اجتماعی

عکس | مهره‌داران باستانی عجیب و غریب !

به گزارش خبرگزاری سلام آنلایناین فسیل که قدمت آن به 439 تا 436 میلیون سال پیش برمی‌گردد، حاوی گونه‌های قابل توجهی از ماهی‌های کوچک، دندان‌ها و استخوان‌هایی است که قبلاً هرگز دیده نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

عکس کشف سکه کش در بلندی های جولان

عکس های بدبوی این حیوانات وحشتناک است!

محققان در 29 سپتامبر در Nature گزارش دادند که فراوانی فسیل‌ها در این منطقه نه تنها شکاف‌های موجود در سوابق فسیلی را پر می‌کند، بلکه عجیب بودن چنین شکاف‌هایی را نیز آشکار می‌کند.

مایکل کوتس، باستان شناس دانشگاه شیکاگو که در این تحقیق شرکت نداشت، می گوید: «این یافته ها آنچه را که ما سال ها درباره آن بحث می کردیم، تایید می کند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی قبلی به این دوره اشاره می کند که به عنوان سیلورین اولیه شناخته می شود، دوران تنوع سریع مهره داران. اما به نظر می‌رسد که این ماهی دندان‌دار اثر کمی در فسیل‌ها باقی گذاشته است. در مقابل، سوابق فسیلی مربوط به ماهی های بدون آرواره است که امواج را در آن زمان کنترل می کردند، و آرواره های حفظ شده به ندرت گوشتی بودند. اکثر آنها اجداد غضروفی باستانی کوسه ها و پرتوهای امروزی هستند.

باستان شناس You-an Zhu از آکادمی علوم چین در پکن و همکارانش در این مطالعه نوشتند که Chongqing lagerstatts – کلمات باستان شناسان برای مجموعه ای غنی از همه نوع حفظ شده است. با هم در یک مکان – اساساً این تصویر را ترسیم کنید. این مکان پر از ماهی، دندان و استخوان به خصوص زره است.

عکس اسکلت های باستانی چقدر عجیب هستند؟

اولین مهره داران ماهی بودند و این کار را حدود 480 میلیون سال پیش انجام دادند. تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان می دهد که در حدود 450 میلیون سال پیش، این ماهی ها نیز آرواره داشتند، اما اولین فسیل کامل از این گونه آرواره ها در حدود 425 میلیون سال پیش در آثار فسیلی ظاهر شد.

در دوره دونین که از 419 میلیون تا 359 میلیون سال پیش به طول انجامید، ماهی فک یک پدیده جهانی بود که به “عصر ماهی” معروف است.

در اینجا نگاهی به برخی از ماهی های تازه کشف شده می اندازیم.

کوچک اما خشن

عکس اسکلت های باستانی چقدر عجیب هستند؟

حدود 20 نمونه ماهی کوچک جداگانه، که محققان Xiushanosteus mirabilis را نامگذاری کردند، در چونگ کینگ پیدا شد. این یافته ها آن را به یکی از فراوان ترین گونه های ماهی در مجموعه فسیلی تبدیل می کند.

X. mirabilis تنها 30 میلی متر طول دارد، تقریباً طول یک گیره کاغذ، اما شبیه یک پلاکودرم زرهی بزرگتر است که زنده می ماند. این ماهی دارای جمجمه پهن و بدنی است که با الماس های ریز پوشیده شده است.

یک کوسه زرهی کوچک

عکس اسکلت های باستانی چقدر عجیب هستند؟

دو گونه آرواره حدود 450 میلیون سال پیش ظاهر شدند و هر دو در منطقه چونگ کینگ ظاهر شدند. این ماهی کوچک است و تنها 22 میلی متر طول دارد. اگرچه طرح بدنی مشابه با دیگر کندریشتیان دارد، اما از یک جهت متفاوت است: مانند X. mirabilis، S. vermiformis به شدت زره پوش است و صفحات گسترده ای در زیر و پشت آن دارد.

سایت چینی نه تنها به ماهی فک باستانی اشاره می کند، بلکه دریچه ای به تکامل ویژگی های فیزیکی از گونه های بی آرواره تا گونه های فک ارائه می دهد.

عکس اسکلت های باستانی چقدر عجیب هستند؟

227227

دکمه بازگشت به بالا