اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به لرستان سفر کرده است، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح های جهانی و بین المللی است و هدف آن تامین اقشار کم درآمد است.

به گزارش سلام آنلاین، رستم قاسمی در مراسم آغاز به کار ساخت دو خانه در لرستان، گفت: مسائل مسکن در جامعه بسیار مهم است و مردم به ویژه اقشار کم درآمد نمی توانند از عهده میزبانی برآیند. اما با تمایل دولت سیزدهم به خانه دار شدن به ویژه افراد کم درآمد و ابزار قانون تولید مسکن، این امکان برای بخشی از جامعه که خانه دار شدن به یک رویا تبدیل شده است، میسر شده است.

وی گفت: آنچه دولت در برنامه چهار ساله خود که ساخت 4 میلیون خانه است، یکی از بزرگترین پروژه ها در سطح جهانی و بین المللی است. شاید برای بسیاری غیرقابل باور به نظر برسد که طرح ساخت 4 میلیون خانه در چهار سال امکان پذیر است، اما قطعا امکان پذیر است. این پروژه مستلزم حضور تمامی تجهیزات در کشور است. همکاران خوبم در وزارت راه و شهرسازی در استان ها و اداره کل و همه کسانی که در این پروژه سهیم هستند مانند ستاد اجرایی و صندوق مسکن و به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت همراه ما هستند. ما از این پروژه بزرگ کمک می خواهیم.

تلاش می کنیم تا پایان امسال 4 میلیون واحد زمین را تامین کنیم

وزیر راه و شهرسازی با تایید اینکه اولین گام این پروژه تامین زمین است، گفت: همکاران من در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز تلاش می کنند تا در پایان 4 میلیون واحد را تحویل دهند. کما اینکه زمین برای بخش بزرگی از این 4 میلیون واحد تامین شده است.

وی افزود: در گام دوم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل کنیم. خانه دار باشید و اقتصاد داخلی بعد از ساخت 4 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود و مشکلات اشتغال باید برطرف شود. ساخت 4 میلیون خانه طراوت و امید را به ارمغان می آورد و برای آینده ای بهتر آماده می کند.

قاسمی با اشاره به بحث تامین زمین در لرستان گفت: امروز با وجود اینکه تامین زمین مشکل جدی در لرستان است، تلاش های خوبی برای تامین زمین صورت می گیرد. همچنین در این استان از این جاده صعب العبور عبور خواهیم کرد و در سقف پیش بینی شده به مردم زمین داده می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز با تلاش همکاران اجرایی چهار واحد مسکونی در سراسر استان راه اندازی می شود که به مردم لرستان کمک می کند. امیدواریم گام بعدی در زمینه تامین زمین برای بخش های باقی مانده نیز به زودی انجام شود.

احداث شهر جدید در خرم آباد

قاسمی همچنین از راه اندازی شهری جدید در خرم آباد امروز خبر داد و گفت: برنامه ما در قلب لرستان است. احداث شهر جدید در خرم آباد با توجه به مسائل اراضی در شهرستان باید شهری جدید برای خرم آباد متصور شد که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی افزود: خرسندیم که امروز در خدمت مردم کوشا و شریف لرستان هستیم، حدود 80 هزار واحد مسکونی در چهار سال از جمله تعهداتی است که باید در لرستان ساخته شود و امروز 1500 واحد در مرکز شهر لرستان شروع به اجرا می کند. استان.”

امروز در نشستی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل صندوق مسکن استانداری لرستان، نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان قول مساعد داد. باید تا پایان سال 1406 تکمیل شود.

مسعود رضایی لرستان را یکی از استان های پیشرو در حوزه مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری مقاوم سازی مسکن 50 درصد و در استان ها 80 درصد است.

93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان ثبت نام کردند

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در این بازدید اعلام کرد. تاکنون 93000 لرستانی برای بهره مندی از قانون سود تولید مسکن ثبت نام می کنند.

بنابراین گزارش صبح امروز در قالب سفر استانی دولت سیزدهم، سید ابراهیم رئیسی – رئیس جمهور – به همراه هیئتی به لرستان سفر کرد. رئیسی وارد فرودگاه خرم آباد شد وی با بیان اینکه محور برنامه ما در لرستان بررسی موانع و مشکلات آن است و اینکه در استان چه تصمیمی می توان گرفت و در تهران چه باید کرد تا بتوانیم درد را کاهش دهیم، گفت: تسخیر بیکاری و بیکاری. در لرستان و توانمندی هایی که در آن وجود دارد». استفاده و احیا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا