فرهنگ و هنر

نمایش عروسکی، فرصتی برای دیدار یک‌رنگی است

افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه عکس جشنواره عروسکی و پیام وزیر فرهنگ و رهبران اسلامی به جشنواره آخرین اخبار این رویداد هنری است.

به گزارش سلام آنلاین ، دفتر مطبوعاتی جشنواره ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و اسلام در پیامی به هجدهمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک از تلاش های بازیگران عروسک و برگزارکنندگان عروسک تقدیر کرد. نشان می دهد ، فرصتی برای ملاقات او لباس را تحقق بخشید.
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
“دنیای مانگای بدون مرز هزاران سال می گذرد ، هنوز هم با عشق انسانهای مغرور همراه است ، و شگفت آور است که اندیشمندان بشری همیشه به دنیای ساخته شده خود با اشیایی نگاه می کنند که قدیمی نیستند یک عروسک ساده و پیچیده وقتی پیدا شد پاسخ زیبا به تعجب و خوشحال خود را. عروسک ها ، حتی اگر قلب مهربانی نداشته باشند ، می توانند قلب یک شخص را کنترل کنند. عروسک ها با تمام قلب خود می دانند که واقعیت و لباس فرم رازهایی است که در قلب آنها وجود دارد. برخورد واضح عروسک با کودک ، نمادی از پاکی بی بدیل ، شگفت آور است. آنها یکدیگر را باور دارند و می پذیرند. فرصتی که بزرگسالان نیز به آن احتیاج دارند و نمایش توله سگ فرصتی برای دیدار است.
هجدهمین جشنواره عروسکی مبارک فرصتی است برای قرار گرفتن در بین واقعیت و رویاها برای درک بیشتر.
گرچه روزهای تلخی که از سال گذشته آغاز شد ، در حضور Nambara ، ویروس کشنده ادامه دارد ، اما من معتقدم با امید و شادی ایجاد شده توسط عروسک های این رویداد ، روزهای شاد و مضطرب. به زندگی مردم سراسر جهان باز خواهد شد جهان ، از جمله مردم سخاوتمند ایران.
من از حضور و تشکیل گروههای هنری در سراسر کشور و تلاشهای هنری کسانی که در این رویداد هنری شرکت می کنند قدردانی می کنم و از خداوند مهربان برای همه عزیزان پیروزی و سربلندی آرزومندم. »

نمایشگاه عکس جشنواره عروسک ها آغاز می شود

هجدهمین نمایشگاه عکس جشنواره عروسکی مبارک عصر یکشنبه 31 مارس رسماً در گالری مورون خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه با حضور قادر آشنا ، مدیرکل هنرهای نمایشی و مجید رجبی معمار ، مدیر اجرایی خانه هنر ایران به طور رسمی افتتاح شد.
در مراسم دوستی ، مهدی حاجیان ، دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره عروسک ، از گلزار محمدی دبیر نهایی جشنواره و محمدرضا الوند ، هماهنگ کننده مرکز هنرهای نمایشی استان تقدیر و تشکر کرد.
اختر تاجیک عکاس پیشکسوت تئاتر به نمایندگی از هیئت داوران و ابراهیم گل درزاده کارگردان تئاتر شاه در این مراسم حضور داشتند.

در این نمایشگاه 67 عکس از 29 عکاس به نمایش گذاشته شده است ، این آثار تا پایان جشنواره (8 مارس) برای عموم آزاد است و در پایان جشنواره برندگان نمایشگاه عکس معرفی می شوند که در 8 مارس برگزار شود.
همچنین با مشارکت اداره کل فرهنگ اسلامی و ارشاد استان گیلان و انجمن هنرهای نمایشی استان همزمان با جشنواره نمایشگاه عکس در رشت و لاهیجان برگزار می شود.
نیازی به گفتن نیست که همزمان با نمایشگاه حضوری ، نمایشگاه عکس مجازی جشنواره برای آن دسته از تماشاگران ایجاد شده که نمی توانند از نمایشگاه حضوری بازدید کنند.
امیر عابدی مسئول گروه عکاسی جشنواره است و یک گروه سه نفره متشکل از بهروز غریب پور ، سیف الله صمدیان و اختر تاجیک قضاوت این اثر را بر عهده داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا