اقتصادی

با صدور اجازه نهادهای بالادستی، آماده واردات خودرو هستیم/واگذاری سهام خودروسازان ظرف ۶ ماه

معاون حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح برنامه این وزارتخانه در صنعت خودرو، نگاه آرام این وزارتخانه به واردات خودرو برای کنترل بازار فوق را مثبت ارزیابی کرد تا بتوانیم کار را پیش ببریم.

به گزارش سلام آنلاین. به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، منوچهر منطقی ضمن اعلام این موضوع، خاطرنشان کرد: واردات خودرو از جمله مواردی بود که منجر به کاهش تقاضای کاذب در بازار خودرو شد. بنابراین برای کنترل بازار خودرو به واردات، نگاه مثبتی به آن داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ابزار قانونی وی از جمله واردات استفاده شود، گفت: قوانین لازم برای واردات خودرو در حال اجرا است. یکی از ابزارهایی که قانونگذار در اختیار ما گذاشته واردات است و باید از این ابزار به نحو احسن استفاده کنیم تا هر زمان که مقامات بالاتر اجازه دادند بتوانیم کار را پیش ببریم.

تاکید رئیس جمهور بر واگذاری سهام دولتی خودروسازان

معاون حمل و نقل وزارت حمل و نقل همچنین درباره واگذاری سهام دولتی خودروسازان توضیح داد: یکی از نکات توصیه هشت ماده ای رئیس جمهور به وزیر حمل و نقل، واگذاری سهام دولتی خودروسازان بزرگ بود و یک دوره. برای آن فراهم شده است. اقدامات لازم برای واگذاری سهام دولتی این خودروساز در حال انجام است.

وی افزود: اقدامات لازم در این زمینه آغاز شده و همه موانع شناسایی شده و در حال رفع آنها هستیم. بنابراین در دوره مورد نظر (6 ماه) اتفاق خواهد افتاد.

منطقی گفت: در گذشته تامین قطعات یدکی به دلیل مشکل میکروچیپ در دنیا با مشکل مواجه بود اما اکنون این مشکل حل شده و خودروسازان دنیا در حال افزایش تولید هستند.

معاون حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید ریزتراشه ها و قطعات یدکی به درستی تامین شود، تصریح کرد: از این نظر بحث نقدینگی بسیار مهم است که خوشبختانه تا حدودی تامین شود. غرامت با بسته های کمکی دولت خودروسازان نباید اجازه تولید ناقص خودرو را بدهند. تلاش می کنیم تعداد خودروهای تولیدی و تحویل مستقیم به متقاضی را افزایش دهیم تا آسیبی نبیند.

تاکید وزارت آرامش بر انصاف و کاهش زمان پرداخت خودروسازان به قطعه سازان

منطقی در خصوص پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت: در اسفندماه سال گذشته بیش از 120 روز از پرداختی به قطعه سازان کاسته شد که با رویکرد مدیریت نقدینگی خودروسازان و با نظارت وزارتخانه، این خودروسازان با کاهش بیش از 120 روزه مواجه شدند. پرداخت ها به قطعه ساز به حد طبیعی رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا