اقتصادی

واردات خودرو فعلا منتفی شد‍

در حالی که بحث بر سر واردات مجدد خودرو مدتی است داغ شده و در مجلس در حال بحث است و منتظر تصویب است. اما طبق آخرین اظهارنظر وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای واردات خودرو نداریم ، س questionال این است که آیا پرونده در حال حاضر بسته شده است یا خیر.

به گزارش سلام آنلاین ، موضوع آزادسازی واردات خودرو در مجلس مطرح شده است و با تصویب طرح واردات خودرو ، قرار است اجاره بها در این بازار حذف شود. E موجی از آرامش را ایجاد می کند.

شورای اسلامی طرحی را برای آزادسازی واردات خودرو در انتظار تصویب ارائه کرده است. در این طرح پارلمانی ، که در مرحله نهایی با تصویب اولیه کمیسیون صنعت و معدن پارلمان به تصویب رسید ، که “شگفتی جدید برای بازار خودرو” نامیده می شود ، در اصلاحیه ماده 4 آمده است که “هر شخص حقیقی در مقایسه با واردات خودروهای برقی ، هیبریدی یا بنزینی و بنزینی ، صادرات خودرو ، قطعات یدکی ، وسایل نقلیه ، کالاها یا سایر خدمات مربوط به صنایع مختلف رانندگی یا از طریق واردات بدون انتقال ارز مجاز است. رتبه بالاتر یا ایمنی “سه ستاره یا بیشتر بر اساس گواهی استاندارد معتبر معادل ارزش صادرات آن”

پیش از این ، شورای نگهبان با ماده 4 برنامه بازسازی خودروها ، که خواستار واردات محصولات هیبریدی بدون عوارض است ، با نقض بندهای 8 و 9 سیاست کلی اقتصاد مبارزه ای مخالفت کرد و با منطقه اول ماده 110 مغایرت دارد. قانون اساسی بنابراین ، این طرح برای بار دوم به مجلس ارائه شد. سرانجام ، پس از اعتراض ، کمیسیون صنایع با این اصلاحیه در چارچوب “آزادسازی مشروط واردات” موافقت کرد.

با ارائه این طرح ، علاوه بر این که هر ایرانی این فرصت را دارد که متناسب با درآمد و توزیع عادلانه یک خودرو با کیفیت به دست آورد ، به عنوان مزیتی شناخته می شود که باعث می شود بازار خودرو در سایه ها متعادل شود. تخفیف 50 تا 80 درصدی خودروهای وارداتی همچنین پیش بینی شده است.

روحولا ایزاخا ، عضو کمیته صنعت و معدن مجلس شورای ملی ، علاوه بر اظهارنظر در مورد طرح آزادسازی واردات ، گفت: “این آزادسازی قطعاً از رانت های زیادی جلوگیری می کند ، اما باید به شیوه سازندگان داخلی انجام شود. ما مشکلاتی خواهیم داشت. “در واقع ، کنترل بازار و کاهش چشمگیر قیمت ها بیشتر خواهد بود.

پرونده اینکه آیا واردات خودرو آزاد می شود یا خیر در حال حاضر بسته است

بحث ها درباره آزادسازی واردات خودرو ادامه داشت تا اینکه سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت ، معدن و تجارت به نتیجه رسید.

وی در مصاحبه با صدام حسین تصریح کرد که دولت هیچ برنامه ای برای واردات خودرو ندارد.

وزارت سکوت یک برنامه شش ماهه و دو ساله برای صنعت خودروی کشور با قابلیت های داخلی تعیین کرده است: این دو برنامه همزمان از اکتبر سال جاری آغاز می شود. برنامه های کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف تعیین شده تا پایان سال طراحی شده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن اشاره به کاهش قیمت ها در کنار افزایش تولید و کیفیت و همچنین انجام تعهدات خودروسازان در راستای اهداف این وزارتخانه ، بر دستیابی به خودرو سالانه تولید 3 میلیون دستگاه برای چهار سال صنعت خودرو کشور تعیین شده است. صنعت خودرو و سیاست های آن موضوعات وسیع و مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

گفتنی است ، موضوع واردات خودرو فردا (سه شنبه 23 شهریور) در صحن علنی شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا