اقتصادی

هدفگذاری تولید ۶۰ میلیون بچه ماهی در مرکز شهید ملکی اهواز

سلام آنلاین/ خوزستان شهيد ملكي اهواز مدير مركز احياء و حفاظت ذخاير ژنتيكي ماهيان بومي و گرمسيري كپور 20 ميليوني اهواز. و 40 میلیون کرم ماهی بومی در این مرکز هدف

منصور ویسی در گفت وگو با سلام آنلاین، تکمیل و احیای سیستم آب گرم این مرکز با حمایت اداره کل شیلات خوزستان را یکی از اقدامات کلیدی در سال جاری عنوان کرد و گفت: دستیابی به این نکته و حفظ قوام است. پرورش دهندگان کپور در دمای مناسب آب پس از سه دهه، تکثیر ماهی کپور یک ماه زودتر از موعد مقرر انجام شد.

وی افزود: هر ساله فصل تکثیر ماهیان گرمسیری بسته به شرایط دمایی از اواسط فروردین ماه آغاز و تا اردیبهشت ادامه دارد. در حالی که پارسال از نیمه دوم اسفند ماه ابتدا گونه های معمولی کپور و پس از آن به ترتیب آمور (ماهی یا علف)، فیتوفاگ (نقره ای) و بیگ هد (سرگنده) تکثیر شدند.

توزین هچری ها دوز هورمون های نفتی را برای پرورش تخم و نگهداری تخم در مرحله لاروی تعیین می کند و به بخش پرورش لارو که در سالن پرورش مرکز کار می کند ارسال می شود.

مدیر مرکز احیا و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمسیری شهید ملکی اهواز با بیان اینکه تقاضای سرخ کردنی یکی از عوامل مهم تولید است 20 میلیون ماهی کپور گفت: ماهیان بومی و گرمسیری نیاز به سرخ کردن را دارند. و 40 میلیون کرم ماهی بومی برای رهاسازی و حفظ منابع آبی استان و عرضه به بخش خصوصی هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا