عمومی

نبرد با شعله‌های بی‌رحم آتش – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: دود غلیظی در آسمان دیده می شود که همه مسافران را به خود جذب می کند. در باره از تمام جهات شهر، اگر کمی سر خود را به سمت شمال شهر بچرخانید، خطوط دود سیاهی را خواهید دید که ده ها متر به سمت آسمان کشیده شده اند.

با شعله های بی رحم مبارزه کنید

ستون دود به اندازه شهر

به سمت تیر چراغ تغییر جهت دادم و هر چه می‌رفتم سرعتم را افزایش می‌دادم، مقدار دود زیاد می‌شد اما به مرکز آتش نرسیدم، فقط در چند خیابان پشتی که ایستادم و به دنبال نور ایستادم. مستاصل از چند نفر از مردم محل در مورد منبع دود پرسیدم، یکی گفت توربین در حال سوختن است و دیگری گفت کارخانه است.

بالاخره محل تقریبی آتش سوزی الزهرا (س) را پیدا کردم.س)بلوار شهید باباناسادود سیاه غلیظ هنوز در آسمان قابل مشاهده است، یعنی آتش همچنان می سوزد و آتش نشانان در حال حرکت هستند. به سمت بلوار باباناسا حرکت می کنم که چند آتش نشان از کنارم می گذرند، آژیر آنها به صدا در می آید، مطمئنم راه را درست می روم.

تماشاگر همیشه روی صحنه است!

همانطور که انتظار می رفت برای رسیدن به آتش سوزی مجبور شدم تلفنی از میان انبوهی از مردم رد شوم که انگار می خواهند ایام الله دهه فجر را به نمایش بگذارند، اما بالاخره نقطه شروع آتش را پیدا کردم.

ماموران بلوار برای جلوگیری از تردد از خطوط پایین به برخی از خطوط مرتفع بستند، خودروهای شخصی و آمبولانس ها به راحتی در جاده های اطراف تردد می کنند، اما همچنان گوشه و کنار جاده ها مملو از موتور است و بازدیدکنندگان دائمی دارند!

با شعله های بی رحم مبارزه کنید

همه جا را نگاه می‌کنم، خانواده‌ها و ساختمان‌های مسکونی هستند، نگرانم که آتش‌سوزی باعث آواره شدن یا حتی از دست دادن برخی خانواده‌ها شده باشد. به ظاهر خانه و آپارتمان نزدیک و نزدیکتر شدم و در گفتگوی اهالی متوجه شدم که انبار عظیمی از لوازم منزل وجود دارد.

منطقه آتش سوزی با حضور ماموران نیروی انتظامی بسته شد اینجا جدی تر است و با هرکسی به جز نیروهای امدادی مواجه است، موضوع دیگر بحث جان و امنیت کسانی است که می خواهند عبور کنند. و کسانی که در نزدیکی زندگی می کنند به خانه های خود برده می شوند.

تخلیه خانه مجاور

تعداد آتش نشانان بیش از حد انتظار بود، چندین خودروی آتش نشانی رویت شد و یک خودرو با استفاده از نردبان بلند خود از بالا با آتش برخورد کرد و سعی کرد از شدت آن بکاهد. ده انبار مجاور در همان دقیقه اول تخلیه شدند و اکنون به پناهگاه تبدیل شده اند.

اطراف اینجا نور آفتاب نبود، ابرهای غلیظ دود مثل ما در ساعات اولیه صبح سایه بزرگ و وسیعی را تشکیل می دادند، برخی از مردم محلی هم بیکار ننشستند و با کلمن آب سرد را برای آتش نشانان آوردند. حداقل آنها می توانند این کار را برای این بچه ها انجام دهند. شجاع برای انجام دادن

با شعله های بی رحم مبارزه کنید

به همراه یکی از همکارانم وارد ساختمانی نزدیک محل آتش سوزی شدیم، خط مقدم عملیات، همه پله ها پر از دود بود، به پشت بام خانه رسیدیم و دو آتش نشان محاصره شده در دود مشغول تیراندازی بودند. . . برای خاموش کردن آتش و پخش آن به خانه های اطراف، آب اسپری کنید.

چند خانه در این طرف و چند خانه دیگر در همان وضعیت روی پشت بام خانه هایی بودند که آتش نشانان ایستاده بودند و با آتش های بی رحمانه ای که هم بودجه را سوزاند و هم آسایش خانواده را ناامن کرد، می جنگیدند. در کنار برخی خودروها، آتش نشانان نشسته یا دراز کشیده بودند و خسته بودند و آتش را مهار می کردند. درست است، واقعی این شگفت انگیز است.

ساعت تقریباً 19:00 است و هوا رو به تاریکی است، پروژکتورها آرام آرام در آتش نشانی کار می کنند، با وجود اینکه آتش نزدیک به دو ساعت است که شعله ور است، اما این حادثه همچنان بی وقفه تماشاگرانی دارد!

انبارهای ناامن در مناطق مسکونی

علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد که در محل حادثه حضور داشت، در جمع خبرنگاران گفت: آتش در حال اطفای است اما برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و حادثه باید استانداردهای موجود در انبار رعایت شود. یک حادثه برای خاموش کردن آتش با حداقل دشواری.

وی افزود: متأسفانه این انبار در اطراف منازل مردم است که می تواند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند که خوشبختانه در دقایق اولیه حادثه همکاران ما بلافاصله ده ساختمان را تخلیه کردند تا از مصدومیت افراد جلوگیری شود.

با شعله های بی رحم مبارزه کنید

حق با او بود، تمام ساختمان های اطراف اینجا خانه و خانواده بود. گاهی با وجود این همه جمعیت در این محله ها، چرا باید انباری به این بزرگی در مرکز زندگی مردم این محله باشد؟ بی توجهی به مکان مناسب انبار می تواند زندگی مردم بی گناه محله را خراب کند.

کم کم نیروهای آتش نشانی به سمت ایستگاه آتش نشانی حرکت کردند، آتش بیشتر شد و شدت آتش کمتر شد، تسلیم وجود دارد.

اطفای حریق با تلاش 120 خودروی آتش نشانی.

مجید فرهادی شامگاه یکشنبه از مهار آتش سوزی در داخل انبار خبر داد و گفت: این انبار حدود 2000 مترمربع سقف دارد و فضای باز پر از لوازم بوده که دور آن سوخته است.

با شعله های بی رحم مبارزه کنید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به تخلیه سریع 10 منزل آتش نشانی خاطرنشان کرد: 120 آتش نشان از 26 ایستگاه و 40 دستگاه خودرو همه در محل آتش سوزی حضور دارند و الحمدلله آتش به طور کامل خاموش شده و مرحله نهایی بازرسی آتش نشانی در حال انجام است.

دکمه بازگشت به بالا