی و همچنین خستگی از زندگی عادی ، پذیرش در برخی از کشورهای واکسینه شده ، همانطور که توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شده است ، استفاده طولانی مدت و خستگی. از آن ، ترس از حضور در جلسات و مهمانی ها ، مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات با وعده و تبلیغ واکسن های رایگان برخی اخیراً به کشورهای همسایه سفر کردند. کمپین های واکسیناسیون کرونا اکنون بصورت آنلاین تبلیغ می شود و مسافران واکسن تجربیات خود را در زمینه واکسیناسیون در کشورهای همسایه به اشتراک می گذارند. به گفته تجربه ، متقاضی نمونه کارهای متنوعی برای انتخاب دارد و وی می تواند تصمیم بگیرد که کدام واکسن ها رایگان و البته رایگان هستند.

با افزایش مسافرت ، واکسیناسیون ، تجارت شرکت های هواپیمایی و رانندگان اتوبوس و تاکسی به تعدادی از کشورها ، از جمله همسایگان ما ارمنستان ، در حال رونق گرفتن است. هنگامی که کرونا V برای ثبت رکوردهای جدید از طریق برخی استانها سوار می شود ، بدون توجه به عواقب این تغییرات جمعیت ، مسافران از سراسر کشور یا از طریق مرزها از مرز عبور می کنند یا برای زندگی خود پرواز می کنند.

میلیون ها سفر برای واکسیناسیون رایگان و برخی سوالات

در نگاه اول ، راهبردهای اتخاذ شده توسط کشورهای جهت دهنده واکسن بدیهی به نظر می رسد. صرفه جویی در رگ های آنها با جذب گردشگرانی که باید حداقل دو بار در هر نوبت به کشور خود سفر کنند ، اما در این بین س questionsالات زیادی در ذهن شما باقی مانده است. چه تعداد سهمیه واکسن در کشور وجود دارد که می تواند مازاد هزینه گردشگران را به صورت رایگان فراهم کند؟ چگونه بفهمیم زنجیره خنک کننده و روش ذخیره سازی واکسن درست است؟ آیا تاریخ انقضا این واکسن ها منقضی نمی شود؟ آیا دولت کشور هدف برای تهیه واکسن دوم به متقاضیان آن را اجرا می کند؟ و …

وزارت بهداشت: ما برای واکسیناسیون مسافرت را توصیه نمی کنیم.

بدین ترتیب دکتر جعفر صادق تبریزی رئیس شبکه بهداشت و درمان کشور در گفت وگو با سلام آنلاینوی گفت: “ما توصیه نمی کنیم که افراد برای تزریق واکسن به هر کشوری سفر کنند.” در حال حاضر در دنیا کمبود واکسن وجود دارد و رقابت برای آنها وجود دارد. بنابراین چگونه کشوری که کاملاً واکسینه نشده مردم خود را داشته باشد؟

وی افزود: “تصور من این است كه بعضی از واكسن ها ممكن است با زنجیره تأمین سرماخوردگی مشكل داشته باشند یا در آستانه انقضا هستند و در واقع ما اطلاعات كمی در مورد این واكسن ها داریم و نمی توانیم آنها را به درستی تفسیر كنیم.”

تبریزی با اشاره به اینکه ممکن است واکسیناسیون ویروس کرونا در برخی کشورها مانند ارمنستان به دلیل عوامل اقتصادی باشد ، گفت: با ورود گردشگران به کشورهای دیگر و صرف آنها برای خرید و … به اقتصاد کشور کمک می کند اما ما سفر به واکسن را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم زیرا از درست بودن زنجیره سرما و ایمن بودن واکسن مطمئن نیستیم.

داستان های واکسیناسیون رایگان گردشگران ارمنستان

همچنین دکتر عاطفه عابدینی – دبیر کمیته علمی کارکنان ضد ضد کرونا در مصاحبه با سلام آنلاین وی در مورد این موضوع تأکید می کند: طبق آمار موجود ، ارمنی ها از واکسیناسیون در کشور خود استقبال نمی کنند. از طرف دیگر ، مردم از سراسر جهان برای واکسیناسیون به همسایگان ما از جمله ارمنستان سفر نمی کنند. از آنجا که برخی از کشورها حتی بیش از نیاز واکسن دارند ، وضعیت ارمنستان به حدی نیست که یک واکسن به میلیون ها نفر تزریق شود و واکسن های بیش از حد نیز وجود داشته باشد. در واقع به دلیل عدم همکاری مردم آن در واکسیناسیون ، واکسیناسیون گردشگران را آغاز کرده است.

در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است روزی ایران بتواند بسته واکسن هایی را در اختیار مردم قرار دهد تا واکسن مورد نظر خود را دریافت کنند؟ زیرا کووید 19 مانند آنفولانزا در کنار ما خواهد بود و ما مجبور به تکرار و تولید واکسن های مختلف هستیم. اما ما کشوری هستیم که همه چیز تحت فشار اقتصادی و تحریم ها است و حتی برخی از کشورهایی که به ما واکسن می زنند نمی خواهند نامی از آنها برده شود ، بنابراین مجبور به مجازات شدن توسط ایالات متحده نیستند. اما با تمام این مشکلات ، واکسن های بعدی معرفی و تزریق می شوند.

آبادینی افزود: “ممکن است محدودیت هایی در مورد واکسن های ایرانی داشته باشیم که مورد تأیید قرار گرفته باشند.” اما با وجود همه این مشکلات ، واکسیناسیون هنوز در حال انجام است و امیدواریم که روز بهتری در انتظار ما باشد. البته ، من موافقم که واکسیناسیون در بسیاری از کشورها این مشکلات را ندارد ، اما ما باید تمام شرایط کشور خود را بررسی کنیم.

وی در مورد ایمنی ، کارآیی و دقت واکسن کرون که کشورهای همسایه به هموطنان خود تزریق کرده اند ، افزود: “ما نمی توانیم در مورد این موضوع اظهار نظر کنیم زیرا از مراحل تأیید و دسترسی واکسن اطلاع نداریم. مجوز استفاده از آن در این کشور . وی ادامه داد: متأسفانه همیشه مشکل جعل داروها و واکسن ها وجود دارد و افرادی که واکسیناسیون را به روشی غیرمعمول انتخاب می کنند باید این موضوع را در نظر بگیرند.

عابدینی تأکید کرد: از یک طرف مشکل هزینه های بالای سفر و از طرف دیگر خطر ابتلا به بیماری های قلبی از طریق مردم وجود دارد. از طرف دیگر ، ما نمی دانیم که آیا به این افراد واکسن داده می شود ، آیا زنجیرهای سرد ارائه می شود ، میزان تزریق و غیره انجام می شود. از آنجا که ما فرآیند را کنترل نکردیم ، ما نمی توانیم واکسن ها را در کشور دیگری تأیید کنیم. .

وی در مورد ارزیابی روند واکسیناسیون در ایران گفت: با توجه به استفاده فوری دو واکسن در ایران و ادامه واردات واکسن خارجی ، امیدواریم کل گروه هدف در پایان سال جاری واکسینه شوند. ما از حد استاندارد فاصله داریم ، اما تمام تلاش های وزارت بهداشت برای از بین بردن موانع تولید و واردات و گسترش واکسن ها است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا