علمی و پزشکی

مذاکره ایران و سوریه درباره «سلامت سفر ایرانی‌ها»

رئیس گروه حج و زیارت ایران در دیدار با وزیر بهداشت سوریه روند سفر ایمن زائران ایرانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را بررسی کرد.

به گزارش سلام آنلاین، علیرضا رشیدیان در ادامه دیدار با مقامات سوری به منظور ادامه سفر زائران ایرانی به سوریه، این بار با وزیر بهداشت سوریه اظهار امیدواری کرد که سفر حج به سوریه به زودی آغاز شود.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت مسئولیت بهداشتی و درمانی زائران را بر عهده دارد و مسائل بهداشتی و درمانی مربوط به نحوه اعزام زائران با مرکز هماهنگ خواهد شد.

رشیدیان گفت: با همکاری و مساعدت وزارت بهداشت سوریه به دنبال ایجاد کلینیک هایی برای ارائه خدمات به زائران ایرانی هستیم، همانطور که این خدمات در زمان اعزام زائران به سوریه انجام می شد.

وزیر بهداشت سوریه، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم با کمک شما بتوانیم بهترین خدمات بهداشتی را همزمان با آغاز ماموریت به زائران ارائه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی برای زائران، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، اداره ملی کرونا زیر نظر رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند که کمیته‌های متعددی دارد. در قالب کمیته اماکن متبرکه به ریاست سازمان حج و زیارت زیرمجموعه سازمان ملی کرونا دستورالعمل هایی را برای حضور زائران در زیارتگاه های ایران تهیه کرده ایم که می توانیم از آن استفاده کرده و عمل کنیم. در حرم حضرت زینب ق) عرضه داشت.

حسن قباش وزیر بهداشت سوریه در این نشست گفت: در دیدار با وزیر کشور و گردشگری بر موضوع ورود زائران و گردشگران طبق پروتکل تاکید کردیم.

وی گفت: آماده همکاری برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی هستیم و در این راه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به نکاتی که رئیس حج و زائران در خصوص واکسیناسیون و آزمایشات تخصصی زائران بیان کرد، گفت: باید از توان علما در رعایت مسائل بهداشتی در مسائل زیارتی نیز استفاده شود.

تمامی امکانات و قابلیت های لازم برای ارائه خدمات به زائران فراهم شده است. به دنبال آن برو. “

رئیس حج و زائران شامگاه یکشنبه 16 آبان ماه در رأس این هیئت به منظور انعقاد توافقنامه از سرگیری سفر حج به سوریه سفر کرد. وی در این سفر چهار روزه با وزیر کشور، گردشگری، بهداشت و هدایای سوریه در دمشق درباره سفر خود به زائران ایرانی گفتگو کرد. سازمان حج و زیارت ایران که به تازگی سفرهای زیارتی به عراق را با تایید اداره کل کرونا از سر گرفته است، امیدوار است با توقف مراسم حج و عمره، سفر به سوریه را از سر بگیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا