اجتماعی

آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد

با پایان تعطیلات طولانی در اوایل سال 1403، ستاد هماهنگی خدمات سفر جزئیات و آمار سفرهای نوروزی، تصادفات، سوء استفاده ها و خدمات را اعلام کرد.

به گزارش سلام آنلاین علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی گردشگری کشور، در ابتدای این سخنان، یادواره شهدای کنسولگری ایران در سوریه و خلاصه آمار نوروز 1403 به شرح زیر اعلام شد: از 24 مارس 1402 تا 24 آوریل سال جاری، 63 میلیون و 647 هزار شب اقامت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است. این آمار نشان دهنده افزایش 2.5 درصدی مسکن رسمی است. رویکرد ستاد موظف به استفاده از ظرفیت اقامتگاه رسمی است.

به گفته وی، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل پرجمعیت ترین هستند.

شالبافیان با اشاره به تغییر رفتار سفر در نوروز سال 1403 گفت: در نوروز امسال با سه موج سفر مواجه شدیم که در موج اول با کاهش سفر مواجه بودیم که با توجه به تغییرات اقلیمی موج دوم مشابه است. تا سال گذشته و تعطیلات عید فطر که موج سوم سفر شکل گرفت، با افزایش سفر مواجه بودیم. تجزیه و تحلیل این فرآیند نشان می دهد که هر سال باید بر اساس آن برنامه ریزی شود.

وی گفت: بیش از یک میلیون نفر به صورت تمام وقت، موقت و داوطلبانه به نوروز پیوسته اند و در راستای تصمیمات اتخاذ شده نسبت به گذشته از جمله عضویت بهتر شده ایم. این شرکت به تبلیغ و توزیع فرآورده های نفتی می پردازد که باعث کاهش مشکلات تامین سوخت می شود و با تقویت کمپین 30-60 نسبت به کاهش تصادفات و سوانح اقدام می شود.

وی به شناسایی برخی از آسیب ها به ویژه کاهش تصادفات رانندگی و افزایش مسمومیت با CO اشاره کرد و از تمرکز این ستاد بر کاهش حوادث رانندگی و برنامه ریزی در این خصوص خبر داد. وی خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر اساس این طرح نهادهای مختلفی مسئولیت پیدا کرده اند. کشور آنقدر برای این امر هزینه می کند که نباید به 15 روز نوروز محدود شود و این طرح به مدیریت سفر در طول سال کمک می کند.

رئیس ستاد صفر همچنین به ایجاد مجموعا یک هزار و 47 بازارچه صنایع دستی در محور صفر اشاره کرد.

به پایان رساندن …

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا