اجتماعی

واکسیناسیون ۷۰ هزار بیمار خاص؛ تاکنون/برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

مدیر مرکز پیوند و درمان وزارت بهداشت از واکسیناسیون 70 هزار بیمار خاص در برابر بیماری های قلبی عروقی خبر داد و گفت: “یکی از اقدامات ما ثبت بیماران دیابتی است که از قلم انسولین استفاده می کنند.”

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با سلام آنلاین وی در مورد وضعیت ایمن سازی بیماران خاص گفت: “طبق سند ملی ایمن سازی ، ما هنوز به مرحله ایمن سازی بیماران خاص نرسیده ایم و در مرحله دوم مرحله دوم واکسن درمانی وجود ندارد. تاج آن باید باشد به این بیماران تزریق می شود. درمان آن بسیار خاص و دشوار است ، اما در بحث و گفتگو با کمیته فنی ایمن سازی ، ما وضعیت را توضیح دادیم و از بیماران خاص و صعب العلاج خواستیم که سهم خود را در واکسیناسیون کل کشور داشته باشند. به همین دلیل ، درصد هر واکسن توزیع شده در کشور برای یک بیمار خاص و صعب العلاج اختصاص دارد.

شادنوش گفت: “بر این اساس ، حدود 70،000 بیمار خاص و صعب العلاج در کشور با توجه به اولویت های موجود ، علیه Covid-19 واکسینه شده اند.” بنابراین ، بیماران مبتلا به دیابت ، تالاسمی ، هموفیلی و غیره که نیاز به مراجعه به مرکز بهداشت دارند ، غالباً برای تکمیل ایمن سازی یک بیمار خاص در اولویت قرار دارند و قابل درمان نیستند.

وی گفت: با واکسیناسیون مناسب ویروس کرونا ، بیماران خاصی که غیرقابل درمان هستند و بندرت می توانند به سرعت واکسینه شوند. طبق آمار وزارت بهداشت ، 540 هزار بیمار نادر و صعب العلاج داریم که از این تعداد 70 هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

شادنوش در مورد واکسیناسیون بیماران خاص در مراکز تمرکز خاص گفت: “در طولانی مدت ، برای بیماران خاص ، وقتی زمان واکسیناسیون فرا می رسد ، پیامک در زمان روز و روز ارسال می شود.”

وی در پاسخ به این سال که در صورت عدم ثبت بیمار خاص یا نادر در سیستم وزارت بهداشت چه باید کرد ، گفت: بیماران خاص و نادر در سیستم ما ثبت شده اند. زیرا آنها به دارو احتیاج دارند. و غیره. و باید در سیستم ما ثبت شود. با این حال ، اگر ما در یک زمینه بیماری ثبت نام کنیم که اعلام کرده ایم هیچ کس ثبت نام نکرده است ، آنها باید در سیستم کنترل بیماری نادر وزارت بهداشت ثبت شوند و ممکن است به دانشگاه مراجعه کنند. معاون برنامه درمان و ثبت نام.

شادنوش گفت: “در بیماری هایی مانند CF ، MS ، تالاسمی و هموفیلی ، کسی وجود ندارد که در سیستم ما ثبت نشده باشد.” زیرا با گذشت زمان ، هر یک از خدماتی که می خواهیم به این افراد ارائه دهیم ، فقط به افرادی که در سیستم ما ثبت شده اند ارائه می شود. بنابراین ، بیماران ثبت نشده باید حتماً اطلاعات خود را ثبت کنند. ما بیماران باقیمانده را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: “گام مهم بعدی ، ثبت نام در بیماران دیابتی است كه از قلم انسولین استفاده می كنند.” این افراد باید به یک مرکز تخصصی اعلام شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند. در ماه های آینده فقط انسولین مکتوب به کسانی که در سیستم اطلاعات ثبت شده اند داده می شود.

شادنوش گفت: بنابراین ، هر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی مرکز تخصصی را اعلام کرده است که بیماران دیابتی که انسولین دریافت می کنند باید برای ثبت اطلاعات خود به این مراکز مراجعه کنند. ما یک ماه فرصت داده ایم و می توانیم مهلت را برای یک ماه دیگر تمدید کنیم ، اما همه بیماران باید در اسرع وقت مراجعه کنند تا از وقفه جلوگیری کنند. بنابراین ، تخصیص شبه جزیره توسط یک سیستم مدیریت بیماری نادر تعیین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا