تازه های کسب و کارعمومی

دستمال کاغذی مرغوب کدام است

دستمال کاغذی یکی از محصولات بهداشتی‌ سلولزی است و اعضای دیگر این محصولات را پوشک بچه، پوشک بزرگسالان، دستمال‌های مرطوب آرایشی و بهداشتی‌ و… تشکیل می‌دهند.

برخی از مارک‌های دستمال کاغذی شناخته شده و قدیمی هستند و امتحان مناسب خود را پس داده‌اند، ولی دستمال کاغذی‌های غیراستاندارد هم در بازار کم نیستند که وزارت بهداشت هر از چندگاهی، نام انواع غیراستاندارد را در اطلاعیه‌های خود اعلام می‌کند.
دستمال کاغذی استاندارد، یعنی دستمالی که در تعداد برگ و اندازه و ابعاد با آنچه روی جعبه نوشته شده است، مطابق باشد و نیز الیاف آن برای استفاده و تولید، الیاف مرغوبی باشد. جنس نامرغوب یعنی جنسی که فاقد استاندارد باشد و در کیفیت مواد اولیه و الیاف استفاده شده، تقلب صورت بگیرد.
فراموش نکنید دستمال کاغذی‌های مرغوب، الزاما دستمال کاغذی‌های گران قیمت نیستند، بلکه باید جنس موردنظر، نشان استاندارد داشته باشد. استفاده از دستمال کاغذی غیراستاندارد باعث بروز آلرژی، سرفه، مشکلات پوستی و… می‌شود و به همین دلیل هم توصیه می‌شود که خانواده‌ها هنگام خرید از باکیفیت بودن محصول، مطمئن شوند. دستمال کاغذی استاندارد مرغوب فاقد پرز، الیاف خرد شده، سوراخ و اجسام خارجی است و هنگامی که یک برگ آن را مقابل نور می گیرید، پراکندگی الیاف به طور یکنواخت در آن دیده شود.

ک دستمال کاغذی مرغوب و مناسب بعد از خیس شدن نباید پودر و ریز ریز شود. خرد شدن دستمال هنگام استفاده برای آبریزش بینی باعث ورود پرز و یا الیاف کاغذ به مجاری تنفسی شده و موجب عفونت سینوس‌ها می گردد.

دستمال کاغذی‌هایی که بوی نامطبوعی دارند و معمولا تیره‌رنگ هستند و روی آنها ذرات و لکه‌های ریزی به صورت تک نقطه‌ای مشاهده می‌شود، از انواع مرغوب به شمار نمی‌روند. این نوع دستمال‌ها از کاغذهای غیربهداشتی تهیه شده‌اند که در صورت تماس با دست خیس و یا دهان می‌توانند مخاطره‌آمیز باشند. برخی تولیدکنندگان متخلف جهت پوشاندن رنگ تیره برخی از دستمال‌ها، از سفیدکننده‌ها و رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها بسیار شیمیایی بوده و می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های خطرناک پوستی و تنفسی شوند. از سوی دیگر همه چیز درباره دستمال کاغذی 

دستمال کاغذی از سبک ترین انواع بافت کاغذ ساخته می شود که جذب کننده رطوبت است و به عنوان جایگزین دستمال پارچه ای استفاده می شود. یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین کالای بهداشتی در تمام دنیا، دستمال کاغذی می باشد که عمدتا برای صورت استفاده می شود و معمولا از 2 یا 3 لایه تشکیل شده اند. یکی از دلایل پرمصرف بودن دستمال کاغذی، ارزان و یکبار مصرف بودن آن است. شما حتما در کیفتان دستمال کاغذی دارید. دستمال کاغذی نه تنها در زمستان بلکه در مکان ها و شرایط دیگر نیز بسیار مورد نیاز است.کلینکس اولین برند دستمال کاغذی بود که وارد ایران شد، در ایران واژه کلینکس مترادف است با دستمال کاغذی.  خانم ها بیشتر برای پاک کردن آرایش خود، از دستمال کاغذی از نوع مرطوب آن استفاده می کنند. در مواقع بیماری مخصوصا سرماخوردگی، و جلوگیری از پخش و انتقال ویروس و باکتری، بهترین گزینه استفاده از دستمال کاغذی است. در ادامه مطالب به روش تولید دستمال کاغذی و انواع آن، همچنین چگونگی تشخیص دستمال کاغذی مرغوب و باکیفیت از تقلبی جهت خرید بهتر می پردازیم.

مواد دستمال کاغذی چگونه تولید می شود؟

در ابتدا پس از جدا کردن پوست درختان، آن ها را به قطعات کوچک تری تبدیل می کنند. پس از آن تکه چوب های تولید شده در حدود 50 تن را به همراه مواد شیمیایی مخلوط می کنند و پس از آن دوغاب تولید شده را به اجاق های فشار می فرستند. در هنگام پخت این مخلوط به دلیل حرارت بالا آب موجود در آن بخار می شود و خمیر کاغذ باقی می ماند.در ادامه عملیات خمیر کاغذ وارد دستگاه شوینده می شود و روغن سیاهی از آن خارج می شود و پس از آن توسط مواد شیمیایی سفیدکننده استاندارد شسته شده تا کاغذ سفید حاصل گردد. کاغذ سفید را دوباره با آب مخلوط می کنند و سپس آبکشی می شود.خمیر کاغذ وارد سیلندرهایی می شوند تا در آنجا خشک و فشرده شوند، پس از خارج کردن خمیر کاغذ از سیلندر آنها به صفحات نازک  ونرم تبدیل می شوند و دور لوله های مقوایی پیچیده می شوند و پس از آن جهت برش دادن و بقیه مراحل ساخت ارسال می شوند.

انواع دستمال کاغذی

دستمال کاغذی در انواع مختلف تولید می شوند و مصارف گوناگونی دارند. برای خرید می بایست بر اساس نیاز و مصرف خود دستمال کاغذی مورد نیاز خود را خریداری کنید.بیشترین مصرف دستمال کاغذی بعد از منزل در محیط کاری می باشد و به عنوان یکی از پرمصرف ترین در سازمان ها و شرکت ها قرار دارد. انواع دستمال کاغذی که توسط برندهای زیادی تولید می شوندو باکیفیت و مرغوب هستند، از جمله این برندها : تنو، پاپیا، بی تا، ایزی پیک، سافتلن، شکوه، چشمک، تکلان، پرمیس، گلریز، حریر، تندیس و … اشاره کرد.

برای خرید انواع کالا و محصولات با قیمت ارزان و مناسب از شرکت تامین فلات که یکی از مراکز پخش در شهر تهران می باشد و همچنین اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید. شرکت تامین فلات در نظر دارد با ارائه کلیه اجناس و محصولات اصل و اورجینال، مشتریان عزیز خود را در جهت خریدی مناسب یاری نماید. همچنین مشتریان عزیز می توانند در کنار سفارش اداری خود از دریافت نیز بهره مند شوند.

برای خرید دستمال کاغذی برندهای مختلف از تامین فلات کلیک کنید.

  • دستمال کاغذی رومیزی 
  • دستمال کاغذی حوله ای 
  • دستمال توالت 
  • دستمال مخزنی

 

ویژگی های دستمال کاغذی مرغوب کدامند؟

ممکن است عجیب به نظر برسد اما برای خرید دستمال کاغذی هم نیاز به راهنمایی داریم. اگر می خواهید دستمال کاغذی مرغوب را کاملا درست تشخیص دهید و در آینده خرید بهتری داشته باشید و اگر از خطرات استفاده از دستمال کاغذی نامرغوب بی اطلاع هستید، هنگام خرید ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید.

  1. با برداشتن یک دستمال، نباید بقیه دستمال ها نیز به بیرون کشیده شوند. و ناحیه ای که دستمال ها از آنجا به بیرون کشیده می شوند باید متناسب با اندازه دستمال باشد نه بزرگتر نه کوچکتر.
  2. دستمال باکیفیت فاقد تیرگی و لکه، سوراخ و زدگی، الیاف کلوخه شده و سایر اجسام خارجی باشد.
  3. دستمال کاغذی باکیفیت و مرغوب، پس از خیس شدن پودر و له نمی شوند و پس از چند ساعت که خشک می شوند به حالت اولیه برمی گردند که به اصطلاح به آن کرپ می گویند.
  4. بوی دستمال کاغذی مرغوب، نامطبوع و بد نیست.
  5. بافت دستمال کاغذی باکیفیت بسیار بانظم است و اگر آن را در مقابل نور بگیرید می توانید آن را بازرسی کنید.
  6. پرز در دستمال کاغذی مرغوب دیده نمی شود، در صورت وجود پرز، آن دستمال جز کالاهای بهداشتی بی کیفیت است.
  7. در دستمال های باکیفیت از رنگ های مجاز و ثابت استفاده می کنند.
  8. دستمال هایی که به صورت فله ای تولید می شوند، معمولا غیربهداشتی و دارای آلودگی می باشند که باعث آلرژی و بیماری می شوند. برای خرید دستمال کاغذی از کیفیت و استاندارد آن مطلع شوید. و از خرید دستمال های فله ای جدا خودداری کنید.
  9. نام کارخانه و آدرس تولید کننده می بایست روی جعبه دستمال کاغذی درج شده باشد.

نکات قابل توجه در هنگام استفاده از انواع دستمال کاغذی

  • با اینکه دستمال کاغذی به صورت بهداشتی تولید می شوند نباید برای زخم های باز از آن ها استفاده کرد.
  • لزوما دستمال کاغذی گران، بهترین دستمال کاغذی نیست. دستمال کاغذی خوب و مرغوب دارای نشان استاندارد می باشد.
  • له شدن و پرز دادن دستمال کاغذی در هنگام استفاده در مواقعی همچون آبریزش بینی و سرماخوردگی، باعث ورود پرز به داخل بینی و عفونت سینوس ها می شود.
  • دستمال هایی که غیر استاندارد هستند باعث بیماری هایی همچون آلرژی، سرفه و مشکلات پوستی می شوند.
  • گاهی مواقع برخی تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های تولید خود از مقواهای بازیافتی برای جعبه دستمال استفاده می کنند، که رطوبت زیاد هوا باعث تولید قارچ روی این جعبه ها می شود که با چشم قابل دیدن نیستند و باعث بیماری خواهند شد. و از بوی نامطبوع جعبه می توان به این موضوع پی برد.
  • دستمال های مرطوب تنها جهت پاک کردن آرایش هستند و برای مصارف دیگر مناسب نیستند. بنابراین نوع دستمال خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.
  • دستمال های کودکان فقط برای کودکان است و استانداردهای خود را دارد، از دستمال های دیگر برای کودک خود استفاده نکنید.
  • استفاده از دستمال کاغذی های نامرغوب برای نقاطی از بدن که حساس هستند، خطرات و عوارض جدی به همراه دارد.
  • در صورتی که از دستمال های مرطوب استفاده کردید و پس از آن دچار قرمزی و خارش شدید، باید بدانید که پوست شما به این محصولات حساسیت دارد.
  • از دستمال های آشپزخانه و توالت برای مصارف خود مانند خشک کردن صورت استفاده نکنید. زیرا دستمال های آشپزخانه و توالت به دلیل استحکام بیشتر باعث ایجاد قرمزی و خارش و سوزش پوست صورت می شوند.

دستمال‌هایی که به صورت فله‌ای و بدون مجوز بهداشتی و گاها با قیمت‌های بسیار پایین عرضه می‌شوند، به دلیل مواد اولیه نامرغوب می‌توانند باعث بروز سرفه و آلرژی در مصرف‌کننده گردند.

اگر قیمت دستگاه دستمال کاغذی را نمی دانید کلیک کنید

همچنین برخی تولیدکنندگان متخلف برای کاهش هزینه تولید جهت تهیه جعبه دستمال کاغذی، از مقواهای بازیافتی که گاهی بوی نامطبوع آنها به مشام می‌رسد استفاده می‌کنند. در مواردی که رطوبت هوا بالا باشد، روی این نوع مقواها انواعی از قارچ‌ها که با چشم دیده نمی‌شوند رشد کرده که در اثر تماس با دست، برای سلامت مصرف‌کننده زیان‌آور خواهند بود. گاهی دیده می‌شود که در صورت کشیدن یک برگ دستمال کاغذی همه برگ‌ها بیرون می‌ریزند، اما هنگام خرید باید به این نکته دقت کنید که دستمال کاغذی استاندارد در بسته باید به‌طور تاخورده به نحوی بسته‌بندی شود که به راحتی و تک‌تک بتوان آنها را از بسته خارج کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا