اجتماعی

بی‌توجهی به مداخله روانشناختی هنگام وقوع حوادث

رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره کشور با تأکید بر لزوم ارائه روانشناختی روانشناسان در مواقع بحرانی از جمله حوادث رانندگی یا بلایای طبیعی به آسیب دیدگان گفت: ما برای روان بودن در کنار مردم به روانشناسان نیاز داریم ، افراد در بحران دوست دارند این و مداخله در بحران برای آماده سازی و آموزش این روانشناسان تحت نظارت سیستم روانشناسی و مشاوره از این نظر کمترین است. در گذشته ما راه اندازی این دبیرخانه را برای نهادهای مجری پیشنهاد داده بودیم ، اما متأسفانه مسائل بهداشت روان برای نهادهای مجری حاد است.

دکتر محمد حاتمی در مصاحبه با سلام آنلاین وی با تسلیت به خانواده داغدیده روزنامه نگاران و سربازان داخل اتوبوس گفت: در حوادث اتوبوس های اخیر سربازان و روزنامه نگاران جامعه تحت تأثیر قرار گرفته و اندوهگین شده است. در چنین مواردی ، یک روانشناس باید در صحنه کنار قربانی یا خانواده مفقود شده حضور داشته باشد و فرد را آرام کند. نگاهی به موضوعات متداولتر از این دو حادثه بیندازید. بحث در مورد بحران در کشور است و این بحران ها نیاز به مداخله روانشناختی دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد قبلی ما برای ایجاد دبیرخانه مداخله در بحران گفت: “دبیرخانه مداخله در بحران در وزارت کشور وجود دارد ، اما کارهای کلی و ساختار زیادی در سطح ملی و بین المللی وجود دارد.” موارد گنجانده نشده است. “مقامات برای رسیدگی به بحرانهای روانی دو بحران سربازان ، معلمان و روزنامه نگاران بسیار کم کار کرده اند. نه تنها در این دو مورد ، بلکه در بحران کرونا نیز وجود دارد ، زیرا اقدامات انجام شده خاص نیست. خیر سیستم.

حاتمی درباره “دبیرخانه مداخله در بحران” توضیح داد: “ما قبلاً تاسیس دبیرخانه مداخله در بحران زیر نظر سازمان روانشناسی و مشاوره را پیشنهاد داده بودیم تا بتوانیم نیروی كار لازم را آموزش دهیم و در صورت لزوم ، از کیفیت نهادی برخوردار باشیم تا بتواند به خوبی استفاده كند. کارکنان آموزش دیده برای انجام این کار. فضای چنین دبیرخانه ای خالی است. در حقیقت ، دبیرخانه مسئول مداخله در بحران های بحران ، آرامش جوامع و ماندن در کنار قربانیان است که باید در کمترین زمان ممکن ایجاد شود و نهادهایی مانند شهرداری ها ، وزارت کشور ، وزارت بهداشت ، وزارت بهداشت و هلال احمر. از شورای عالی. این کتابخانه را زیر نظر سازمان سیستم های روانشناسی تأسیس کنید. این م institutionsسسات مسئول مداخلات قابل توجهی هستند ، اما هیچ اقدامی در مورد آسیب روانی حادثه انجام نمی دهند ، بنابراین سیستم روانشناختی می تواند آنها را آماده کند و قدرت لازم را آموزش دهد ، و در صورت لزوم اشاره کند. این نهاد مجری باید این کار را انجام دهد . اگر این دبیرخانه راه اندازی شود ، می توانیم در هر دو حادثه اخیر درگیر شویم.

رئیس سازمان مشاوره و مشاوره روانشناختی کشور با بیان اینکه سازمان درگیر در این حادثه درگیر تأثیرات روانی حادثه نبوده است ، افزود: متأسفانه واحد ما و مسئولان درگیر این مسائل حیاتی روانشناختی نیستند. در خطر ، اما به زندگی روزمره بپردازید و کاری انجام ندهید. مشکلات ساختاری وجود دارد که برای سازمانهایی که بودجه و امکانات کافی برای مداخله در بحرانها دارند ، از جمله حوادث اخیر ، معمول است. بهداشت روان مسئله کوچکی است و آنها هیچ برنامه ای برای آن ندارند. در صورت تأسیس دبیرخانه ، مداخلات نهادها و ادارات مسئول به طور واضح مشخص می شود. جدا از حوادث غیر منتظره ، ما در این کشور حوادث ساختاری مختلفی مانند خودکشی و خشم در کمین داریم که همگی بحران هستند و علی رغم نیاز به مداخله ، هیچ سیستم سازشکاری در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به بحران هایی مانند سیل ، زلزله و اپیدمی ها طی دو سال گذشته ، افزود: ما باید از قبل برای تأثیرات روانی چنین بحران های طبیعی یا غیر منتظره آماده شویم ، قطعاً پزشکان باید در شرایط بحرانی قرار بگیرند و مشکلات روانی ابعاد مسئله “ردن. در چنین مواردی ، جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد و روانشناسان می توانند بر اساس تخصص خود جامعه را آرام کنند. روانشناسان در زمینه آسایش جوامع ، خانواده های داغدیده و قربانیان تخصص دارند ، بنابراین ضروری است که شما روانشناسان در صحنه حضور داشته باشید تا مجروحان را آرام کنید و سپس با خانواده گمشده

به گفته رئیس روانشناسی و مشاوره کشور ، مراقبت های بهداشت روان از قربانیان حادثه در قوانین و اسناد فوق پیش بینی شده است و دستگاه های اجرایی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند زیرا بودجه و امکانات در اختیار این سازمان ها قرار گرفته است

وی با انتقاد از اقدامات رفاهی کشور برای مداخله در چنین حوادثی گفت: “سازمان های بهزیستی مجاز به ایجاد موارد اضطراری اجتماعی هستند و مجوز دارند و باید در این حوادث دخیل باشند.” نهادهای دیگری مانند وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و حتی شهرداری ها و هلال احمر با بودجه ، امکانات و مسئولیت های دولتی باید مداخله کنند.

سرانجام ، حاتمی گفت كه شورای اسلامی برای تصویب قوانینی كه كشور به آنها نیاز دارد ، باید از اندیشه های روانشناسان و سایر شخصیت های برجسته ، سرمایه اجتماعی كشور استفاده كند. بسیاری از مفاد برنامه ششم توسعه هنوز در بایگانی است و برنامه هفتم توسعه در حال انجام است. برای بحران غیر منتظره کشور باید کارهایی انجام شود. قربانیان باید در اسرع وقت روانشناس در شهر ، کشور و روستای خود داشته باشند. ما در هر استان بیش از هزار روانشناس رسمی داریم که می توانند در کمترین زمان در کنار مردم باشند و این خلا را پر کنند ، اما متأسفانه بهداشت روانی در کشور یک مسئله جزئی است و هیچ کس آن را نمی گیرد. به این موضوع توجه نکنید . باید به طور جدی در مورد بهداشت روان فکر کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا