پرستاران خانه نشینی را ترجیح می‌دهند/ کمبود نیرو و افزایش مرگ و میر بیماران

پرستاران خانه نشینی را ترجیح می‌دهند/ کمبود نیرو و افزایش مرگ و میر بیماران
اطلاعات تکمیلی:

محمدرضا شریفی مقدم دبیر مرکز مراقبت از این نشست می گوید. اضافه کاری را واجب می داند و 20 هزار توماس برای اضافه کاری پرستار را دلیل این نشستن می داند. به گفته وی، بدون پرستار میزان مرگ و میر افزایش می یابد زیرا یک پرستار نمی تواند همزمان از 15 بیمار مراقبت کند.

تعطیلی بیمارستان به دلیل کمبود پرستار

محمدرضا شریفی مقدم معتقد است: «مسئولان بهداشت فکر می‌کنند فقط بیمارستان‌ها باید توسعه پیدا کنند، به‌عنوان مثال ۴۰ درصد بیمارستان جدید حکیم در جنوب تهران به دلیل کمبود نیرو هنوز به بهره‌برداری نمی‌رسد.» همچنین 30 درصد از درمانگاه های مهدی در جنوب تهران به دلیل کمبود نیرو نتوانستند شروع به کار کنند. “این به این دلیل است که پول در حال ساخت است.”

ما برای کشورهای مختلف پرستار تربیت می کنیم

ما پرستاران ماهر و نخبه برای کشورهای اروپایی و آمریکایی و حوزه خلیج فارس تربیت می کنیم. این نظر دبیر مرکز مراقبت است: سال هاست که نیروی کار در کشور و زمانی که تجربه و مهارت بالایی داشته باشند «مهاجرت به کشورهای دیگر» را انجام می دهند.

حقوق کم پرستاران را در خانه نگه می دارد

پرستار شاغل رسمی با 15 سال سابقه کار حقوق 14900000 تومان; 10 درصد از این مبلغ یعنی 1.400.000 تومان نیز بابت حق بیمه کسر می شود.

شریفی مقدم درباره حقوق پرستاران در کشورهای مختلف می گوید: «در حالی که حقوق پرستاران در آمریکا بین چهار هزار تا شش هزار دلار و در اروپا بین سه تا چهار هزار یورو است. پرستاران ما دوست دارند در خانه بنشینند و کار سختی انجام دهند و ماهیانه 15 میلیون تن درآمد داشته باشند.

برخی از پرستاران در بیمارستان ها زندگی می کنند

پرستاران زیادی از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و به دلیل حقوق کم نمی‌توانند خانه اجاره کنند: «پرستاران باید سه شیفت کار کنند و اصلاً خانه‌ای اجاره نمی‌کنند، زیرا اگر می‌خواهی خانه اجاره کنی باید یک شیفت بپردازی. . به همین دلیل است که آنها دوست ندارند خانه ای در بیمارستان اجاره کنند.

شریفی مقدم به مرگ مشکوک پرستاران معتقد است: مرگ های مشکوک را در بین پرستاران بیشتر از آمار پزشکان می بینیم، دو هفته پیش نیز یک پرستار جوان سرشناس در شیراز به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد و او نیز با قرص خودکشی کرد.

وی درباره تحصن پرستاران گفت: اسفندماه سال گذشته شاهد تجمع پرستاران در شیراز و کرج بودیم اما پرستاران بیرون شیفت تجمع کردند و هیچکس دست از کار نکشید، اما هفته گذشته پرستاران شیراز هر دو وارد شیفت شدند. متوقف شد و اتاق عمل تعطیل شد و ظاهرا فقط اورژانس تماس گرفت، قبول کنید.

تخلیه پرستار به دلیل حمله شریک بیمار

طبق آمار، بیش از 30 درصد پرستاران در محیط کار خشونت فیزیکی را تجربه می کنند. تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر مرگ پرستار بر اثر حمله شریک بیمار دریافت نکرده ایم اما مرکز پرستاری یاسوج به دلیل حمله یکی از همکاران بیمار تخلیه شده است. گزارش‌هایی مبنی بر جراحات گردن، قفسه سینه و شکستگی استخوان‌ها در نتیجه حملات شرکای بیماران دریافت کرده‌ایم.

دکمه بازگشت به بالا