تازه های کسب و کارعمومی

برج خنک کننده گالوانیزه

قیمت برج خنک کننده گالوانیزه عمدتاً تاثیر پذیر از قیمت فلز آهن و نواسانات مرتبط با آن هست. تشتک، لوور، فن استک و تمامی استراکچر داخلی کولینگ تاور گالوانیزه متشکل شده است از ورقهای فلزی با پوشش گالوانیزه و امروزه 10 درصد میزان تولید برج خنک کن را به خود معطوف نموده است.ورق گالوانیزه بکار رفته در بدنه کولینگ تاور موجب افزایش عمر مفید دستگاه در برابر تخریب نور خورشید خواهد گردید. علاوه بر مقاومت بالای بدنه گالوانیزه در برابر تابش اشعه ماورا بنفش خورشید این تجهیز معمولاً کمتر دچار تخریب تشتک در برابر وزن آب و رسوب گرفتگی خواهد داشت.

برج خنک كننده گالوانيزه – پایا انرژی

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان برج خنک کننده تولید فلزی این دستگاه را از مدار کاری خود خارج نموده اند و از فایبرگلاس در جایگزینی این تجهیز بهره می جویند. مناسبترین و کمترین قیمت برج خنک کننده مکعبی را از ما بخواهید.

مزایا اصلی برج خنک کن گالوانیزه فلزی نسبت به بتنی

  • قابلیت جابجایی آسان و نصب در محل های مختلف
  • عدم رشد جبلک همانند برج های خنک کننده بتنی به دلیل ساختار بدنه فلزی با ورق های پوششی
  • استفاده از عایق صدا در بدنه جهت کاهش صدای پروانه و ریزش آب برای نصب  در محیط‌های ساکت و آرام
  • وزن سبک و قابلیت تولید و مونتاژ در محل با کمترین میزان ساخت و تولید در ظرفیت های بالا در قیاس با نوع بتنی
  • عدم ورود ذرات معلق بتنی به مسیر آب گردشی و افزایش میزان املاح موجود در آب در استخرهای بتنی
  • خنک کاری مطلوب آب در فصول مختلف به واسطه عایق حرارتی در دفع گرمای تابشی خورشید

مزایای برج خنک کننده فلزی نسبت به فایبرگلاس

  • امکان تولید در سایزها و اندازه های مختلف
  • عدم نیاز به قالب پیش ساخته فایبرگلاس جهت تولید قطعات
  • امکان تولید قطعات بدنه به صورت جوشی یا پیچ و مهره ای در هر ابعاد وابسته به انواع ظرفیت های گوناگون مطابق درخواست
  • تولید در کمترین زمان ممکن و مونتاژ با بالاترین میزان دقت
  • عدم وجود شستکی و نشتی در تشتک فلزی در مقایسه با فایبرگلاس و مشکلات این چنینی
  • بازسازی و احیای آسان بدنه پس از گذران عمر مفید با تعویض آسان ورقهای بدنه

برج خنک کننده گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسخ به این سوال امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشهود گردیده است و کمتر کسی است که کاربری عمومی این تجهیز را در خنک کاری چیلر موتورخانه مشاهده نکرده باشد. بسیاری از کولینگ تاورهای فلزی امروزه با هدف خنک سازی چیلرهای تراکمی و جذبی کاربرد فراوانی پیدا کرده اند.

در بیشتر ساختمانهای تجاری و اداری مهم که از تهویه مطبوع مرکزی در سیستم خنک کاری خود بهره می جویند،کولینگ تاور گالوانیزه نقش اساسی در تکمیل سیکل تبرید تراکمی یا جذبی دارا است.

در صنایع بزرگ و کوچک کشور ایران همچون صنایع فولاد، تزریق پلاستیک، صنایع غذایی و لبنی، صنعت چوب و نئوپان، صنعت سیمان و امثال مشابه بر ج خنک کن فلزی یکی از ارکان اصلی سیکل برودت به شمار می آید.

برج های خنک کننده فلزی در این صنایع اغلب از نوع مداربسته با بکارگیری کویل برودتی آهنی یا مسی و استیل هدف اصلی خنک سازی سیال آب  را عهده دار هستند. برجهای گالوانیزه مداربسته عمدتاً با کمک از یک سیکل پاششی کمکی ادیاباتیک با توجه به اصول ترمودینامیک به خنکتر کردن آب کمک بسزایی می نمایند.

روشهای ساخت و تولید برج خنک کن گالوانیزه

مهمترین بخش در ساخت کولینگ تاور فلزی با بدنه ورق گالوانیزه یا استنلس استیل تولید قطعات بدنه همانند تشتک، لوورها، فن استک و یا پنلها می باشد. گیوتین ورقهای فارسی بر، خمکاری ورقهای ضخیم و نازک، CNC بخش های مختلف دایروی همانند فن دک از مهمترین بخش‌های تولید قطعات پیش ساخته بدنه کولینگ تاور فلزی قلمداد می‌گردد.

دقت ابزاری همانند CNC بسیار بالا بوده و اگر سوراخ کاری موجود در پنل‌ها یا تشتک نیز توسط دستگاه های مخصوص انجام گیرد کیفیت پایانی محصول بسیار عالی و مطلوب خواهد بود. برج خنک کننده استوانه ای با تماس مستقیم بین آب گرم با هوای خشک محیط موجب انتقال حرارت و تشکیل آب خنک می‌شود.

بخش دیگر در تولید برج خنک کننده گالوانیزه ساخت اجزای مختلف فن استک همانند پروانه فلزی، پکینگ مدیا یا سطوح خنک کننده، کویل برودتی، قطره گیر و نازلهای دوش آب به حساب آمده است.

بسیاری از دیگر فرآیندهای تولید قطعات جانبی برج خنک کن توسط دستگاه های تزریق پلاستیک، اکسترودر، دستگاه ریخته گری و تراشکاریفلزی یا گالوانیزه مکعبی جریان متقاطع شرکت ما بر اساس استاندارد کولینگ تاور آمریکا در ظرفیتهای 10 الی 1200 تن تبرید ساخته می‌شود. برج خنک کن گالوانیزه همچون کولینگ تاور مکعبی جریان متقاطع از نوع مارلی آمریکا ساخته می‌شود.

بدنه برج خنک کننده گالوانیزه مکعبی جریان متقاطع از جنس استیل و گالوانیزه مرغوب با پوشش رنگ اپوکسی پلی امید، پرایمر (قیر صنعتی) ماستیک می‌باشد.

اتصال تمام بدنه کولینگ تاور فلزی یا برج خنک کننده گالوانیزه مکعبی جریان متقاطع و قسمتهای مختلف برج خنک کن گالوانیزه مکعبی جریان متقاطع توسط پیچ مهره گالوانیزه گرم صورت می‌پذیرد.

یکی از مهمترین مزایای برج‌های خنک کن فلزی  استفاده از الکتروموتور زیمنس 55 IP با بالاترین راندمان می‌باشد. طراحی الکتروموتور در کولینگ تاور مارلی شرکت ما به گونه ای می‌باشد که الکتروموتور برج خنک کننده گالوانیزه مکعبی جریان متقاطع در مقابل گرما، رطوبت، باران، برف توسط کلاهک مورد محافظت قرار می‌گیرد و هیچگونه آسیبی به الکتروموتور نمی رسد.

سیستم پاشش آب کولینگ تاور گالوانیزه مکعبی به گونه ای می‌باشد که هیچگونه استهلاکی ندارد و از سیستم آب پخش کن‌های بلبرینگی و نازلهای مربع پاش معاف می‌باشد و سیستم پاشش آن مدل آب پخش کن می‌باشد و هیچگونه رسوب گیری در ان وجود ندارد و سیستم آب پخش کن برج خنک کننده به گونه ای طراحی شده است که در آن فاصله گامهای آب پخش کن رعایت شده و اب را به بهترین نحو قطره قطره می کند.

فولی و فلکه و یاتاقان‌های برج خنک کن مارلی شرکت ما از نوع TOUO ژاپن می‌باشد. همچنین پکینگ‌های داخل برج خنک کن گالوانیزه مکعبی از چوب مخملی روس و فنلاند می‌باشد که خود خاصیت خنک کنندگی دارد و با ضخامت 10میل با گام مناسب در داخل دستگاه قرار داده شده و برای تمیز کردن چوب ها کافی است.

قسمت المیناتور (ورودی باد) را به راحتی باز نموده و چوب ها را تمیز کرده و سپس آن ها را در داخل برج خنک کننده گالوانیزه مکعبی جریان متقاطع قرار داده و استفاده دوباره نمود.

پروانه‌های موجود در برج خنک کننده فلزی مکعبی جریان متقاطع از نوع مولتی وینگ پلی آمید دار تیپ W ضد رطوبت، ضد حرارت، ضد رسوب با راندمان بالا می‌باشد که گرما و رطوبت داخل گالوانیزه را به بهترین نحو خارج نمود که در خنک کردن آب تاثیر بسزایی دارد.

سیستم المیناتور طراحی شده است که از به هدر رفتن آب جلوگیری شده و همچنین باد به بهترین شکل وارد برج خنک کننده هیبریدی شده و در خنک کردن آب تاثیر بسزایی دارد.

بررسی ویژگیهای کلی برج خنک کن گالوانیزه

  • مناسب جهت نصب در فضاي خارج (Out Door)
  • قابل ارائه در ۶ مدل محصول
  • بدنه از گالوانيزه
  • قابل ارائه در ظرفيتهاي ۱۵ تا ۷۵ تن برودتي اسمي
  • قابل ارائه با فن هاي از نوع ملخي
  • مناسب کار با چيلرهاي تراکمي آب خنک (Water Cooled)
  • قابل ارائه بصورت مونتاژ شده در کارخانه
  • داراي سيستم انتقال قدرت پولي و تسمه (Belt Drive)
  • داراي محافظ قسمت هاي دوار

برج خنک کننده گالوانیزه استیل

برج خنک کننده گالوانیزه خطوط ارتقا یافته از برجهای خنک کننده فولادی گالوانیزه می‌باشد که به منظور مرتفع نمودن ویژگی تشکیل رنگ سفید ناشی از رسوب لایه‌های آهکی در برج گالوانیزه طراحی شده اند.

متریال مورد استفاده در قسمت بدنه از ورق فلز استنلس استیل می‌باشد. برجهای خنک کننده فولادی گالوانیزه هزینه‌های بهره برداری، نصب و نگهداری مربوط به پروژه‌های جدید برج خنک کننده و جایگزین را به حداقل می رساند.

کولینگ تاور گالوانیزه استیل سری GT عملکرد حرارتی را به طور مستقل تأیید شده و کاملاً درجه بندی شده در محدوده وسیعی از جریان و دما مورد نیاز ارائه می دهد. همچنین ویژگیهای استاندارد طراحی این سری از برجها هزینه‌های مربوط به محفظه (بدنه و قطعات داخلی برج)، نیازهای پشتیبانی، سرویس برق، لوله کشی و تجهیزات را به حداقل می‌رسانند.

 

دکمه بازگشت به بالا