اجتماعی

نسخه واحدی برای حل چالش‌های زیست‌محیطی کلانشهرها نمی‌توان پیچید

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار استان تهران گفت: در بحث چالش های زیست محیطی سعی شد بین چالش ها و رویکردهای زیست محیطی با دیدگاه ها و مضامین جدید و منحصر به فرد تعادل ایجاد شود که یکی از این موضوعات رقابت شهر است.

به گزارش هلیا سادات حسینی از سلام آنلاین وی در دهمین جلسه کمیته محیط زیست و توسعه پایدار شهرهای کشور که صبح امروز در برج میلاد و به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در گذشته های دور شاید واژه کارشناسی. اکنون یک ضرورت و اولویت محسوب می شود. این نه تنها برای ذینفعان و متخصصان، بلکه برای جامعه و شهر به عنوان یک کل اعمال می شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار تهران با اشاره به اینکه مفهوم رقابت پذیری در کنار توسعه پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است. وی افزود: اگر فقط مشکلات را بدون توسعه پایدار و غیره دنبال کنیم. در این صورت منجر به توسعه بی رویه و نابرابر خواهد شد. توزیع منابع و ناعادلانه.

وی گفت: برای تاب آوری در سطح مطلوب تاب آوری اجتماعی-اقتصادی و اکولوژیکی باید رابطه درستی بین توسعه پایدار و رقابت پذیری شهرها ایجاد شود. ایجاد شرایط برابر برای توسعه شهری.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار استان تهران در ادامه با بیان اینکه در برنامه پنجم مواد 184 و 185 توضیح داده شده است که برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی باید به سمت مشارکت در بحث ها حرکت کنیم، درباره رقابت و ارتباط نزدیک گفت: بین بحث کاربری زمین و تاب‌آوری شهرها و توسعه رویکردهای اکولوژیکی به مسائل رقابتی شهری.

حسینی افزود: در بحث اکوسیستم شهر نمی توانیم نسخه واحدی داشته باشیم. ظرفیت و پتانسیل یک شهر با توجه به آب و هوا، شرایط آب و هوایی و غیره متفاوت است. بنابراین تغییر رویکرد نسبت به چالش های زیست محیطی تهران ضروری است. تمرکز شهر از ناتوانی به علت آلودگی و خطر برای زندگی در استفاده واقعی از منابع قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار استان تهران، وی با بیان اینکه بهترین استفاده از منابع در دنیا به عنوان راهکاری عملی است که می تواند امکان رشد و توسعه و کاهش مشکلات را فراهم کند، گفت: چالش های زیست محیطی. رویکردهای جدید هوش سبز در سیستم‌های مدیریت شهری منجر به کاهش آلودگی، کاهش هزینه‌های شهری و بهبود کیفیت و کمیت خدمات شهری خواهد شد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا