اجتماعی

شورای شهر در انتظار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت/انتشار لیست باید رسمی باشد

رئیس کمیته عمران شهر شورای شهر تهران آخرین وضعیت نظارت بر فهرست ساختمان‌های ناایمن را تشریح کرد و گفت: شورا منتظر لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت است.

مهدی عباسی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص آخرین وضعیت نظارت بر انتشار فهرست ساختمان های ناایمن شهر تهران گفت: 129 ساختمان از نظر سازمان آتش نشانی ناایمن اعلام شده و پس از مدتی سازمان آتش نشانی 9 ساختمان را در لیست اعلام کرد. از لیست حذف شده و در شرایط خوبی هستند.

وی با بیان اینکه به نظر من و بر اساس قانون شورا و حقوق شهروندی مردم باید بدانند کدام ساختمان خطرناک است، آتش سوزی رخ داد و گفت: این حق اساسی شهروندان است و باید فهرستی از ساختمان های خطرناک تهیه شود. منتشر شده. علاوه بر این، این نشریه باعث تقاضای اجتماعی شد و در نتیجه مالکان را مجبور کرد که به دنبال امنیت ساختمان خود باشند.

با تاکید بر اینکه ما در کمیسیون شهرسازی تهران بر انتشار این لیست نظارت داریم و آخرین نظارت ها حاکی از آن است که شهرداری و سازمان آتش نشانی فرصتی را برای بررسی و به روز رسانی لیست درخواست کرده اند.معروف به 129 ساختمان. وی گفت: متاسفانه هنوز لیستی ارائه نمی کنند و منتظر ارائه لیست ساختمان های پرخطر تهران در سازمان آتش نشانی هستیم.

با تاکید بر اینکه در نامه ای در پایان بهمن ماه سال جاری به شهرداری ارسال کردیم و درخواست کردیم که لیست تا قبل از آغاز سال جدید به روز شده و به شورا ارائه شود. از این لیست و برای ما این موضوع مهمی است و از آنها می خواهیم تا قبل از سال جدید این لیست را به شورا ارائه کنند.

عباسی در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر اینکه برخی معتقدند انتشار این لیست باعث ترس مردم می شود، گفت: لیست در دست افراد غیررسمی است و صحبت ما این است که باید به صورت رسمی چاپ شود و مراقب باشیم که مردم از این ترسیده باشند. قدرت انتخاب آنها تصمیم خواهد گرفت که آیا از این ساختمان استفاده کنند و مردم مجبور نباشند برای سهل انگاری برخی افراد در عملیات ساختمانی هزینه ای بپردازند و این یک حق اساسی است. از مردم که بدانند از چه ساختمانی استفاده کنند یا نه.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا