اجتماعی

نیاز به ایجاد “ستاد بحران کورنا و مسئولیتهای سازمان نظام روانشناختی و مشاوره”

رئیس سازمان ملی روانشناسی و مشاوره در نامه ای به رئیس جمهور خواستار ایجاد ستاد ویژه ای به نام ستاد بحران تاجگذاری و مسئولیت سازمان روانشناسی و مشاوره برای مدیریت شیوع اختلالات روانی و آسیب های روانی جدید در دوران پس از عروق شد.

به گزارش سلام آنلاین محمد حاتمی ، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور با ارسال نامه ای به رئیس جمهور ضمن تمجید از تلاش های دولت برای موفقیت در مبارزه با تاج گفت: “جامعه بزرگ روانشناسان و مشاوران در دو ماه گذشته بر ارائه خدمات متمرکز شده اند.” استرس و اضطراب شهروندان و شیوه جدید زندگی. “

وی می نویسد: “در دوره پس از عروق ، شیوع اختلالات روانی و اختلالات روانی در حال ظهور رو به افزایش است. برای مدیریت و کنترل این امر ، باید پرسنل ویژه مستقر شوند ، به نام ستاد بحران کورونا و سازمان روانی و مشاوره.” تدابیر و اقدامات لازم از جمله پیشگیری ، رهنمودها ، مواد آموزشی و شیوه زندگی تاج را تدوین و پیاده سازی کنید. مدیران کل کشور باید براساس برنامه ای ارائه شده توسط سیستم روانشناسی و سازمان مشاوره برای دستیابی به این اهداف ، دبیرخانه دائمی برای عوارض روانی عروق کرونا و پس از عروق ایجاد کنند و اقدامات لازم از جمله پیشگیری ، راهنمایی ، بسته های آموزشی و شیوه زندگی پس از عروق را انجام دهند. و اجرا شده است “

رئیس انجمن تحقیقات روان درمانی ایران در ادامه این نامه توضیح داد: مهمترین فعالیت ها و فعالیت های روانشناسان و مشاوران با تأکید بر ساماندهی سیستم روانشناسی و مشاوره از اول مارس 2017 تا پایان آوریل 2016:

– ایجاد و مشورت دبیرخانه دائمی مداخله روانشناختی بحران و کمیته مدیریت و مداخلات عوارض روانی Coronavir در مورد ساماندهی سیستم روانی در 2 آوریل 1991.

– دفاتر روانشناسی و مشاوره بسیج 6000 که خدمات روانشناسی و همچنین مشاوره آنلاین و آفلاین برای افراد ارائه می دهند.

– همکاری داوطلبانه بیش از 600 روانشناس و مشاور در سیستم 4030 برای پاسخ به سوالات مردم.

– با شهرداری تهران همکاری کنید و بیش از 100 روانشناس را به سیستم 137 معرفی کنید تا به سؤالات مربوط به منطقه تهران پاسخ دهید.

– معرفی بیش از 100 روانشناس و مشاور در شبکه های تلویزیونی و رادیویی در تهران و استانها جهت مصاحبه و اطمینان مردم ، و همچنین روشها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا.

– حضور مؤثر در کلیه رسانه های بصری ، نوشتاری و مجازی و راهی برای کنترل استرس و اضطراب هنگام زندگی در کورونا فراهم می کند.

– بیش از هزار مرکز مشاوره تلفنی برای خدمات روانشناختی و مشاوره و مراکز تخصصی ازدواج و خانواده را برای مداخله در شرایط بحرانی فعال کنید.

– همکاری مستمر با استان ها و مسئولان استانی و پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی استان برای مقابله با پیامدهای روانی تاج ویروس در عروق پس از کرونا.

– معرفی خدمات روانشناختی و مراکز مشاوره اضطراری در استان و ارائه خدمات رو در رو در صورت لزوم.

– مدیریت سیستم مجازی گروه واتس اپ ، مشاوره مجازی از طریق تلفن ، برنامه و …

– تدوین محتوا برای انتشار رساله ها ، گزارش های تصویری و صوتی جهت اطلاع رسانی و جلوگیری از پیشرفت کورو ویروس و کاهش اضطراب و استرس.

– توسعه و مدیریت شیوه زندگی عروق کرونا ، مراقبت از خود و سایر بسته های آموزشی مراقبت ، کاهش استرس و اضطراب ، وسواس ، گذراندن وقت خانواده ، تقویت روابط زوج ، آموزش والدین ، ​​ماندن در خانه در مهارت ، ارتقاء سلامت روان خانواده ، مدیریت احساسات منفی ، غلبه بر رفتار و روانی سلامتی

– ارسال پیام کوتاه صوتی ، تصویری و متنی تهیه شده توسط روانشناسان و مشاوران جهت استفاده در اماکن عمومی ، رسانه ها و فضای مجازی با اعضای هر سن ، گروه های حرفه ای ، جنسی و منطقه ای.

– برپایی جلسات پرسش و پاسخ در فضای مجازی در مورد تاج و ویروس و سلامت روان.

– ایجاد گروه های پیام رسان مجازی و توسعه محتوای روانشناختی به منظور کاهش اضطراب ، استرس ، اضطراب و وسواس تحت نظارت کمیته مداخله روانشناسی استان.

– ایجاد تیم های بازسازی روانشناختی برای مداخلات بعد از پزشکی برای احیای سلامت روان فردی و اجتماعی.

– همکاری با نهادهای اجتماعی با گروه های هدف خاص ، آموزش مجازی و همچنین دولت های کلیپ آموزشی و اطلاع رسانی.

– تهیه بسته آموزش پشتیبانی روانی اجتماعی برای بیماران کرون.

– تهیه بسته آموزشی اضطراری برای کارکنان اورژانس و بیمارستان ها در هنگام بحران کرونا.

– ایجاد کمیته های مشترک سلامت روان شهروندان با دانشگاه ها ، موسسات و ارگان ها برای استفاده از ظرفیت آنها برای رفع استرس و اضطراب بحران کرونا.

– ارائه خدمات مشاوره رایگان به کارکنان پزشکی بیمارستان و خانواده های آنها از طریق دانشگاه های علوم پزشکی.

– تهیه بسته های آموزشی و کلیپ هایی برای کمک به سلامت روان بیماران کرونری بستری در بیمارستان.

– ایجاد کمیته های توانبخشی و بهداشت روان در دانشگاه ها با مؤسسات استانی.

– برگزاری سمینار مدیریت استرس برای کارکنان پزشکی بیمارستانهای پزشکی کرونا.

– اعزام 30 روانشناس و روانشناس به بیمارستان های قم برای همکاری و ارائه پشتیبانی روانی اجتماعی به بیماران و کارمندان کرونا.

– مشاوره رایگان تلفنی و آفلاین و تهیه بسته های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و انتشار آن در رسانه های مختلف.

– تأسیس جمعی از روانشناسان و مشاوران جهادی برای ساماندهی سیستم روانی و مشاوره جهت مراجعه به بیمارستانها و ارائه پشتیبانی روانی و اجتماعی از بیماران کرونا.

ایجاد گروه های مداخله ای برای عزاداری های عزاداری بعد از بیماری قرآن ، بر اساس فرهنگ ایرانی ، حمایت از بیماری قلبی عروق کرونا ، روابط قرنطینه.

– برنامه ملی سندرم اضطراب عروق کرونا (PTC) که توسط 50 روانشناس آموزش دیده اجرا شده است.

– تلاش برای ایجاد ، با همکاری وزارت ارتباطات ، مرکز ارجاع و مشاوره برای ساماندهی سیستم روانشناسی و مشاوره.

– با همکاری وزارت ارتباطات ، یک مرکز مشاوره غیر حضوری برای ارائه خدمات رایگان به شهروندان ایجاد می شود.

– همکاری مشترک با معاون وزیر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای کاهش اختلافات خانوادگی و زوجین در هنگام و بعد از تاج از طریق مراکز تخصصی ازدواج و خانواده.

– نظارت بر فضای مجازی با موضوعات روانشناختی که باعث افزایش ناسازگاری افراد و تحریک شایعات می شود.

“تأسیس آزمایشگاه ایده ها پس از کرت و خدمات روانشناسی و مشاوره.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا