فرهنگ و هنر

مراسم بزرگداشت حکیم« فارابی» در روز جهانی فلسفه برگزار می‌شود

یادواره فارابی در روز جهانی فلسفه برگزار می شود

«فارابی» محقق و فیلسوف برجسته ایرانی را در حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در اینترنت جشن بگیرید.

به گزارش سلام آنلاین، به درخواست انجمن کار، فرهنگ و مفاخر، سی ام آبان مصادف با روز جهانی فلسفه به عنوان روز «فارابی» در تقویم ملی ایران درج شده است. این نام به این دلیل است که فارابی را پایه گذار واقعی فلسفه در تمدن اسلامی می دانند. به همین مناسبت انجمن کار، فرهنگ و افتخار، یادبود «فارابی» محقق و فیلسوف برجسته ایرانی را در حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی برگزار می کند.
این برنامه یکشنبه 30 آبان ماه در دو نوبت 10 صبح و 14 بعد از ظهر اجرا می شود.
بر اساس این خبر، صبحگاه این مراسم و در افتتاحیه این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن امور فرهنگی و مفاخر و رضا داوری اردکانی حضور داشتند. رئیس فرهنگستان علوم ایران سخنرانی خواهد کرد.
همچنین در بخش اول این همایش علمی، مهدی محقق، رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی و افتخاری غلامرضا اعوانی، معاون فرهنگستان علوم ایران، اصغر دادبه، عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی حضور داشتند. مشاغل و افتخارات: مجید کیانی، استاد دانشگاه تهران، منوچهر صدوقی، سها مدرس و پژوهشگر فلسفه و راز اسلامی و غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
در قسمت دوم برنامه، سید عبدالله انور، عضو شورای علمی انجمن آثار فرهنگی و افتخاری، نجفقلی حبیبی، استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی، غالیه غمبربکوا، استادیار ایران شناسی دانشکده شرق شناسی، حضور داشتند. دانشگاه ملی فارابی قزاقستان، حسن سید عرب، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و احمد صدری، محققین.
به گفته معاون پژوهشی کانون فرهنگی و مفاخر، چهاردهمین فصل «نامه افتخار» فصل تخصصی به بررسی دیدگاه ها و نظرات فارابی اختصاص دارد و هفته آینده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
پیشنهاد روز بزرگداشت فارابی توسط انجمن مفاخر و مفاخر فرهنگی به شورای فرهنگی عمومی تقدیم شده و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی 30 آبان مصادف با روز جهانی فلسفه به ثبت رسیده است. روز یادبود این شخصیت برجسته ایرانی در تقویم ملی ایران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا