اجتماعی

مطالعه‌ ملی پیامدهای اجتماعی و روانی کرونا بر کودکان و دانشجویان

رئیس دبیرخانه پایش اجتماعی کووید 19 مطالعه ای در زمینه سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان و همچنین پژوهشی ملی با عنوان «پیامدهای اجتماعی، روانی، بهداشتی و ایمنی» با همکاری (یونیسف) برای ارزیابی سلامت روانی و اجتماعی برگزار کرد. . دبیرخانه وضعیت کودکان زیر 18 سال را اعلام کرد.

دکتر محمد ساعتچی در گفت وگو با سلام آنلاین وی گفت: یکی از تغییرات ناشی از ویروس کرونا در جامعه مربوط به دوران بعد است. بنابراین علاوه بر مشکلات جسمی، سلامت روان مردم ایران نیز به شدت آسیب می بیند و این معضل یک سری عواقب جدی و پیامدهای بلندمدت بر جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: محققان سلامت روان باید به چه نوع سلامت روانی توجه و مداخله کنند تا ببینند عوارض طولانی مدت قلبی عروقی چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟ کرونا چگونه بر سلامت اجتماعی تأثیر می گذارد؟

در همین راستا رئیس دبیرخانه پایش اجتماعی کووید-۱۹ از طراحی آموزش بهداشت روان و سلامت اجتماعی دانش‌آموزان در این دبیرخانه خبر داد و افزود: دانش‌آموزان گروهی هستند که دو سال در خانه می‌مانند. که به دلیل تعطیلی دانشگاه، از امکانات اجتماعی مانند خوابگاه، کلاس درس و حضور فیزیکی به شدت آسیب دیدند. در این راستا، رصدخانه مطالعه‌ای را برای ارزیابی وضعیت سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان قبل و بعد از شیوع HIV و افت تحصیلی ترتیب داد.

ساعتچی همچنین گفت: یک مطالعه ملی با عنوان “تأثیر اجتماعی، روانی، سلامت و ایمنی” با همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای ارزیابی وضعیت سلامت روان و جامعه کودکان زیر 18 سال در حال تدوین است. بررسی شکست مدرسه، عدم دسترسی به رایانه، تلفن و تبلت، سیستم های آموزشی و همچنین عدم دسترسی به خدمات بهداشتی کودکان.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا