اجتماعی

هشدارِ مجدد کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ تهران/ درخواست خیرین مدرسه‌ساز از رییس‌جمهور

رئیس جامعه خیرین مدارس کشور از کمبود امکانات آموزشی در منطقه 22 تهران انتقاد کرد و گفت: «اگر به امکانات آموزشی در منطقه 22 تهران توجه نکنیم، 100 هزار دانش آموز مجبور به ترک بدون امکانات آموزشی در منطقه 22 تهران می شوند». سال های آینده.”

به گزارش سلام آنلاین. ناصر خوخلی در نشست خبری همایش ملی تکریم نواحی مدارس کشور با بیان اینکه 22 منطقه از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند، گفت: صدها خانه ساخته شده است، اما حاضر نیستند برای فرزندان خود مدرسه بسازند.

وی با بیان اینکه برای ساخت مدرسه در منطقه 22 تهران دیر شده است، تصریح کرد: اگر مدرسه ای در منطقه 22 تهران ساخته نمی شد، 100 هزار کودک ما بدون خانه می ماند.امکانات آموزشی در سال های آینده. با شهردار صحبت کردیم، او کاملاً قانع شد، اما قدرتش کافی نبود و رئیس جمهور مجبور شد وارد شود. مدارس مجاور منطقه 22 یعنی منطقه 5 دارای دو اختلال هستند و بچه های منطقه 22 نمی توانند به منطقه 5 بروند.

کخلی همچنین موضوع مدرسه سازی پیرامون مسکن آنلاین را مطرح کرد و گفت: مسکن آنلاین همه جا هست اما امکانات آموزشی آن هنوز کامل نشده است. این بی انصافی در حق کودکانی است که مدرسه ندارند و باید به این مناطق زمین بدهند و با کمک شما چند برابر کنید.

رئیس موسسه خیریه مدرسه سازی در کشور با بیان اینکه در بسیاری از مناطق 80 درصد مدارس پرشور هستند، گفت: در برخی مناطق به دلیل تعداد دانش آموزان افغانستانی تعداد کلاس ها به 40 کلاس رسیده است. که حدود 2 میلیون است. مدارس اطراف شهر شلوغ است و دانش آموزان افغان بعد از ظهر می آیند. اگر بخواهیم در آموزش و پرورش منصف باشیم، همه دانش آموزان باید صبح به مدرسه بروند و شیفت صبح دو برابر شیفت دیگر باشد.

تکمیل نیم مدرسه در سال جاری 20 میلیارد تومان نیاز دارد

درخواست رئیس جمهور برای اعطای این وام.

وی یادآور شد: چند سال پیش سازمان برنامه و بودجه به یک سازمان تعمیرات وثیقه سه ساله به نصف قیمت داد. سازمان تعمیرات نتوانست کار نیمه تمام را به اتمام برساند و مدرسه خیریه بودجه کار را تامین کرد. کی رین گفت: «تا زمانی که مدرسه تمام نشود، ساختن مدرسه جدیدی را آغاز نخواهیم کرد. مسئله این است. برای تکمیل مدرسه خیریه به 20 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و اگر در سال آینده تامین نشود، طلب ما به 25 و 30 هزار میلیارد تومان می رسد. ثروتمندان از این موضوع ناامید شده اند و از رئیس جمهور می خواهم این پول را به سازمان تعمیرات بدهد تا این مدارس تکمیل شود.

رئیس جامعه منشور مدرسه سازان کشور گفت: ما 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که اگر 10 درصد آنها را حساب کنیم، 600 هزار نفر در خارج از کشور داریم که باید از این سرمایه ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا