استان ها

عروسک‌هایی که بمباران شیمیایی ژاپن را نمایش می‌دهند

کارگردان در گفت و گو با آنا یک عروسک را بازی می کند.

ماندانا آبکاری کارگردان نمایش عروسکی «هایکوی پائوزرون یوغام» گفت: بسیاری از مشکلاتی که در دنیای واقعی نمایش داده نمی شود را می توان وارد تجارت عروسکی کرد، اما هزینه کار عروسکی زیاد است و کمتر می شود. هنرمندان به دنبال آن هستند.

ماندانا آبکاری کارگردان و نویسنده برنامه منتخب هجدهمین جشنواره عروسکی یونیما تهران- مبارکه هم اکنون اجرای خود را با عنوان «هایکوی پائوزن یکدست» به تئاتر شهر آورده است. وی در گفت و گو با خبرنگار آنا تئاتر گفت: هر شب ساعت 19:30 به روی صحنه کارگاه تئاتر شهر می رفت.

وی درباره محتوای بازی توضیح داد: این بازی با روش های آسیب شناسی جنگ بر روی کودکان تمرکز دارد. این داستان در مورد یک پسر ژاپنی است که پس از بمب اتمی و سونامی که ایجاد کرد، از خانه خود به جزیره ای ناشناخته سقوط کرد و در آنجا با مار پیتون، نماد پرندگان روبرو شد. ادبیات و فرهنگ عامیانه.

آبکاری گفت: داستان در این نمایش در مورد تعامل پرنده با پسر بود که باعث شد او خودآگاه شود تا اینکه پدرش که یک پارویی یونیفرم پوش بود به سراغش آمد و او را به خانه اش برد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایش سه عروسک بزرگ به سبک رومیزی اجرا می شود، گفت: یک عروسک بیانگر قلب شخصیت است. در پایان 6 بازیگر: علیرضا دهقانی، ماندانا آبکاری، محمدرضا لطفی، زهرا مصیب نهاوندی، فاطمه سیفی و صدف صمدی بازیگران این فیلم خواهند بود.

آبگری تصریح کرد: در سال 1398 که شرایط تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و سپس کار در فضای مجازی سیمای ایران تئاتر انجام شد، اجرای صحنه ای نداشتیم، اما اکنون اولین اجرای صحنه ای ما تاسیس شده و پس از آن یک ماه تمرین ما هر روز روی صحنه خواهیم بود. بیست و هفتمین مراسم افتتاحیه ساعت 19:30 در محل کارگاه نمایش برگزار می شود.

مانگا بمباران شیمیایی ژاپن را به تصویر می کشد

** دلایل استقبال کم از نمایش های عروسکی

وی درباره افول نمایش عروسکی در عصر مدرن بیان کرد: نمایش عروسکی به دلیل آغوش باز گروه اجرایی برای نمایش فضا، صحنه ها و پرواز تخیل، پتانسیل بالایی برای اجرا دارد. بسیاری از چیزهایی که در دنیای واقعی قابل نمایش نیستند در صنعت عروسک‌سازی ظاهر می‌شوند، اما آنچه باعث ایجاد شکاف می‌شود به دلیل هزینه بالای ساخت عروسک‌ها است.

آبگری توضیح می دهد: با این حال در عروسک ها علاوه بر مواد و وسایل ساخت عروسک، تزیین و ایجاد فضای مناسب، نور و صحنه پرهزینه است، در عروسک ها نیز شخصیت های زیادی وجود دارد، مثلاً بر خلاف صحنه. کارایی. شخصیت ها نقش یک نفر را بازی می کنند، گاهی دو یا چهار بازیگر به یک عروسک جان می دهند.

وی گفت: بنابراین افزایش تعداد بازیگران و مجریان نمایش های عروسکی، نمایش عروسکی را سخت و لذیذ می کند. در این شرایط شاید هنرمندان چنین آثاری از یکدیگر دور شده و به سمت کارهای کمتر و ساده تری رفته اند. نکته دیگر سلایق مخاطب است، البته ذائقه مخاطب در هر دوره و زمانی متفاوت است، شاید مخاطب بزرگسال امروز ما چندان به نمایش عروسکی علاقه نداشته باشد.

مانگا بمباران شیمیایی ژاپن را به تصویر می کشد

آبگری در پاسخ به این سوال که نگران جذب مخاطب از کار نیست، گفت: متأسفانه فضای اجتماعی و کمپینی که علیه هنر به خصوص عدم حضور در تئاتر شروع شد کار را سخت کرد. برخی برای جذب مخاطب کار می کنند حتی اگر اسفند ماه باشد، در عین حال زمان تلاش و نشاط مردم برای ورود به سال جدید و انجام کارهایی است که کند می شود تا مردم بخواهند به فکر بسته های فرهنگی و رایگان باشند. زمان . .

وی در این باره توضیح می دهد: با این حال سعی می کنیم به نوعی از زبان سنتی گرفته تا مجازی مخاطب را به کار خود دعوت کنیم.

آبکاری همچنین درباره حمایت از نمایش عروسکی و هزینه هنگفت اجرا توضیح داد: به امید اینکه حمایت مرکز هنرهای نمایشی را داشته باشیم، فضای کارگاه نمایش نیز دوستانه و کوچک است، امیدواریم بتوانیم با آن همکاری کنیم. مهارت های کامل

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا