عمومی

«پمپئو» چرا در این مقطع به منطقه سفر می‌کند؟

آخر هفته گذشته ، وزیر خارجه ایالات متحده پمپئو ، که در حال حاضر بوروکراسی سیاست خارجی ایالات متحده را اداره می کند ، که تا 3 نوامبر ناکام ماند ، از هشدار کسانی که با ایران کار می کنند خجالت کشید و عصبانی شد. . در مورد پیام تبریک رسمی اروپا به بایدن مصاحبه لازم را با فاکس نیوز انجام دهید و سخنگوی وزارت امور خارجه بلافاصله اعلام کرد که پمپئو سفر 10 روزه خود را به چند کشور منطقه آغاز می کند. غرب آسیا جمعه 14 نوامبر. .

به گزارش سلام آنلاین ، حسن رسوان در ادامه سخنان خود در روزنامه “جوان” نوشت: “این اقدامات سریع و ترس از بی حوصلگی و چابکی وزیر دلایل زیادی دارد. آمریکایی های خارجی:

1 برکناری برخی از مقامات کاخ سفید و گاه استعفای اجباری آنها پمپئو را مجبور به تلاش برای جلوگیری از خطر اخراج از دیپلماسی کشوری کرد که هرگز خشک نشده و اکنون مرده است. قبل از استعفا اسپیر گزارش هایی از تصمیم ترامپ برای اخراج پمپئو منتشر شده بود. بنابراین نگرانی های او قابل درک است ، زیرا این روزها که ترامپ تنها است و بیش از هر زمان دیگری به کمک احتیاج دارد ، اگر جابجا نشود ، مطمئناً تغییر خواهد کرد ، مانند “اسپار” یا دیگران که در رسانه های روزانه تجربه خواهد کرد علاوه بر این استعفا ها و جابجایی ها ، ممکن است عزیمت برخی مشاوران و دستیاران کاخ سفید در این زمان بیش از هر زمان دیگری مهم باشد. همین دیروز ، کاخ سفید خبر استعفای والری بوید ، دستیار وزیر خارجه در امور بین الملل و برایان ویر ، دستیار مدیر امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی را صادر کرد. خودش را جذب کند بنابراین ، اولین احتمال پمپئو برای بیان چنین اظهاراتی در برابر مقامات اروپایی و موضع گیری از همه طرف در برخورد با ایران و همچنین زمان حضور در غرب آسیا ، باید ترغیب ترامپ برای ادامه قدرت باشد. سرانجام کاخ سفید را ترک خواهد کرد و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند. او بی احترامی می دانست.

2 پمپئو درباره تحریم های جدید علیه ایران صحبت می کند ، می داند که دولت ، که ادعا می شود یک ابرقدرت است ، به تجارت با یک یا دو فرد واقعی متهم شده است ، که اغلب ناشناخته است. یک هفته مشخص نیست. ایران تحریم هایی را اعمال می کند که نشان دهنده ناامیدی مطلق ایالات متحده و رئیس جمهور آن است. یک ماه پیش ، هنگامی که شرکت ملی و وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران بزرگترین درآمد ارزی کشورمان را تحریم کردند ، دیدیم که صادرات نفت ایران از مرز 1 میلیون و 100 هزار دلار گذشته است. بشکه این بدان معناست که دولت ترامپ نتوانست تحریم هایی را اعمال کند و دولت قرار بود در آینده کاخ سفید باشد.

3. ترامپ در کاخ سفید و خود پمپئو تصور نمی کردند که با اعلام نتایج اولین انتخابات ریاست جمهوری ، نه به طور رسمی و نه توسط مقامات ، بلکه با اعلام پیروزی “بایدن” توسط رسانه ها ، رهبر رهبر کشورهای اروپایی برای ارسال پیام تبریک صف آرایی کرده و می شتابند. به بدین فرستاده شد. رفتار اروپایی ها واکنش عصبی پمپئو را برانگیخت و در مصاحبه ای با فاکس نیوز ، با بوی انتقاد ، به رهبران کشورهای دیگر یادآوری کرد که شمارش انتخابات سال 2020 پایان نیافته است. نه ، و (نتیجه هرچه باشد) دونالد ترامپ تا ظهر. 20 ژانویه زمان تشکیل دولت جدید واشنگتن است. وی تنها رئیس جمهور قانونی ایالات متحده خواهد بود. بنابراین در پاسخ به تماس رهبران آلمان ، فرانسه و انگلیس مبنی بر بد ، کاندیدای اصلی ریاست جمهوری آمریکا ، وی گفت: “اگر این فقط یک اقدام خوشایند است. مشکل جدی نیست ، اما آن را سبک نگیرید. ما اکنون فقط یک رئیس جمهور ، یک وزیر امور خارجه و یک تیم امنیت ملی خاص داریم و این واضح است ، اما پمپئو می داند که غرب از رفتارهای ترامپ طی چهار سال گذشته بسیار ترسیده است. اروپا ترامپ را مقصر می داند. آنها از تضعیف روابط آتلانتیک آگاه هستند ، بنابراین از خواسته های بایدن برای پیروزی استقبال می کنند. وزیر امور خارجه آمریکا که از همتایان اروپایی خود به خاطر تبریک به بایدن انتقاد کرد ، این واقعیت را نادیده گرفت که دولت ترامپ چنین پیام های تبریکی را حتی برای کشورهایی مانند چین مجاز دانسته است که به دلایلی آنها را ناراضی کرده است. برای اعلام نتیجه نهایی به آقای بایدن پیام تبریک ارسال کنید. آنها با موقعیت مقامات حاضر در کاخ سفید ، دیروز و در تماسی از کاندیدای اصلی انتخابات ایالات متحده ، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور بعدی ، رای خود را پس گرفتند. موضع چین در برابر ترامپ در حالی است که ترامپ روز پنجشنبه با امضای دستورالعمل ممنوعیت سرمایه گذاری در شرکت های چینی به دلیل ارتباط آنها با ارتش ، دستورالعملی را امضا کرد. چین

4- سفر پمپئو به فرانسه و شش کشور در غرب آسیا (ترکیه ، گرجستان ، اشغال فلسطین ، امارات متحده عربی ، قطر و عربستان سعودی) که قرار است روز جمعه آغاز شود ، می تواند در روزهای پایانی اهداف خطرناک تری داشته باشد. در کاخ سفید به ویژه ، برخی منابع می گویند پمپئو اولین وزیر امور خارجه آمریکا بود که از بلندی های جولان در سوریه بازدید کرد. منابع همچنین از معامله 10 میلیون دلاری با عربستان سعودی برای افزایش کارایی نیروی دریایی عربستان به ویژه جنگنده های اف 16 خبر دادند. بنابراین به نظر می رسد که سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی برای یک هدف خاص است. برخی اخبار غیر قابل اعتماد و تحریک آمیز مبنی بر اینکه ترامپ ممکن است در پی واگذاری قدرت به بایدن در منطقه اقدام نظامی انجام دهد منجر به گمانه زنی های سفر پمپئو به این کشورها شده است چندش آور. با این حال ، کاخ سفید اکنون می داند که دو مشکل عمده جنون در منطقه وجود خواهد داشت. اولین؛ کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرده است که اقدام نظامی را منع می کند و ترامپ نمی تواند هیچ اقدامی انجام دهد مگر اینکه رژیم صهیونیستی را به این کار تحریک کند ، که به دلیل ضعف موقعیت دولت نتانیاهو پیش بینی نمی شود. صهیونیست ها باید با توجه به شرایطی که در داخل دارند و همچنین وضعیت مبهم دولت ترامپ ، حامیان آنها ، چنین جنون را مرتکب شوند. دومین؛ مقاومت در منطقه ، از جمله حزب الله ، سوریه ، سوریه ، ایران ، یمن. و غیره. امروز بهتر از هر زمان دیگری است و در صورت اشتباه استراتژیک دشمن ، آنها مطمئناً با واکنش های شدید و پشیمانی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا