فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد: ما به‌ دنبال تحمیلِ نوعِ خاصی از مدِ لباس و پوشش نیستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به تنوع همه جوامع در مد و لباس احترام می گذاریم و دنبال دسته بندی خاصی از مد نیستیم. ما همه تفاوت ها را تشخیص می دهیم.

به گزارش سلام آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی که در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی مد و لباس فجر اظهار داشت: ما به همه تنوع اجتماعی در مد و لباس احترام می گذاریم و به دنبال دسته بندی خاصی از لباس و پوشاک نیستیم. ما همه تفاوت ها را تشخیص می دهیم.

وی با ابراز نگرانی از عرضه پوشاک در کشور تصریح کرد: می دانیم که یکی از فروشگاه های ما فاقد لباس مناسب است و گاهی دختران باکره ابراز نگرانی می کنند که لباس مناسب پیدا نمی کنند باید با ما تماس بگیرند. خط مشی.

وی ادامه داد: ما به موضوع مد و موضوعات مرتبط به آن به عنوان یک موضوع کاری مهم در حوزه فرهنگ عمومی نگاه می کنیم و به همین دلیل کارگروه مد و لباس را در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تشکیل داده ایم و دیدگاه ها را بررسی می کنیم. استقرار این تیم در شورای فرهنگی عمومی به دلیل جایگاه اجتماعی، فرهنگی و هنری صحنه است.

اسماعیلی افزود: سابقه فرهنگ و هنر در عرصه پوشاک بسیار درخشان و غنی است. هویت فرهنگی ما هزاران سال در تمدن ایرانی بر اساس باکرگی استوار بود و پس از ادغام با اسلام به هویت ایرانی-اسلامی تبدیل شد. مردم ایران همیشه پوشاندن هنر را برگزیده اند و این هنر در مقابل فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلام حفظ می شود. این در حالی است که برخی از تمدن ها القاب برهنه دارند و این با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما فاصله زیادی دارد. پوشش همیشه بخشی از هویت تاریخی مردم قلمرو ماست. در تمامی آثار تاریخی ایران در موزه ها و بناهای تاریخی قبل از ظهور اسلام در ایران، جنوب باکره و پوشش درخشان دیده می شود. پوشش بخشی از هویت تاریخی ماست و به آن افتخار می کنیم.

وی گفت: در 200 سال گذشته، جهان اسلام همواره با حمله به فرهنگ افراط گرایی مواجه بوده است. هویت را از غرب بردارید. به همین دلیل است که ما با هویت های غربی در تضاد هستیم زیرا آنها به دنبال هویت ما هستند. برخی تلاش می کنند نشان دهند که بین باکرگی و پنهان کاری و موفقیت و کنش اجتماعی برای زنان تعارض وجود دارد. آنها سعی دارند با دوقطبی به زنان و دختران ایرانی نشان دهند که اگر حجاب دارند به معنای عدم حضور در روابط اجتماعی و مذهبی است. اما زنان ایرانی در همه عرصه ها می درخشند، ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تلاش تیم مد و لباس برای برگزاری این جشنواره این است که این ایده ها و آثار خلاقانه هنوز ایده و به بازار نیامده است. این کار در گذشته محدود و محدود به جشنواره ها بود، اما این دوره با کمک صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات و وام های ارزان قیمت 4 درصدی سعی در عمومیت بخشیدن به این ایده ها داشت.

اسماعیلی در پایان از توجه به هنرمندان شهرهای مختلف گفت: جوهره کار جشنواره توجه به تمام مناطق کشور است. اکثر شرکت کنندگان یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از شهرهای دیگر ایران هستند و این مایه مباهات است. ما نباید این مسائل را متوسط ​​و تهران بدانیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا