اجتماعی

وزیر ارشاد: رسانه‌های جهانی نمی‌خواهند زنان عفیف ما اسطوره شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن با یک جنگ تمام عیار در صدد ایجاد شکاف اجتماعی است، با بی توجهی به پیشگام بودن مردم ایران در عرصه کتمان و حفظ عزت، اظهار داشت: امروز دشمن با جنگی تمام عیار سعی در ایجاد شکاف اجتماعی دارد.

به گزارش سلام آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در هشتمین همایش ملی خیمه های بهشتی که پیش از ظهر امروز در باغ موزه مقدس برگزار شد، اظهار کرد: باکرگی و حجاب امری تاریخی و انتخاب همیشگی جامعه ناب ایران است. ما در همه جای دنیا حضور داریم و با افتخار از هزاران سال تمدن و ویژگی های آن صحبت می کنیم. در این تمدن، حیات و حجاب پاکی است و بخش مهمی که مایه افتخار است.

وی افزود: اگرچه اسلام شعائر مهمی را به موضوع حجاب اضافه کرده است، اما تاریخ ایران نشان می دهد که حجاب میراث و انتخاب تاریخی ایرانیان به ویژه زنان است. زنان زیر چتر اسلام، مناصب و مناصب مؤثری از جمله در عرصه اجتماعی به دست آورده اند. در نقطه مقابل اندیشه اسلامی، تمدن غربی قرار دارد که جوهره آن برهنگی و برهنه شدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زمانی که فرهنگ غرب در قرن گذشته تلاش کرد تا در تمدن اسلامی نفوذ کند، در کتب اول نویسندگان غربی در درجه اول به موضوع عفاف و حجاب حمله کرده است، موارد زیادی وجود دارد و در راس آن ها آنها هستند. حجاب، دلیل عقب نشینی ایران را می دانند.

اسماعیلی گفت: «اما در 200 سال گذشته و در اوج تهاجمات غرب و مسئولان این تهاجم، زنان همواره در مقابله با این حملات و در دوران مشروطه پیشگام بوده اند.» زنان عفیفه در خط مقدم اعتراضات قرار داشتند. حفظ تمام موازین شرعی و تاریخ نیز نشان می دهد که در دوره پهلوی غربی ها اولین هدف خود را برای حمله به حجاب زنان این سرزمین انجام دادند.

وی افزود: زنان بی گناه همواره در عرصه دفاع، استقلال، سیاست، فرهنگ و اجتماع جامعه حضور داشته اند و امام راحل استعدادهای زنان را به بهترین نحو تشخیص داده است و این زنان معصوم نیز در این عرصه حضور دارند. گفت: در دوران انقلاب و حفاظت مقدس.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن با یک جنگ تمام عیار در صدد ایجاد شکاف اجتماعی است، با بی توجهی به پیشگام بودن مردم ایران در عرصه کتمان و حفظ عزت، اظهار داشت: امروز دشمن با جنگی تمام عیار سعی در ایجاد شکاف اجتماعی دارد.

به گفته وی، باکره ها و حجاب معبد برای حفظ خانواده بود و اگر معبد را تسخیر می کردند، خانواده های ایرانی و اسلامی به کلی از هم می پاشیدند. اولین قدم در این تهاجم برهنگی بود و دشمن نقاط قوت ما را فرهنگی و خانوادگی تعریف کرد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همه بررسی ها نشان می دهد که جامعه ایرانی به هویت و آرمان های ایران و اسلام پایبند است.

وی افزود: امروز رسانه های جهان عظمت بانوان مطهر ما را رصد می کنند تا اسطوره نشوند اما ما موظفیم با شناخت نقاط قوت و ضعف آنها از حملات دشمن جلوگیری کنیم. ما نباید اجازه دهیم دشمن در ایجاد تفرقه در جامعه ما موفق شود و برای این امر باید برنامه ها و علم و دانش و به فرمایش رهبر معظم انقلاب را پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن در طرح ایجاد شکاف های اجتماعی موفق شود، گفت: در این راستا باید برنامه و دانش مورد تاکید سامدک تکو را ادامه دهیم. ما با هرگونه تبعیض در جامعه مخالفیم، با تمام توان انقلابی خود از ارزش‌های انقلاب در برابر کسانی که ممکن است ناآگاهانه دچار مشکل شوند و عده‌ای معدود که خواهان ایجاد انشقاق هستند، دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا