اقتصادی

رشیدی کوچی: واردات خودرو حتما انجام خواهد شد

عضو کمیسیون شئون اسلامی و داخلی شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم قانون واردات خودرو را تصویب کرده است و اختلاف سلیقه ای در این حوزه وجود ندارد و واردات خودروهای نو و کارکرده قطعا انجام خواهد شد.

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به تاثیر واردات خودرو بر بازار و لزوم اعمال تعرفه های منظم برای خودروهای وارداتی، اظهار کرد: در خصوص تعرفه هایی که دولت برای واردات خودرو تعیین می کند، سود بازرگانی در اختیار خود دولت است، اما ممکن است مجلس ورودی هایی در رابطه با تعرفه داشته باشد. تعریف فعلی سود تجاری کمی گیج کننده است. کنگره از افزایش مالیات بر خودروهای وارداتی حمایت می کند

وی افزود: از سوی دیگر کسانی که می خواهند با خودروهای گران قیمت تردد کنند باید مالیات بیشتری بپردازند. کسانی که خودروهای اقتصادی رانندگی می کنند باید مالیات کمتری بپردازند. در همه مالیات های پیش بینی شده برای یک لحظه دیده می شود. حتی خودروهای ارزان قیمت نیز باید 90 درصد مالیات بپردازند که رقم بالایی است.

نماینده مردم مرودشت در شورای اسلامی گفت: در واقع با پیش بینی مالیات برای خودروهای صفر کیلومتر قیمت 10 تا 15 هزار تومان به 30 تا 35 هزار دلار رسیده است که همچنان وجود دارد و ارزش آن کمتر از یک و نیم میلیارد نیست. به نظر من دولت باید در مالیات مورد انتظار تجدید نظر کند. مالیات باید بر اساس قیمت خودرو باشد نه حجم موتور. مثال: کسانی که می خواهند خودروی 100000 دلاری وارد کنند باید 100% مالیات بپردازند اما کسانی که می خواهند خودروی 100000 دلاری وارد کنند باید 10% مالیات بپردازند.

وی افزود: اگر تعرفه خودرو وضع می شد، واردات خودرو در کاهش قیمت بازار موثرتر بود. تا امروز قانون واردات خودرو نداریم. این باعث می شود که دولت سلیقه ای داشته باشد. یک دولت خودرو وارد کرد و دیگری وارد نکرد.

وی افزود: مهمترین اقدام مجلس یازدهم تصویب قانون واردات خودرو بود. همه دولت ها نیز موظف به اجرای قانون هستند و سایر برخوردهای سلیقه ای در بحث واردات خودرو منتفی است. ماشین حتما وارد میشه دولت می تواند نقش هماهنگ کننده در واردات خودرو داشته باشد.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا