بین الملل

پیام تبریک کشورهای همسایه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

«امام علی رحمان» رئیس جمهور کشورمان در پیامی به سید ابراهیم رئیسی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ایشان و ملت ایران تبریک گفت.

وی گفت: ما می خواهیم روابط دوجانبه را در زمینه های مختلف به نفع مردم دو کشور گسترش دهیم.

هشام شرف وزیر امور خارجه یمن در گفت و گوی اختصاصی با سایت عربی خبرگزاری آنلاین سلام آنلاین، سالگرد پیروزی انقلاب را به مردم، دولت و رهبران جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی مبارزات امام خمینی(ره) و مسیر انقلاب ایران را در ایجاد یک محور قوی، پایدار و توسعه تاب آوری موثر توصیف کرد. محورهایی با اهداف مشخص برای به چالش کشیدن و غلبه بر هرگونه هژمونی.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام»، «بن زاید آل نهیان» نخست وزیر امارات در پیامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون نخست وزیر امارات متحده عربی و فرماندار دبی نیز در پیامی مشابه این مناسبت را به آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت کویت «کونا» شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح»، پادشاه کویت نیز در پیامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. اما نخست وزیر و نخست وزیر کشور نیز همین پیام تبریک را به همین مناسبت ارسال کردند.

هیثم بن طارق، سلطان عمان نیز در پیامی سالگرد انقلاب اسلامی را به مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

سدیر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان نیز با تبریک به کشورش تاکید کرد که کشورش توجه ویژه ای به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران و روابط دوستانه دو کشور دارد و هر دو منجر به ثروتمندتر شدن دو کشور می شود.

وی گفت که قرقیزستان آماده استفاده از مکانیسم های همکاری دوجانبه و چند جانبه برای توسعه روابط با ایران بود، از جمله چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی و سازمان همکاری شانگهای.

311311

دکمه بازگشت به بالا