عمومی

پنج نکته درباره چرایی جهش تولید با مشارکت مردم

یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای اقتصاد یک کشور در شرایط کمبود امکانات خارجی، استفاده از جمعیت زیاد و متنوع است.

به گزارش سلام آنلاین، بصیرت نوشت: انتخاب عنوان اقتصادی برای شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب که با شعار سال گذشته همخوانی دارد نشان می دهد که ایشان درک دقیقی از مشکل دارند. محور اصلی اقتصاد کشور توسعه سیاست ها و فعالیت ها در زمینه دستیابی به این نکته کلیدی است، دقت کنید. از سوی دیگر از آنجایی که اقتصاد موضوع اول کشور بود، شعار سالانه این مهم را رهبری کرد.

اما در مورد دلایل و اهمیت جهش تولید با مشارکت مردم می توان به نکات زیر اشاره کرد:
1. نکته اول به دموکراتیک بودن نظام اسلامی اشاره دارد; در یک دموکراسی، نقش مردم به انتخابات محدود نمی شود. مردم در نظام مردم سالاری دینی علاوه بر ایجاد و تثبیت نظام، در اثربخشی آن نیز نقشی بی بدیل دارند. بنابراین لازمه مردم سالاری دینی و تقویت اثربخشی نظام آن است که در آن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد نیز توسعه یابد.
2. در شرایطی که فشارهای خارجی مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور و معیشت مردم ایجاد کرده است، یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای اقتصاد کشور در نبود امکانات بیرونی، استفاده از ظرفیت است.مردم متعدد و متنوع. ظرفیتی که از اول انقلاب به آن وابسته بوده است، تضمین موفقیت در عرصه های مختلف از جمله تامین امنیت، ثبات، حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، دستیابی به پیشرفت علمی در برخی زمینه ها و … است. در واقع ظرفیت انسان وسیله ای متعادل کننده در برابر فشارهای اقتصادی و تهدیدات دشمن است.
3. بر اساس قانون اساسی اقتصادی کشور، دولتی، خصوصی و تعاونی وجود دارد. واقعیت مهم این است که اندازه بخش دولتی واقعاً دامنه دو بخش دیگر اقتصاد را محدود کرده است. ریشه بسیاری از مشکلات، از جمله سهولت تحریم ها، افزایش تعداد فساد، کاهش بهره وری، افزایش هزینه های دولت و غیره، از عوارض ناشی می شود. بنابراین، برای ایجاد تعادل در اقتصاد کشور و نمایان شدن هر چه بیشتر بخش های محبوب آن، افزایش محبوبیت آن نیز ضروری است. ضمناً در برخی اسناد از جمله سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی بر این اهمیت تأکید شده است. همچنین باید توجه داشت که دستیابی به اهداف مندرج در برنامه هفتم توسعه همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز خاطرنشان کردند با رواج اقتصاد و تولید امکان پذیر است.
4. در این زمینه باید به آسیب پذیری ملی ناشی از ضعف تولید در ایران اشاره کرد. با توجه به واقعیت موجود و چند سال اخیر اقتصاد کشور به دلیل ضعف ساختاری و کنترل در اقتصاد کشور از یک سو و فشارها و فشارهای بین المللی از سوی دیگر، اقتصاد و معیشت به پاشنه آشیل اصلی نظام تبدیل شده است. در واقع در شرایطی که مشکلات زیرساخت های اقتصادی، مدیریت و فشارهای بین المللی امکان بهبود شرایط اقتصادی، معیشتی و اشتغال یک کشور را به ضرر ملی تبدیل کرده است، باید با استفاده از حداکثر ظرفیت کشور به رفع این چالش ها پرداخت.
5. فراتر از آن، محبوبیت تولید یک استراتژی موفق در کشورهایی مانند چین است که در دهه های اخیر رشد اقتصادی قابل توجهی داشته است. به عنوان مثال باید توجه داشت که چین واحدهای کوچک و نسل اولی را در روستاها ایجاد کرده و با سرمایه گذاری در منطقه ضمن تامین نیازهای کشاورزی، تجهیزات مدرنی را در خانه های کوچک روستایی تولید کرده است.غذا و پوشاک کامل. جمعیت آن.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا