مشکلات رایج کاغذ خرد کن – دلیل خرابی کاغذ خردکن؟

 کاغذ خردکن، دستگاهی است که در صورت استفاده مداوم و روزانه ممکن است اجزای داخلی آن دچار آسیب شوند. این دستگاه از طریق قیچی و تیغه‌های تیزی که دارد، عملیات خرد کردن کاغذ و دیگر وسایل مثل کارت، سی دی و… را انجام می‌هد و با توجه به میزان ظرفیتی که دارد، می‌تواند در طول روز حجم مشخصی از کاغذها را خرد کند. کاغذ خردکن از قطعات داخلی زیادی تشکیل شده است که هر یک از این قطعات اگر به درستی کار نکنند، عملکرد کل دستگاه مختل خواهد شد. این دستگاه در زمان خرابی، علائمی را نشان می‌هد مثل گیر کردن کاغذ، داغ شدن بدنه، نچرخیدن کاغذ و… با مشاهده این علائم مشکوک باید سریعا دستگاه را به دست تعمیرکار بسپارید تا تعمیرات لازم را انجام دهد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مشکلات رایج کاغذ خردکن بپردازیم و علت مشکلات را هم توضیح خواهیم داد. لطفا همراه ما باشید.

تعمیر دستگاه کاغذ خردکن

اگر دستگاه کاغذ خردکن شما علائم مشکوک خرابی را نشان می‌هد، باید برای تعمیر به موقع آن اقدام کنید. تعمیر دستگاه کاغذ خردکن شامل عیب یابی، تشخیص قطعه معیوب، تعمیر یا تعویض قطعه است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات شرکت tehranprinters.com ، دستگاه کاغذ خردکن خود را تعمیر کنید و اگر قطعه‌ای از آن نیاز به تعویض داشت، از قطعه اصل به عنوان جایگزین استفاده خواهد شد.

دلیل خرابی کاغذ خردکن

خراب شدن دستگاه کاغذ خرد کن

اگر از کاغذ خردکن استفاده طولانی مدت و روزانه دارید، ممکن است دستگاه در معرض خرابی قرار بگیرد البته در صورت استفاده اصولی، آسیبی متوجه آن نخواهد شد. از دلایل خرابی دستگاه کاغذ خردکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از دستگاه در محل پر گرد و غبار

یکی از دلایل خرابی دستگاه کاغذ خردکن، استفاده از آن در محلی پر از گرد و غبار است. با تجمع آلودگی‌های محیط در لابه‌لای قطعات دستگاه، عملکرد آنها ضعیف‌تر می‌شود به همین دلیل بهتر است دستگاه را روی میز تمیز و بدون کثیفی قرار دهید.

عدم روغن‌کاری دستگاه

شما برای استفاده اصولی از دستگاه کاغذ خردکن باید تیغه‌های آن را هر چند وقت یکبار روغن‌کاری کنید. روغن‌کاری کردن تیغه‌ها، باعث عملکرد روان آنها می‌شود اما در غیر این صورت، ممکن است تیغه‌ها کند شوند.

استفاده بیش از ظرفیت

برای استفاده از دستگاه کاغذ خردکن به اندازه ظرفیت آن توجه داشته باشید. از دلایل خرابی این دستگاه، وارد کردن کاغذ اضافه بر ظرفیت آن است.

استراحت ندادن به دستگاه

از دستگاه کاغذ خردکن چند ساعت پشت سر هم استفاده نکنید و باید اجازه دهید که روزی چند ساعت خنک شود.

عدم سرویس و عیب‌یابی

از دلایل خرابی کاغذ خردکن، عدم سرویس و عیب‌یابی آن است. با عیب‌یابی کردن دستگاه، از گسترده‌تر شدن مشکلات جزئی آن جلوگیری می‌کنید و هزینه‌های نگهداری از دستگاه را به حداقل می‌رسانید.

استفاده از قطعات تقلبی و بی‌کیفیت

برای تعمیر کاغذ خردکن و تعویض قطعات این دستگاه، به شرکت معتبری مراجعه کنید زیرا استفاده از قطعات فیکی که طول عمر کم و عملکرد بی‌کیفیتی دارند، از دلایل خرابی است. قطعات فیک حتی ممکن است به سایر قطعات اصلی دستگاه نیز آسیب وارد کنند.

مشکلات رایج کاغذ خرد کن

دستگاه کاغذ خردکن ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود که هر یک از این مشکلات نیازمند بررسی شدن توسط تعمیرکار هستند. از جمله مشکلات رایج کاغذ خردکن عبارتند از :

گیر کردن کاغذ

بخش زیادی از خرابی‌های دستگاه کاغذ خردکن مربوط به مشکل گیر کردن کاغذ در آن است یعنی کاغذ داخل دستگاه قرار می‌گیرد اما خرد نمی‌شود یا اینکه قسمتی از کاغذ خرد شده و حجم زیادی از آن به صورت خرد نشده باقی می‌ماند. علت گیر کردن کاغذ در دستگاه می‌تواند به دلیل کندی تیغه‌ها باشد. در اثر استفاده طولانی مدت، تیغه‌های دستگاه کند می‌شوند و باید برای رفع این مشکل، چرخش معکوس دستگاه را انجام دهید. برعکس چرخیدن تیغه کاغذ خردکن می‌تواند باعث رفع مشکل در بیشتر مواقع شود اما اگر هم ایراد دستگاه رفع نشد، باید به مرکز تعمیر کاغذ خردکن مراجعه کنید.

داغ شدن کاغذ خرد کن

یک مشکل رایج دیگر که دستگاه کاغذ خردکن شما هم ممکن است داشته باشد، داغ شدن بدنه آن است. نیروی مورد نیاز برای چرخیدن تیغه‌ها توسط موتور تامین می‌شود و زمانی که از خردکن برای طولانی مدت و بدون استراحت استفاده می‌کنید، موتور داغ می‌شود. در این مواقع، باید دستگاه را خاموش کنید تا زمانی که خنک شود زیرا ممکن است ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نشود. علت داغ شدن کاغذ خردکن می‌تواند به دلیل خرابی سنسور حرارت دستگاه هم باشد.

روشن نشدن دستگاه کاغذ خرد کن

روشن نشدن کاغذ خردکن، یک مشکل دیگری است که این دستگاه گاهی اوقات از خود نشان می‌هد. علت این مشکل در اغلب موارد، وجود ایراد در برد تغذیه دستگاه است. برای تعمیر کاغذ خردکن باید به مرکز تعمیرات مراجعه کنید تا برد آن توسط تعمیرکار بررسی شود.

سر و صدای زیاد دستگاه کاغذ خرد کن

دستگاه کاغذ خردکن در زمان کار کردن، سر و صدای کمی دارد اما اگر صداهای غیرعادی و زیاد تولید می‌کند، باید این مشکل را بررسی کنید. ممکن است چرخ دنده‌های دستگاه گریپاژ کرده باشند. لازم است کاغذ خردکن یکبار سرویس شود تا این مشکل برطرف گردد.

روشن بودن همیشگی سنسور سطل کاغذ خردکن

از مشکلات رایج کاغذ خردکن، روشن بودن همیشگی سنسور سطل آن است. این ایراد به دلیل خرابی سنسور یا برد اصلی است و تعمیرکار با بررسی دستگاه، تشخیص می‌هد که کدام قطعه معیوب است.

برعکس چرخیدن موتور

اگر دستگاه کاغذ خردکن شما روشن می‌شود اما موتور برعکس می‌چرخد، در این وضعیت باید چرخ دنده‌های دستگاه بررسی شوند. اگر چرخ دنده‌ها به طور درست عمل نکنند، فرایند خرد شدن انجام نمی‌شود اما ممکن است مشکل از برد اصلی دستگاه هم باشد.

فعال نشدن سنسور درب

فعال نشدن سنسور درب، یک ایراد رایج دیگر کاغذ خردکن است که علت آن احتمالا در آسیب دیدن مادربرد است البته ممکن است خود سنسور هم خراب شده باشد. با تعمیر و تعویض سنسور یا برد می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

قیمت تعمیر دستگاه کاغذ خردکن

قیمت تعمیر کاغذ خردکن در شرکت، به چند عامل بستگی دارد اما این مجموعه، مناسب‌ترین هزینه خدمات را در نظر گرفته است همچنین تعمیرکاران تلاش می‌کنند آسیب‌های دستگاه شما را از طریق تعمیر برطرف سازند و اگر مشکل حل نشود، تعویض قطعه انجام خواهند داد. عواملی مثل برند دستگاه، مدل دستگاه، قطعه یا قطعاتی که آسیب دیده است، سطح آسیب‌دیدگی دستگاه و… در تعیین قیمت تعمیر کاغذ خردکن موثر هستند. می‌توانید برای کسب اطلاعات در این زمینه، با کارشناسان شرکت تماس بگیرید تا بهتر شما را راهنمایی کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا