تازه های کسب و کار

نحوه خرید برج خنک کننده چگونه است؟

چگونگی خرید برج خنک کننده

به نقل از youtube.com اولین قدم جهت مشخص کردن نیاز خنک کاری در سیستم می باشد. نیاز به خنک کاری در یک مجموعه در نهایت با تعیین دمای گرم و دمای سرد و حجم آب مورد نیاز صورت می‌پذیرد. در حالتی که دمای سرد طراحی شده بالاتر از حداکثر دمای مرطوب محیط باشد، می توان نسبت به انتخاب اقدام نمود. زیرا برج های خنک کن فقط می توانند تا 3 درجه بالای دمای مرطوب محیط، آب را خنک کنند.

در ادامه کار، نیاز است تا چهار پارامتر زیر را مشخص کنید:

با داشتن این چهار پارامتر با استفاده از یا نرم افزار انتخاب برج خنک کننده نسبت به تعیین ظرفیت برج خنک کن اقدام می کنیم. حال که تناژ برج خنک کننده را بدست آورده ایم به انتخاب و خرید برج خنک کننده می پردازیم.

جنس سازه برج خنک کننده

پیش از خرید  برج خنک کننده مکعبی جنس سازه و اسکلت برج خنک کننده راباید مشخص کرد. از متریال‌های زیر در ساخت برج خنک‌کننده استفاده می‌شود:

البته ساخت برج خنک‌کننده چوبی منسوخ شده است و تنها برای جایی کاربرد دارد که نیاز به ساخت برج خنک کن ارزان و موقت می‌باشد. برج خنک کننده بتنی معمولا در ساخت تناژ های بالا مانند برج خنک‌کننده نیروگاه مورد استفاده قار می‌گیرد.

بنابراین در این بین دو برج خنک کننده فایبرگلاس و برج خنک کننده فلزی بخش عمده بازار را در اختیار دارند. برج خنک‌کننده فایبرگلاس عمر بالاتری از برج خنک‌کننده فلزی دارد و در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم‌تر است.

خرید برج خنک کننده

نوع برج خنک کننده

از موارد مهم در زمان خرید، باید مورد نیاز را مدنظر قرار دهید. بر این اساس برج‌های خنک‌کننده به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند:

باید در سیستم‌هایی استفاده شود که نسبت به رسوب حساس هستند و تجهیزات گران قیمت دارند. همان طور که در مطلب برج خنک کننده مدار بسته به آن اشاره گردید تنها تفاوت برج خنک‌کننده مدار بسته با برج خنک‌کننده مدار باز، جلوگیری از رسوب در در مدار داخلی می‌باشد.

برج خنک کننده مدار بسته قیمت بالایی دارد و تقریبا سه برابر برج خنک کننده مدار باز می‌باشد. ترکیبی از هر دو برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز در یک یونیت می‌باشد. هم برج خنک کننده‌ای است که آب از درون کوئل‌ها عبور می‌کند و از روی آن فقط هوا عبور می‌کند. نیز معمولاً در نیروگاه کاربرد دارد.

نحوه خرید برج خنک کن

نوع جریان در برج خنک کننده

از موارد دیگری که باید در هنگام خرید برج خنک کننده مشخص شود، می‌باشد. در نظر داشته باشید که 2 نوع برج خنک‌کننده بر اساس نوع جریان وجود دارد:

در ، آب و هوا در مسیر متقاطع با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند و در برج خنک‌کننده جریان مخالف آب و هوا در مسیر مخالف با هم تماس پیدا می‌کنند. معمولاً ساخت برج خنک‌کننده جریان متقاطع پر هزینه‌تر از ساخت است. البته هر کدام مکانیزم و کاربرد متفاوتی دارند، ولی می‌توان گفت در مجموع برج خنک‌کننده جریان متقاطع از نظر ساختار و طراحی بهتر از برج خنک‌کننده جریان مخالف است.

خرید برج خنک کن

نوع فن برج خنک کننده

ضرورت دارد تا قبل از خرید برج خنک کننده، سبت به ن آگاهی داشته باشید. بر این اساس انواع فن به شرح ذیل می‌باشند:

یعنی فن در ناحیه ورود هوا به برج خنک کننده قرار داشته باشد و یعنی فن در ناحیه خروج هوا از برج خنک کننده قرار داشته باشد. دارای فشار استاتیکی بالاتری از فن محوری است، ولی به سرعت دچار سر و صدا می شود و نگهداری و تعمیرات آن پر هزینه تر می باشد. فن محوری القایی بیشترین نوع فن مورد استفاده در ساخت برج خنک کننده می باشد و مزایای بیشتری دارد و در خرید برج خنک کننده به آن توجه کنید.

خرید کولینگ تاور

نوع مونتاژ برج خنک کننده

قبل از خرید برج خنک کننده تعیین کنید که به چه صورت باشد. دو روش مونتاژ برای برج خنک‌کننده وجود دارد:

در صورتی که محل نصب پروژه در ارتفاع است و یا شرایط مشکلی دارد، بهتر است برج خنک کننده در محل پروژه مونتاژ شود و در صورتی که امکان استفاده از جرثقیل وجود دارد، بهتر است برج خنک کننده در محل کارخانه مونتاژ شود.

معمولاً برج‌های خنک کننده سبک و کم ظرفیت در محل کارخانه مونتاژ می‌گردند و برج‌های خنک‌کننده سنگین و با تناژ بالا در محل پروژه مونتاژ می‌شوند که باید در هنگام خرید برج خنک‌کننده به آن توجه کنید.

نوع سیستم توزیع آب در برج خنککننده

زمان خرید برج خنک کننده، حتماً باید قبلاً از مطلع شوید. سه نوع سیستم توزیع آب برای برج خنک‌کننده تعریف شده است:

با استفاده از نیروی جاذبه از روی تشت که زیر آن پر از روزنه است، شروع به قطره قطره ریزش کردن می‌کند. این بهترین نوع سیستم توزیع آب می باشد که در مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از آن است که به دلیل ثابت بودن عمر و دوام بالایی که دارد برای واحد های صنعتی بسیار مناسب است و در صورت گرفتگی می توان نسبت به تمیز کردن یا تعویض نازل اقدام نمود. آخرین سیستم توزیع آب، می باشد که در برج خنک‌کننده گرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به دلیل دوران و متحرک بودن زود فرسوده می‌شود و مشکلات نگهداری آن زیاد است.

هزینههای تعمیرات و نگهداری برج خنککننده

برخی به دلیل عدم کیفیت ساخت قطعات آن به سرعت فرسوده می‌شوند و به صورت مداوم هزینه‌های تعمیر را تحمیل می‌کنند. در هنگام خرید برج خنک کننده به هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن توجه کنید.

کیفیت و گارانتی سیستم برج خنککننده

در هنگام خرید برج خنک‌کننده به کیفیت و گارانتی برج خنک‌کننده توجه نمایید. استفاده از متریال خوب در ساخت قطعات برج خنک‌کننده بسیار مهم است، زیرا در عمر و دوام قطعات تأثیرگذار است.

در نهایت یادآور می‌شویم که باید جمیع نکات را برای مورد توجه قرارداده و بهترین انتخاب را انجام دهید. جهت خرید به مطلب مراجعه فرمایید. جهت بررسی بیشتر و انجام مشاوره با کارشناسان شرکت بادران تهویه صنعت حاصل فرمایید

دکمه بازگشت به بالا