علمی و پزشکی

پیامد سرمایه گذاری روی ماما، بهبود همه شاخص های سلامت است

رئیس دانشگاه با اشاره به سابقه بزرگ جامعه مامایی دانشگاه در اپیدمی کرونا گفت: “با تلاش های جامعه مامایی ، ما شاهد کاهش میزان مرگ و میر مادران و جنین ها هستیم”. نیمه دوم سال 1999. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. ”

به گزارش سلام آنلاین. جشن روز ماما و جشن فعالان و فعالان مرکز بهداشت دانشگاه با حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه ، دکتر بهادری معاون رئیس بازرس بهداشت ، دکتر ها آه مشاور رئیس جمهور برگزار شد. دانشگاه در قالب این کنفرانس ویدیویی.

دکتر زالی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت روز جهانی ماما ، از همکارانی که در دانشگاه مامایی زحمت کشیده اند به خاطر تلاشهایشان در زمینه های مختلف مانند آموزش ، بهداشت و مراقبت های پزشکی به ویژه دانشگاه تشکر کرد. انفجار

وی شعار روز جهانی مامایی امسال را “سرمایه گذاری در مامایی برای بهبود همه شاخص های بهداشتی و تبدیل آن به یک استراتژی مهم برای افزایش جمعیت ، کاهش زایمان خطر بالای زایمان ، غربالگری زنان و بارداری و سلامت و یائسگی در زنان ، کاهش مرگ و میر جنین و مادر.

رئیس دانشگاه ، با اشاره به اهمیت و نقش ماماها در زمینه بهداشت. وی نقش ماماها را فراتر از وجود زایمان و نقش ارزشمند ماماها در ارائه مراقبت های دوران بارداری ، آموزش (بارداری ایمن ، زایمان ، مشاوره زوجین ، بزرگسالی) و یائسگی ، سن مناسب برای ازدواج و بارداری ، دختران مکمل) حاملگی های پرخطر ، مشارکت فعال در غربالگری قبل از زایمان ، ارتقا of زایمان فیزیولوژیکی لذت بخش.

دکتر زالی مراقبت و یائسگی را از دیگر زمینه های فعالیت مامایی عنوان می کند که می تواند در مدیریت مسائل روحی ، جسمی ، فیزیولوژیکی و هورمونی در این مدت نقش موثری داشته باشد و نیاز به تهیه بسته مراقبت برای دوره وجود دارد. اکنون ، با همکاری جامعه مامایی. فشار.

وی همچنین خاطر نشان کرد که ماماها در تشخیص زودهنگام سرطان پستان ، برنامه ریزی برای مراقبت از بارداری ایمن در افراد مسن و نظارت بر بیماری های عفونی در دوران بارداری نقش مهمی دارند.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، دکتر زیلی به سابقه چشمگیر دانشگاه مامایی در گسترش کرونا اشاره کرد که از زمان شروع بیماری نقش بسزایی در مراقبت های بهداشتی داشته است. ویژه در نگهداری. کرونا مادر بارداری است که برای حفظ سلامت مادر و نوزادش جان خود را فدا کرده است.

رئیس دانشگاه از تلاش ماماها برای پخش تاج ، که مراقبتهای منظم از مادران و کودکان را بدون آسیب دیدگی در نیمه دوم سال انجام می داد ، ستود. 1999 جامعه مامایی شاهد کاهش مرگ و میر جنین است. مادران و نوزادان زیر 5 سال ، ما در منطقه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستیم که یک موفقیت قابل تحسین است.

وی ارائه 543000 خدمات مراقبت و معاینه به مادران باردار و مراقبت از 1،134 زن باردار در کرونا را در نظر گرفت ، با 400 ماما که در نیمه دوم سال گذشته در زمینه بهداشت دانشگاه کار می کنند. هیچ شباهتی وجود ندارد و این میزان خدمات را در نظر بگیرید نشانه ای از شجاعت و از خودگذشتگی این طبقه کارگر است.

دکتر زیلی در مورد فعالیت 250 ماما در بخش پزشکی در دانشگاه گفت که 14800 زایمان طبیعی با مشارکت انجام شده و خدمات آنها به 487 مادر باردار ارائه شده است. افرادی که اشکال شدید درمانی در بیمارستان های دانشگاه دارند

دکتر زیلی در بخشی دیگر از سخنان خود ، در نظر گرفتن نگرانی ها و خواسته های جامعه مامایی و ضرورت موفقیت آنها را ضروری دانست و توضیحاتی را در مورد این موضوع ارائه داد.
به نرخ بیکاری یا نرخ بیکاری ماماها ، امنیت شغلی ، حداکثر استفاده از ماماها در سیستم بهداشت ، ارتباطات سازمانهای بیمه ، مشکلات در مامایی ، نرخ مالیات ، ماماها ، ماماها در آموزش ، پزشکی و بهداشت توجه کنید. و ظرفیت سازی از جمله موارد مطرح شده توسط روسای دانشگاه است.

دکتر زالی در پایان سخنان خود با اشاره به بیماریهای بیش از 70 ماما ، جنگجویان مامایی و آرزوی موفقیت برای جامعه مامایی ، از رشادت و از خودگذشتگی خادمان در طی اپیدمی کرونا تقدیر کرد و افتخار می کند.

دکتر بهادری معاون امور بهداشتی دانشگاه امروز روز جهانی شکرگذاری را به انجمن بینایی ماماها و همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبریک گفت.

وی با اشاره به خدمات ارزنده ماماها ، به ویژه در دوره کرونا ، جامعه مامایی را گروهی خستگی ناپذیر و ظالم توصیف کرد و برای آنها آرزوی سلامتی ، موفقیت و سربلندی کرد.

دکتر افراخته ، مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه ، ضمن تبریک به پرسنل مامایی گروه بهداشت دانشگاه ، مامایی را حرفه ای سخت توصیف کرد که به مادران باردار و کودکان در سخت ترین شرایط خدمات ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد که در طی شیوع کرونا ، تعداد زیادی از ماماهای دانشگاه با CD-19 در حین انجام وظیفه و در شرایط دشوار قرارداد بستند.

دکتر آدای وان ، مدیر گروه جمعیت ، خانواده و تغذیه ، امروز با تبریک به جامعه مامایی دانشگاه این دانشگاه ، از زحمات همکاران در طی 14 ماه گذشته تشکر کرد. نحوه خدمت به مادر باردار.

در ادامه مراسم افراد حاضر در جلسه ضمن معرفی خود به اظهار نظر و اظهار نظر پرداختند که خواندن دلپذیر درباره موقعیت و حرفه ماماها توسط یک مامای مرکز پزشکی توجه ویژه ای به این مراسم داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در پایان این مراسم نمادین ، ​​دکتر زالی رئیس دانشگاه به برخی از ماماهای شاغل در مرکز بهداشت دانشگاه ، لوح تقدیر و هدایایی اهدا کرد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا