بین الملل

نهاد المشنوق مهره جدید سعودی‌ها برای کنار زدن سعد حریری

منابع گفتند ، وزیر داخله سابق لبنان در حال تشکیل جبهه جدیدی است که در واقع یک سازمان سیاسی عرب در سمت لبنان است.

به گزارش سلام آنلاین ، المشنوق ، وزیر کشور سابق لبنان ، که نماینده لبنان است ، از المستقبل جدا شده و سعد حریری ، نخست وزیر موقت لبنان ، او را رهبری می کند. از آن زمان کار می کند. زمان درخواست

پیش از این ، اختلافات باعث شد الماس نوک حزب آینده را ترک کند. محل اختلاف بین وی و هری حل بحران ریاست جمهوری لبنان است که سالها پیش با توافق میشل اون به عنوان رئیس جمهور و هری به عنوان نخست وزیر توافق شد.

جالب اینجاست که خود مشنوق در دستیابی به توافق دست داشته است که بعداً منجر به اختلاف بین او و هری شد. جالبتر اینکه ، ال مشنوق در حال حاضر در برابر حزب الله و ایران ایستاده است. این در حالی بود که وی در آینده درگیر هماهنگی و مذاکره با حزب بود. این امر منجر به انتقاد وی از سوی المصافی و دیگران شده است.

مدت هاست که گفته می شود الماسناک دور از انتخاب عربستان در لبنان نیست. شاید به همین دلیل است که او می خواهد در آینده نقش سیاسی بیرونی داشته باشد. به نظر می رسد این اتفاق افتاده است.

المشنوق گفت: گروهی از دوستان ، از جمله برخی از شخصیت های ارشد نخست وزیر سابق لبنان ، رفیق حریری ، در حال کار برای تشکیل جبهه جدیدی به نام جنبش استقلال سوم هستند.

مشنوق در بیانیه ای دروغین علیه ایران ادعا کرد: “ما سه راه حل داریم. راه اول تسلیم است که مطمئناً آن را قبول نداریم. دوم پذیرش راه حل غیرقابل قبول. حاکمیت ، آزادی و استقلال. و احتمال سوم این است که خط مقدم را تشکیل می دهد. “با مخالفت بسیاری از احزاب روبرو می شود که تصمیم سیاسی لبنان را از اشغال سیاست ایران آزاد می کنند.

وی گفت: “جنبش سوم استقلال هیچ ارتباطی با هری و نخست وزیر سابق ندارد.”

سازمان جدید المشنوق در قبایل و نخبگان سیاسی اهل سنت مستقر است ، به این معنی که آینده را به خطر می اندازد و اگر این اطلاعات صحت داشته باشد و المشنوق به گزینه عربستان تبدیل شود ، این بدان معناست که عربستان تصمیم گرفته است. اما انتخاب الماسان برای مقابله با حزب الله و آنچه ایران اشغال لبنان می نامد برای مرحله بعدی منطقه مناسب نیست ، به دلیل حل و فصل و آتش بس و تبادل اظهارات خصمانه بین طرفین به ویژه عربستان سعودی و ایالات متحده ایران آغاز شده است و عنوانی که المسمان برای لبنان و سنی ها در داخل لبنان انتخاب کرده است ممکن است مخالف سازش صدام حسین باشد نه عنوان سیاست کلی حزب وی در قبال حزب. شاید بهائی حریری ، برادر سعد حریری ، نیز هنگامی که تصمیم به ورود به سیاست در لبنان گرفت ، این موضوع را مورد توجه قرار داد. المشنوق تنها کسی نیست که می خواهد جریان جدیدی ایجاد کند. قبل از وی بهائی حریری با حمایت امارات متحده عربی همین کار را کرد. احزاب دیگر خارج از قبایل سنی لبنان به دستور ریاض یا ابوظبی فعالیت های سیاسی انجام می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا